آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

ورزش و تقویت چشم برای هیپنوتیزم کردن

0

انجام تمرینات

اگر شما از آن دسته از اشخاصی هستید که به این قبیل تمرینات اعتقاد دارید این تمرینات را انجام بدهید، و اگر اعتقاد به این تمرینات ندارید باز هم آنها را انجام بدهید زیرا این تمرینات نه تنها زیانی ندارند، بلکه فایده اعجازانگیزی در تقویت جسمی، فکری، عصبی شما خواهند داشت. این تمرینات تماماً ورزش‌های فکری و عصبی هستند، ورزش‌های باستانیو فرنگی نیستند که فقط عضلات را تقویت کنند.

مبحث اول

ورزش  و تقویت چشم برای هیپنوتیزم کردن

هیپنوتیزم کنندگان اکثراً از چشم‌های خود برای هیپنوتیزم کردن استفاده می‌کنند. علت علمی این‌که از چشم برای  هیپنوتیزم کردن استفاده می‌شود این است که نگاه خیره و مستقیم ایجاد تمرکز فکر و توجه می‌کند.

به هر حال هیپنوتیزم کننده اگر بخواهد از چشم‌های خود برای هیپنوتیزم کردن استفاده کند برای تقویت نگاه بایستی تمرین زیر را انجام دهد.

۱-  حرکت چشم بر مسیر نخ‌های عمودی و افقی: مطابق این شکل  پایین نخ قرقره مشکی از یک گوشه تا گوشه دیگر به شکل افقی  بکشید به طوری که از کف اتاق یک و نیم  متر فاصله داشته باشد. سپس نخ دیگر عمود بر این نخ از سقف اتاق تا کف اتاق بکشید و سپس دایره‌ای به شعاع ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر با مداد سیاه رسم کنید در فاصله یک یا یک و نیم متری از دیوار روی صندلی بنشینید و نخست به مرکز دایره‌ای که تقاطع دو نخ است نگاه کنید و سپس به ترتیب زیر، تخم چشم خود را بچرخانید.

472

۱-  حرکت افقی چشم: به مدت دو دقیقه  چشم‌های خود را با نگاه بر روی خط افقی از چپ به راست و از راست به چش حرکت دهید.

۲-  حرکت عمودی چشم: به مدت دو دقیقه چشم‌های خود را با نگاه بر روی خط عمودی از بالا به پایین و از پایین به بالا حرکت دهید.

۳-  حرکت دورانی چشم: به مدت یک دقیقه چشم خود را با نگاه کردن به دایره از  سمت چپ به راست و مدت یکدقیقه از راست به چپ بچرخانید.

۴-  نگاه ثابت: به مدت ۳ تا ۵ دقیقه نگاه خود را به نقطه محل تقاطع دو خط  بدوزید و بدون پلک زدن ثابت نگاه کنید. اگر چشمتان خسته شد و آب افتاد یک پلک بزنید و مجدداً نگاه کنید.

استعدادها در این خصوص  متفاوت است، بعضی‌ها می توانند همان روز اول ده دقیقه نگاه کنند و برخی می‌توانند دو تا سه دقیقه نگاه کنند. شما هم طبق استعداد خود نگاه کنید و در روزهای بعد هر روز یک تا دو دقیقه ا ضافه کنید تا این‌که به ۱۵ دقیقه یا ۳۰ دقیقه برسد.

فایده علمی حرکات چشم: این حرکات حداقل دو فایده اثبات شده علمی دارند یکی این که حرکت چشم به طور افقی، عمودی و دورانی برای تقویت  عضلات چشمان بسیار مفید است و اگر سال‌ها این ورزش را انجام دهید امکان دارد تا سنین کهولت چشمهایتان کم‌سو نشود.

فایده دوم وقتی شما به نقطه محل تقاطع دو نخ نگاه می‌کنید، بایستی  به هیچ چیز فکر  نکنید، یعنی فکر خود را متمرکز کنید، و این همان تمرین تمرکز فکر است که البته کار  بسیار مشکلی است. ممکن است شما چندین هفته تمرین کنید، ولی باز هم نتوانید فکر خود را هنگام نگاه متمرکز کنید.

فایده تمرکز  فکر این است که:

۱-    حافظه شما تقویت خواهد شد ۲- اراده شما قوی خواهد شد ۳- اعصاب شما آرام خواهد شد.

بی‌حرکت بودن اعضاء بدن هنگام تثبیت نگاه- شما برای این‌که هنگام نگاه کردن، فکرتان متمرکز باشد لازمه‌اش این است  که بایستی اندام بدنتان، در حالی که مستقیم روی صندلی نشسته‌اید هیچ حرکت نکند. اگر نقطه‌ای از سر و صورت و بدنتان خارش کرد و یا مگس و پشته نشست باز هم سعی کنید هیچ حرکت نکنید. اگر مجبور به حرکت شدید، تمرین را بایستی دوباره از نو شروع کنید.

نگاه به نقطه سیاه-  یک هفته یا ده روز بعد، می‌توانید به جای نگاه کردن به محل تقاطع دو نخ، به یک نقطه سیاه که(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) به اندازه یک ماش یا عدس ریز باشد روی یک صفحه کاغذ سفید بی‌خط در مرکز یک دایره به قطر ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر باشد نگاه کنید. (شکل زیر)

473

نگاه به نقطه روی  چراغ خواب-  پس از یک هفته یا ده روز دیگر می‌توانید یک نقطه سیاه با خودنویس روی چراغ خواب‌های کوچک که به رنگ آبی یا سبز  یا قرمز هستند بگذارید و اتاق را تاریک کنید و روی صندلی بنشینید و در فاصله  یک یا دومتری به آن نقطه سیاه روی لامپ خواب متمرکز شوید.

نگاه به نقطه سیاه  روی آیینه- پس از یک هفته یا ده روز می‌توانید  به جای چراغ خواب، نقطه سیاهی روی آیینه اتاقتان بگذارید، هنگام نگاه کردن طوری نقطه را با تصویر چهره خود در آیینه  تنظیم کنید که نقطه سیاه در انتهای بینی، بین دو ابرو قرار گیرد، این نقطه‌های سیاه هیچ‌کدام با هم فرقی ندارند بلکه آنچه مهم است حرکت نکردن بدن و پلک نزدن و تمرکز فکر است که باعث تقویت روانی شما می‌شود. تغییر نقطه‌ها فقط به منظور رفع خستگی  و جلوگیری از یکنواختی و به منظور  تغییر و تنوع و تازگی است.

خلاصه

۱-    هر عضوی ازبدن که پرورش یابد، تقویت می‌شود از جمله چشم.

۲-    تقویت چشم به منظور تثبیت نگاه در هیپنوتیزم کردن نقش مهمی دارد.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم