آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

نحوه آماده شدن برای امتحان

0

نحوه آماده شدن برای امتحان

 

بارها و بارها دروس خود را با دقت بخوانید.در زمانی که به تمرین اختصاص داده اید، سؤالات سالهای پیش را مطالعه کنید و یا درست مانند جلسه امتحان،به جواب نویسی بپردازید.

dars-400x250

با توجه به پرسشهایی که در سالهای قبل انتخاب شده اند، شما م توانید حدس بزنید که بیشتر از چه قسمتهایی و به چه صورتی سؤالات امسال تهیه می شوند.سعی کنید تا زمان امتحان ، دروس خود را به میزان کافی دوره کرده باشید.در این فواصل هر بار به اندازه کافی استراحت کنید و پس از آن بار دیگر با دقت و در حدود یک ساعت مشغول مطالعه شوید.اگر چند امتحان پشت سرهم و در فواصل نزدیک دارید، بکوشید خود را آنقدر خسته نکنید که توان و آمادگی ذهنی برای امتحانات پایانی را نداشته باشید .در این زمینه هم به خوبی و با دقت برنامه ریزی کنید.

سعی کتید تا قبل از انجام هر امتحان به میزان کافی استراحت کرده باشید.مطالعه سنگین و مستمر باعث می شود تا شما با ذهنی خسته و با انبوهی از اطلاعات و محفوظات درهم و برهم به جلسه امتحان بروید.

معمولاّ نیم ساعت استراحت و آرامش پیش از هر امتحان، لازم و مفید است . در مدت استراحت، تمام افکار و نگرانیهای مرتبط با امتحان را از ذهن خودتان خارج کنید.در عوض زمانی که مشغول مطالعه می شوید، با دقت، شدت وپشتکار به خواندن و فهمیدن مطالب بپردازید.

در دقایق پیش از امتحان از دیگر شرکت کنندگان فاصله بگیرید .اگر در این زمان آنها در مورد مباحث عجیب و غریب و یا قسمتهایی از دروس به عنوان منبع احتمالی سؤالات امتحانی به بحث و گفتگو بپردازند، موجبات اضطاب و دلهره شما را فراهم می سازند.مسلماّ در این لحظات آخر شما با مطالعه و بحث با دیگران نمی توانید آمادگی بیشتری برای امتحانی که مدتها برای آن مطالعه می کرده اید، پیدا کنید.از سوی دیگر بقیه افراد هم به منابع غیبی دسترسی ندارند و هر حرف و حدس آنها سندیت ندارد.

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

نحوه آماده شدن برای امتحان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم