آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هاتا یوگا آسانا تمرین سیزدهم وضعیت تاب

0

هاتا یوگا آسانا تمرین سیزدهم وضعیت تاب

 

162

راست بایستید و پاها را حدود یک متر از هم جدا منید.
دستها ار تا سطح شانه ها بالا ببرید.کمر را از ناحیه لگن به جلو خم کنید تا دستها راحت آویخته شوند.به جلو خم شوید و از ناحیه تهیگاه به تنه نوسان بدهید.به سر و دستها اجازه دهید که میان ساق پاها نوسان یابند.مانند حرکت یک عروسک یا پاندول ساعت.
در این حرکت نوسانی,دستها بین پاها حرکت می کنند و در حد توان تا پشت پاها می روند.بعد از ۵ دور کامل به وضعیت شروع برگردید و دستها را بالا بیاورید.
دوباره دستها را پایین بیاورید.
تنفس:دم کامل از سوراخ بینی,هنگام بلند کردن دستها و موقعی که به وضعیت ایستاده بر می گردید.بازدم از دهان و همراه با هر حرکت نوسانی.مطمئن شوید تمام هوای راکد درون ریه ها تخلیه شده است.
عمل دم,موقعی که تاب خوردن بدن در قسمت بالا است,به صورت یک عکس العمل صورت می گیرد,اما موضوع اصلی خالی شدن شش ها یا بازدم,در کل روی تاب خوردن پایین است.برای افزایش تاثیر صدای”ها” که با هر بازدم ایجاد می شود,این صدا باید از شکم برآید نه از گلو.بنابراین باید روی حرکت دیافراگم تاکید شود.
آگاهی:روی حرکت دیافراگم و تنفس و روی حرکات منظم تاب خوردن.
ممنوعیت:افرادی که از فشار خون,سر گیجه یا وضع بد کمر رنج می برند نباید این تمرین را انجام دهند.
فایده:این آسانا با افزایش سرعت گردش خون و کششی که در عضلات پشت ,تهیگاه,اعصاب کمر و پی های زیر زانو ایجاد می کند خستگی را رفع می نماید و سیستم احشایی را ماساژ می دهد.به لوله های اصلی جریان لنفاوی به مناسبت سرعت گرفتن بهبودی می بخشد.تمرینی است عالی برای باز کردن کیسه های هوایی و ایجاد تعادل دوباره بین تهویه و جریان خون در ریه ها.این تمرین فواید آساناهای معکوس,به ویژه اثرات مغزی آنها را داراست.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هاتا یوگا آسانا تمرین سیزدهم وضعیت تاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم