آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هاتا یوگا آسانا تمرین دوم وضعیت تیرو کمان

0

هاتا یوگا آسانا تمرین دوم وضعیت تیرو کمان

 

143

روی زمین ایستاده,پاها را به اندازه عرض شانه ها از هم باز کنید و بازوها را در طرفین بدن قرار دهید .پای چپ را یک قدم جلو بگذارید.دست چپ را مشت کرده,به صورت افقی نگه دارید(کمی بالاتر از چشم).دست راست را هم مشت کرده کمی عقب تر از دست چپ نگه دارید.(شکل۱)
فرض کنید که قصد تیر اندازی با کمان را دارید.همراه دم,ماهیچه های گردن را منقبض کنید و مشت دست راست را تا گوش چپ به عقب بکشید.سر و گردن نیز کمی به پشت متمایل کنید.
همراه بازدم,تیر فرضی را رها نموده,دست راست را به حالت اولش برگردانید.
در این لحظه عضلات گردن باید کاملا شل و منبسط گردند و مشت چپ به طرف مشت راست کشیده شود.
این تمرین را۵ بار با هر یک از دستها انجام دهید.
تنفس:دم,موقع کشیدن کمان به عقب.
بازدم,موقع رها کردن کمان و برگشت دستها.
آگاهی:روی همزمانی حرکت با تنفس و کشیدگی دستها و تصور هدف.
فایده:این آسانا تمرینی برای شانه ها,ماهیچه های سطحی و عمقی گردن است.عضلات گردنی اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرند و به این جهت تنش های ناآگاهانه را رد خود حفظ می کنند که مسئول سفتی عضلات و درد این ناحیه است.
انقباض و انبساط عضلات گردن باعث سرعت حرکت انرژی و کاهش تنش ماهیچه ها می گردد که کمکی است به درمان اسپوندیلیت گردنی و بیماریهای کرامپ نویسندگان و سفتی شانه و بازو.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هاتا یوگا آسانا تمرین دوم وضعیت تیرو کمان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم