آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

توضیح و تشریح اضطراب را از بین می‌برد

0

توضیح خودکاری

نکته دیگری که حائز اهمیت زیاد است قبولاندن این ایده به بیمار است که او فقط بگذارد به عالم بی‌خیالی و خلصه برود یعنی خود را کاملاً رها سازد و هم‌چنین تلقین این فکر که بدن او به طور خودکار عمل می‌نماید. ضمن معاینه بدنی بیمار با این فکر از طریق ایجاد انعکاس‌های عصبی آشنا شده است. اگر حرکات انعکاسی دست و پاها با تلقین زبانی همراه باشد اثر بسیار خوبی دارد، مثلاً  گفته شود: «شما رلکس و شل هستید، شما پاهایتان را حرکت نمی‌دهید. من آن را حرکت می‌دهم» این جملات راه را برای تلقینات زبانی  حرکت خودکار بعدی هموار می‌سازد.

توضیح و تشریح اضطراب را از بین می‌برد.

ضمن بحث هیپنوتیزم با بیمار، لازم است تذکر دهیم که وی ممکن است حرکت خودکار دست و پاهایش را احساس کند، زیرا بدون توضیح ممکن است هنگامی که حرکت غیر ارادی دست‌ها و پاهایش را برای اولین بار احساس می‌کند دچار ترس و وحشت شود.

علاقه‌مندان علم هیپنوتیزم باید بدانند که مهارت در هیپنوتیزم کردن بستگی به این دارد که هیپنوتیزم کننده باید مراقب و مواظب باشد که در سوژه حالات «دفاعی  روانی» در برابر هیپنوتیزم ایجاد نشود معمولاً خیلی ساده‌تر است که مانع ایجاد حالات دفاعی در بیمار شویم تا این‌که پس از به وجود آمدن این حالت بخواهیم آنها را از بین ببریم. با هر قدمی که بر می‌داریم باید دفاع‌های احتمالی را پیش‌بینی نماییم و  قبل از این که این دفاع‌ها ایجاد شده و تثبیت (سایت هیپنوتیسم دات آی آر)شوند تغییرات مقتضی را به وجود آوریم. اگر قبل از شروع هیپنوتیزم به بیمار توضیح دهیم که در حال هیپنوز دست‌ها یا پاها به طور غیر ارادی حرکت خواهند کرد اقدام بزرگی برای جلوگیری از ترس و اضطراب هنگامی که اولین بار حرکت خودکار اعضاء رخ می‌دهد انجام داده‌ایم، زیرا چنین اضطرابی دفاع‌های روانی بیمار را تحرریک می‌کند.

پس از بیان و تعریف هیپنوتیزم با مکانیسم‌های دفاعی بیماران آشنا می‌شویم.

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم