آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چطور می­توان هیپنوتیزم کرد

0

چطور می­توان هیپنوتیزم کرد؟

بخش اول- آمادگی قبلی

مقدمه

قسمت اول- ورزش و تقویت چشم برای هیپنوتیزم کردن

قسمت دوم- تمرینات لازم برای تقویت اعصاب، تقویت جسم و تمرکز فکر.

قسمت سوم- تأثیر عدم ارضاء تمایلات جنسی در تقویت اراده.

قسمت چهارم- چه غذاهایی را نخوریم؟ چه بخوریم و چگونه بخوریم؟

آمادگی قبلی

مقدمه: شما تا اینجا با تاریخچه و ماهیت هیپنوتیزم آشنا شدید و حالا می­خواهیم ببینیم چطور می­توان هیپنوتیزم کرد.

همیشه سئوالاتی درباره هیپنوتیزم شده است، که از جمله این سئوالات این است:

۱-    آیا هیپنوتیزم کردن استعداد خاصی می­خواهد؟

۲-    آیا همه مردم می­توانند هیپنوتیزم را یاد بگیرند؟

۳-    چه تمریناتی برای هیپنوتیزم کردن باید انجام داد؟

۴-    چکار باید کرد تا هیپنوتیزور شد؟

۵-    چطور می­توان هیپنوتیزم را یاد گرفت؟

شپاسخ به سئوال اول:

اکثر هیپنوتیزم کنندگان قدیم، برای بالا بردن ارزش و اهمیت خودشان در هر جا نزد همه کس می­گفتند، یاد گرفتن هیپنوتیزم استعداد به خصوصی می­خواهد، خداوند این موهبت و نیرو را به همه کس نداده است، تازه اگر کسی هم استعداد هیپنوتیزم کردن را داشته باشد باید سال­ها ریاضت بکشد تا بتواند نیروی مانیه­ تیزم داشته باشد. مردم هم تصور می­کردند که در شخص هیپنوتیزم­ کننده نیرویی شبیه مغناطیس یا الکتریسیته وجود دارد و این نیرو از چشم­ ها و مغز و دست­های هیپنوتیزم­ کننده خارج شده و وارد بدن «خواب­رو» می­شود، و وی را به خواب عمیق فرو می­برد.

البته این طرز تفکر در «ناخودآگاهی» مردم ریشه بسیار قدیمی و تاریخی دارد. ریشه‌های آن حتی قبل از پیدایش مذهب وجود داشته است. بشر اولیه به علت عدم درک علل و عوامل طبیعی حدوث آنها را به ماوراءالطبیعه نسبت می‌داده است، لذا از همان اوان جادوگران و ساحران پیدا شدند، و به مرور عقاید خرافی وجود نیروهای فوق‌طبیعت در «شعور باطن» بشر اولیه جایگزین شد.

بعد از پیدایش مذهب و بعد از پیدایش عرفان و تصوف نیز عقیده به نیروهای خارق‌العاده برخی از مردم خاص قوت گرفت. و من قبلاً راجع به ریاضت‌ها و کارهای عجیب برخی از عرفا و مرتاضین نظیر «ژنده پیل» و «منصور حلاج» و غیره صحبت کرده‌ام.

بنابراین اگر اکثریت مردم تصور کنند که هیپنوتیزم هم ناشی از قوای ماوراءالطبیعه برخی از اشخاص است زیاد مقصر نیستند.

موضوع، مربوط به کرامات و ریاضات مرتاضین و موضوع مربوط به «پاراسایکولوژی» مطلب جداگانه‌ای است که در این‌جا خارج از بحث ما است، ممکن است و شاید هم هیپنوتیزم به طریق مختلف انجام شود، ولی بدون وجود مانیه‌تیزم شخصی هم هیپنوتیزم امکان دارد. خیلی شجاعت و از خودگذشتگی(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) لازم دارد که شخصهیپنوتیزم کننده در مقابل هزاران هزار افراد اجتماع و شاید در مقابل میلیون‌ها افراد یک کشور که اکثریت نزدیک به همه، خودشان به نیروی خارق‌العاده و فوق‌طبیعی هیپنوتیزم‌کننده اعتقاد و ایمان دارند، صریحاً اظهار کند که در من نیرویی وجود ندارد، بلکه من فقط قوانین طبیعی و روانشناسی نظیر تلقین پذیری و ایجاد تمرکز  فکر و رلکس را به کار می‌برم.

با آنچه که  گفتم پاسخ سوال اول داده می‌شود به این معنی که هیپنوتیزم کردن استعداد و نیروی مخصوصی نمی‌خواهد و اگر به فرض استعداد و نیروی مخصوصی هم احتیاج داشته باشد در اکثر مردم که دارای استعداد متوسط برای یادگیری هر کاری می‌باشند این استعداد وجود دارد.

 

پاسخ به سوال دوم- آیا همه می‌توانند هیپنوتیزم را یاد بگیرند.

به این ترتیب پاسخ سوال دوم نیز داده می‌شود، یعنی اکثر مردم می‌توانند هیپنوتیزم را یاد بگیرند.

پاسخ به سوال ۳ و۴ و۵- معنی و  مفهوم عملی این سه سوال یکی است. یعنی سوال این است که آیا برای یاد گرفتن هیپنوتیزم باید تمریناتی انجام داد؟

البته هر کس برای یاد گرفتن هر کاری احتیاج به مطالعه و تمرین دارد، ولی معنی انجام تمرینات در هیپنوتیزم این نیست که نیروی مانیه‌تیسمی خاص در شخص ذخیره شود مانند منبع برق  و باطری هر وقت مرود احتیاج بود آن را به کار انداخت، به هر حال برای یاد گرفتن هیپنوتیزم باید آمادگی قبلی داشت، باید مطالعه کرد و کمی تمرین نمود.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم