آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

نتیجه ماهیت هیپنوز

0

به عقیده من که در حدود بیست سال است درباره هیپنوتیزم مطالعه و عمل می­کنم یک نظریه به تنهایی برای انجام عمل هیپنوز کافی و رسا نیست، بلکه باید گفت مجموعه­ ای از عملیات و مجموعه ­ای از نظریات باعث هیپنوز می­شوند آن چه من در عمل دیده­ ام و تجربه نموده­ ام برای این که شخص هیپنوتیزم شود نکات ذیل حتماً ضروری است و به نظر من نکات ذیل را می­توان اسرار هیپنوتیزم کردن نامید.

سرّ اول هیپنوتیزم:

تمایل سوژه به هیپنوتیزم شدن: قبل از هر چیز باید خود سوژه قلباً مایل به هیپنوتیزم شدن باشد، و مادامی که سوژه مایل به هیپنوتیزم نمی­باشد هیچ تلقین و عمل دیگری مؤثر نیست، مگر کاری کرد که جاسوسان می­کنند بدین طریق که جاسوس طرف مقابل را دستگیر نموده دست و پای او را می­بندند و به زور مواد مخدر به بازوی وی تزریق می­نمایند، و وقتی شکار از طریق نارکو هیپنوز به حالت نیمه بی­هوشی یا نیمه‌خواب درآمد، سئوالات لازم را می‌نمایند.

ولی یک حالت دیگر وجود دارد و آن عبارت از این است که وقتی شخصی چندین مرتبه و با میل خود هیپنوتیزم شد، این امکان هست که به کمک علائم قانون بازتاب شرطی نظیر بخواب، یا علائم قراردادی دیگر سوژه را در هر کجا به زور هیپنوز نمود در این خصوص مفصل و بیشتر صحبت خواهیم نمود.

سرّ دوم هیپنوتیزم:

تمرکز فکر: سوژه پس از اینکه راضی و مایل شد که هیپنوتیزم شود، باید عامل سعی کند که فکر خوابرو را متمرکز نماید، چشم وسیله خوبی برای این کار است، نقش چشم در هیپنوتیزم ایجاد تمرکز فکر است یعنی معمولاً وقتی هیپنوتیست به سوژه می­گوید، به چشم­ های من با دقت نگاه کن، خود به خود اکثر سوژه­ه ا قادر نیستند به چیزی فکر کنند، و هر چه­ این نگاه ادامه پیدا کند، تمرکز سوژه بیشتر می­شود.

سرّ سوم هیپنوتیزم:

۳- شل بودن سوژه: هیپنوتیزم شونده هر چه بیشتر بتواند عضلات دست و پا و تمام بدنش را شل تر و سست تر کند، توجه و تمرکزش آسان­تر صورت خواهد گرفت و این یکی از اسرار بزرگ هیپنوتیزم کردن است(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) که هیپنوتیست­ کننده باید آن را بداند.

سرّ چهارم هیپنوتیزم:

۴-  تلقین: تلقین وقتی در سوژه مؤثر است که فکرش متمرکز باشد، و فکر سوژه وقتی متمرکز می­شود که اولاً عضلاتش شل و ثانیاً نگاهش به چشم شما یا شیئی براق متمرکز بوده و به هیچ چیز فکر نکند.

سرّ پنجم- ۵- قانون بازتاب شرطی:

برای این که تلقین سریع­تر اثر نماید، می­توان به سوژه گفت که شما هم­ اکنون همانطور که شب­ها در رختخواب به خواب می­روی راحت و عمیق خواهی خوابید کلمه خواب و یادآوری خواب شب، همان عامل «محرک» در قانون بازتاب شرطی است.

سرّ ششم- ۶- کم خوابی و خستگی:

برخی سوژه ­ها که خاصیت تلقین­ پذیری بیشتری دارند، به سهولت هیپنوتیزم خواهند شد، ولی برخی دیگر اگر زیاد خوابیده باشند یا خسته نباشند معمولاً دیر هیپنوتیزم خواهند شد بنابراین اگر سوژه در ۲۴ ساعت گذشته شب و بعد از ظهر کم خوابیده باشد و به علاوه خسته هم باشد بهتر و زودتر هیپنوتیزم خواهد شد.

سرّ هفتم: ۷- بازگشت به گذشته:

به محض این که هیپنوز پس از طی مقدمات اولیه شروع می­شود سیر قهقرایی روحی و فکری سوژه هم آغاز می­گردد، اطلاع از دستگاه ناخودآگاهی و شناسایی به قوانین روانکاوی و بصیرت نسبت به نقش «نهاد» – «خود» و «فراخود» و دانستن ساز و کارهای دفاعی و چگونگی ایجاد عقده­های روانی برای معالجه نمودن بیمار اهمیت حیاتی و اولیه دارد. ولی به یاد داشته باشید که با دانستن این هفت راز باز هم شما قادر به هیپنوتیزم کردن افراد نخواهید شد، دلیلش آزمایشی است که هم اکنون می­توانید انجام دهید، ما در بحث فنهیپنوتیزم کردن که آغاز بخش بعدی است در این باره بیشتر بحث خواهیم کرد.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم