آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هاتا یوگا آسانا تمرین دوازدهم وضعیت مثلث

0

هاتا یوگا آسانا تمرین دوازدهم وضعیت مثلث

 

158

تنوع۱:راست روی زمین بنشینید و پاها را حدود یک متر از هم جدا کنید.پای راست را افقی به طرف راست بچرخانید.
دستها را بکشید و آنها را تا سطح شانه ها بالا ببرید نا در یک خط مستقیم قرار گیرند.
دست راست را به سمت زمین خم کنید و مراقب باشید بدن به جلو خم نشود.
همزمان زانوی پای راست را کمی خم کنید.
دست راست را روی پای چپ قرار دهید.در این حالت دو بازو باید در یک خط مستقیم باشند.
در وضعیت آخر به دست چپ نگاه کنید.
حالت را در جهت راست بگردانید در حالی که دستها در یک خط مستقیم هستند.
حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید و زانوی پای چپ را کمی خم کنید.
این یک دور کامل است.
تمرین را ۵ دور تکرار کنید.
تنوع۲:وضعیت قبل را تکرار کنید اما در وضعیت نهایی به جای مستقیم نگاه داشتن دست آنرا روی گوش خم کنید تا موازی با زمین گردد و کف دست به سمت پایین باشد.کوشش نکنید که بدن را به سمت جلو خم کنید .بدن باید در یک خط مستقیم باشد سپس به دست چپ خیره شوید.
آهسته به حالت ایستاده برگردید.
بعد حرکت را از طرف دیگر تکرار کنید.
تنفس:دم,زمان بلند کردن بدن و قرار گرفتن در وضعیت عمودی.
تذکر تمرین:موقعی که این آسانا را به راحتی انجام دادید,حفظ کردن پاها را در خط مستقیم تمرین کنید.

159تنوع۳:با پاهای تقریبا یک متر از هم جدا بایستید و انگشتان پا را به سمت جلو قرار دهید و مستقیم به جلو خیره شوید.
کف دستها را با انگشتان باز و به طرف پایین در طرفین بدن روی کمر بگذارید.بازدم را انجام دهید.آهسته از ناحیه تهیگاه به سمت راست خم شوید و کف دست راست را به پایین و در امتداد ران راست در حد توان به سمت پایینبلغزانید.نه به جلو خم شوید و نه بر بدن خود فشار وارد کنید.بالاخره در وضعیت آخر دست راست به پای راست می رسد.با ادامه تمرین پیشرفت در بدن حاصل می شود.
در وضعیت آخر برای چند ثانیه توقف کنید و حبس دم نمایید.
مادام که دم را محبوس دارید نیم تنه را بلند کنید و راست نگه دارید و دست راست را به کمر برگردانید.
حرکت در سمت راست وچپ یک دور است.
حرکت را ۳ تا ۵ دور تمرین کنید.

160

تنوع۴:بایستید و پاها را یک متر از هم جدا کنید.
موقعی که نفس می کشید,دستها را از طرفین بالا بیاورید تا هم سطح شانه ها قرار گیرند.این حالت وضعیت شروع است.
موقعی که بازدم را انجام می دهید ,به جلو خم شوید و کمر را به سمت چپ بگردانید.دست راست را به چپ بیاورید و آنرا روی پای چپ قرار دهید.
دست چپ باید کاملا کشیده و راست باشد.بنابراین هر دو دست در یک خط مستقیم قرار می گیرند.حالا به دست چپ نگاه کنید.
در این وضعیت برای ۳ ثانیه نفس را حبس کنید و پیچ و خم پشت را احساس کنید.
دوباره به وضعیت جلو برگردید.
بدن را برای شروع بلند کنید.موقعی که نفس می کشید دستها را بالای سر ببرید.بازدم را انجام دهید و به جلو خم شوید.به سمت راست بچرخید و دست چپ را روی پای راست بگذارید.
به بالا نگاه کنید و به دست راست خیره شوید.
این وضعیت را تثبیت نموده,نفس را برای ۳ ثانیه نگاه دارید.
با دم به حالت شروع برگردید.
این یک دور است.تمرین را ۵ دور تکرار کنید.
تمرین متحرک:تمرین را با اضافه کردن سرعت شماره دورها انجام دهید.
تذکر تمرین:تمرین را به نحوی که بیان شد انجام دهید. اما کف دست را مسطح روی پا یا طرف خارج پای چپ قرار دهید.
به طرف راست برگردید.کف دست چپ باید خارج پای راست روی زمین قرار گیرد.این تنوع یک کشش فوق العاده در ساق پا و عضلات کمر ایجاد می کند.
آگاهی:فیزیکی-روی هماهنگی حرکت,تعادل و پیچ دروضعیت پایانی.
روحی-روی چاکرای مانی پورا.
ممنوعیت:این وضعیت را افرادی که از دردهای کمر رنج می برند نباید انجام دهند.
فایده:این تمرین ممکن است هر روز برای چند هفته جهت هماهنگی کل اعضای بدن انجام شود تاثیر این تمرین روی عضلات پهلو ها و تهیگاه,کمر ,پشت و ساق پاها است.این حرکات سیستم اعصاب را تحریک می کند و بر سیستم گوارش تاثیر مثبت دارد.علاوه برکشش های فوق سطح عجان را تحریک می کند و باعث تقویت نیروهای حیاتی و فیزیکی می گردد.
تذکر تمرین:به استثناء تنوع چهارم,خم شدن به جلو و طرفین مهم نیست. شما کشش کمر را از دست می دهید.از خم شدن به جلو دوری کنید.به وضعیت لگن هنگام خم شدن به طرفین توجه کنید.به عنوان مثال ,موقع خم شدن به طرف راست مراقب باشید که توقف تهیگاه در عقب است.حرکت را به جلو انجام ندهید.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هاتا یوگا آسانا تمرین دوازدهم وضعیت مثلث

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

متن دوم