آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرینات و طبقه بندی های آسانا یوگا

0

تمرینات و طبقه بندی های آسانا یوگا

تمرین آساناها

اغلب افراد آساناهای یوگا را به عنوان یک سری حرکت مرزشی تلقی می کنند در حالی که آساناها حرکت ورزشی نیستند بلکه روشهایی هستند کع باعث می شوند بدن الگوی واقعی خودش را بدست آورد و افزایش سطح آگاهی و آرامش و تمرکز را تجربه کند.عمده ترین این مراحل ,توسعه سلامت بدن است یا بیداری کانالهای انرژی و توزیع انرژی در تمام سطوح بدن.هر چند که آساناها ورزش نیستند اما مکمل ورزش می باشند. قبل از مشخص کردن اختلاف این دو باید معنی و مفهوم ورزش را روشن کنیم. بهطور کلی تاثیر حرکات ورزشی بر روی اندام و عضلات است.بدون انجام حرکات ورزشی خستگی عضلانی و ضعف بافت استخوانی حاصل گردد.ظرفیت جذب اکسیژن کاهش پیدا کرده توانایی مقابله با حوادث فیزیکی غیر مترقبه در ارتباط با عملکرد انسولین کاهش می یابد ولی در تاثیر ورزش و آساناها بر بدن تفاوت های بسیاری وجود دارد .وقتی ما آساناهای یوگا را انجام می دهیم از روند سرعت تنفس می کاهیم,با ایجاد روند نزولی در سوخت و ساز بدن تقاضای اکسیژن و درجه حرارت بدن را کاهش می دهیم در صورتی که هنگام ورزش سرعت تنفس و متابولیسم بدن افزایش یافته نیاز به جذب اکسیژن و بدن داغ می شود.حالات یوگا بر روی غدد و اندام داخلی اثر مستقیم دارد و باعث اصلاح و ترمیم فعالیت های الکترو شیمیایی سیستم عصبی می شود.

طبقه بندی آساناها

آساناهای یوگا را به سه دسته طبقه بندی کرده اند:مقدماتی,متوسط,و پیشرفته.این تقسیم بندی به آن معنی نیست که در هر طبقهآساناها ی مشخصی وجود دارد که باید انجام شود,بلکه منظور ایجاد هماهنگی در کل سیستم است.

تمرینات مقدماتی گروه آساناهای مقدماتی برای کسانی که تاکنون آساناهای یوگا را انجام نداده ,بیمار بوده یا به مناسبت ضعف جسمانی قادر به انجام آساناهای مشکل نیستند طراحی شده اند.این گروه از آساناها بین جسم و روان همامنگی ایجاد کرده فرد را برای آساناهی پیشرفته آماده می کنند و در تامین سلامت بدن تاثیر بسزایی دارند و شامل تمرینات پاوان موکت آسانا,تمرین برای تقویت چشم,ایجاد آرامش ,آماده سازی برای نشستن در حالت مراقبه و آساناهایی مانند و اجرآسانا,آساناهای ایستاده و سلام برخورشید می باشند.

گروه متوسط این گروه از آساناها نسبت به گروه اول مشکل ترند و کسانی می توانند آنها را تمرین کنند که تمرینات مقدماتی را انجام داه باشند و از انسجام نسبی بدن برخوردار باشند و مشکلی در انجام آنها نداشته باشند. این گروه از آساناها به تمرگکز,استواری و هماهنگی تنفس نیاز بیشتری دارند و عبارتند از تمرینات خم شدن به جلو و عقب,تمرینات ستون فقرات,تعادلی و وضعیت استاد و نیلوفر…

گروه پیشرفته این گروه از آساناها برای افرادی است که روی سیستم عصبی و ماهیچه ای کنترل زیاد پیدا کرده باشند و در تمرینات گروه دوم مهارت لازم را کسب کرده قوی باشند. پرتو جویان نباید برای انجام این تمرینات شتاب داشته باشند.این گروه آساناها باید زیر نظر استاد انجام گیرد.

 

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

تمرینات و طبقه بندی های آسانا یوگا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم