آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

خود هیپنوتیزمی در زندگی روزمره ما وجود دارد

0

خود هیپنوتیزمی در زندگی روزمره ما وجود دارد

همه ما به بعضی از اشکال خود هیپنوتیزمی ، بدون اینکه بدانیم ، عمل می کنیم . برای نمونه ، ما خود را در برابر تلقینهای دیگران به صورتی غیر قابل مقاومت ، متقاعد شده ، تحت نفوذ و مجبور شده می یابیم . ارزیابی وسعت یا نقشی که تاثیر خواب مصنوعی در تفکر روزمره ما بازی می کند غیر ممکن خواهد بود . زندگی ما پیوسته با آنچه می بینیم ، می شنویم و به خود  می گوییم  تغییر می یابد . تلقین پذیری ، وجه تسمیه ای عمومی در روانشناسی رفتار انسان است . خیلی از مسائلی که به آنها اعتقاد داریم ، به خاطر ایمان پذیرفته شده است . ما به آنها اعتقاد داریم ، برای اینکه می خواهیم به آنها اعتقاد داشته باشیم . بعضی از ما ، البته بیشتر از دیگران تلقین پذیر هستیم .

برای مثال ، میل غیر طبیعی برای خرید آنچه که می بینیم و می خواهیم ( جنون خرید : Oniomania ) بر اصل تأثیرات خواب مصنوعی عمل می کند .

چیزی به ما می گوید که باید آن را داشته باشیم . تصویر تکه کیکی خوشمزه ای برروی آینه رستوران و یا تصاویر  مسافرت به ونیز یا پاریس نمونه های جذبه بصری خواب مصنوعی هستند . تصویری وسوسه انگیز از یک خانه در فلوریدا با درختهای نخل و قایقی که در بارانداز  خصوصی جلوی آن قرار گرفته با توضیحات اغوا کننده که صاحب آن شدن چقدر آسان است ، مثال دیگری است از اینکه به ما اجازه دهید برای شما تصمیم بگیریم .

ظهور خود هیپنوتیزمی در پدیده عاشق بودن و عاشق شدن قابل تشخیص است . گواه رابطه  درونی بین هیپنوتیزم و عشق ، در مشاهدات  دکتر برنارد هلندر  ثابت شده است . وی عقیده دارد :

یکی از بهترین مثالها از اثر تلقین در حدی که باعث اشغال و حتی آزار فکر شود ، شخصی است که عاشق شده باشد . عشق در تأثیرات جسمی و فکری خود ، به اندازه هیپنوتیزم قدرتمند است . زن یا مردی که این مرحله فکری را گذرانده است ، چنان شیفتگی عمیقی به شخص  دیگر پیدا می کند که باعث کوری کامل او برای جذب اشخاص دیگر و ندیدن نقصهای جسمی و ذهنی معشوق می شود . مردان عاشق گاهی اوقات روشهای زندگی خود را در تمام مراحل تغییر می دهند ، با وابستگان خود قطع رابطه می کنند ، فداکارترین خدمتکارانشان را مرخص می کند ، از نظر مالی خودشان را نابود می کنند ، استعمال دخانیات و رفتن به کلوب را ترک می کنند و حتی ممکن است دین و سیاستهای خود را تغییر دهند . همزمان با ایت تغییرات ذهنی ، نشانه های جسمی معینی به وجود می آید .سایت هیپنوتیسم دات آی آر, با حضور شخصی که شیفته او هستند ، نوعی خستگی بر جسم سرایت می کند ، تنفس عمیق می شود ، خون سریعاً  به سر حرکت می کند و باعث سرخ شدن صورت می شود . به همراه اینها ، اغتشاش عظیمی در اندیشه و زبان به وجود می آید ، خصوصاً در افراد جوان در حالت خیلی شدید ، ممکن است بی اشتهایی و بی خوابی نیز به وجود بیاید . معمولاً حالت تپش شدید قلب و حساسیت به وقت وجود دارد ، مثل این که قلب می خواهد از حنجره بیرون بیاید . اشخاص عاشق نسبت به عواطف  یکدیگر بسیار حساس می شوند . جزیی ترین بی توجهی ، یا سلامی سردتر از قبل ، باعث آشفتگی ، بدبختی و ناراحتی جدی که ساعتها و حتی روزها به طول می انجامد ، خواهد شد . آنها بی حوصله می شوند و از اجتماع دوری می کنند . اگر این وضع ادامه پیدا کند ، رنگ پریده و لاغر می شوند ، ممکن است اندیشه های فاسد خود ویرانگری طغیان کند و گاهی اوقات دیده شده است که با دیدن رقیبی ، با برانگیخته شدن انگیزه ، قتل نیز اتفاق افتاده است . از سوی دیگر ، تماس فیزیکی ، حتی برای یک ثانیه ، ممکن است احساس خوشحالی و ستایش شخصیتی بردبار را برانگیزد . متخصص هیپنوتیزمی وجود ندارد که بتواند چنین نتایج پیچیده ای را که در شخص عاشق آشکار شده است ، فوراً استخراج کند .

دکتر جورج کینگزبری  نویسنده کتاب تمرین تلقین خواب مصنوعی شرح می دهد که چگونه مرتاضان هندی به وسیله چشم دوختن به یک ماده انتخاب شده ، به خود هیپنوتیزمی متوسل می شوند و چگونه سرخپوستان امریکا در داکوتا ، در حال اجرای رقص ارواح خود را به حالت خواب مصنوعی برده ، و بالاخره به خواب می روند و از راهبهای مانت آتس  ( Mount Athos) که خود  را با نگاه کردن یکنواخت به ناف خود ، هیپنوتیزم می کنند نام برد .

هر کسی می تواند به وسیله تمرین ،  ثابت کند که قادر است خود را هیپنوتیزم کند . بعضی از ما ،  در حالی که کتاب می خوانیم یا به موزیک ملایمی گوش می دهیم ، آرام می شویم یا به خواب می رویم . دیگران این نتیجه را با خود تلقینی هشیارانه و خود شرطی  بدست می آورند .  از طرفی ، به وجود آوردن اعتماد به نفس ، شکلی از خود هیپنوتیزمی است .

به خاطر داشته باشید که همه می توانند با تمرین و انگیزه کافی به یک مطیع ( هیپنوتیزم شونده ) خوب تبدیل شوند .

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

خود هیپنوتیزمی در زندگی روزمره ما وجود دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم