آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چند نکته مهم در روش غذا خوردن از امام رضا (ع)

1

چند نکته مهم در روش غذا خوردن از امام رضا (ع)

در آنچه موافق و مناسب معده و مزاج تست فکر کن. در چیزهائى که بدنت از آن نیرو می گیرد و بآن تمایل پیدا می کند آن را براى خود به میزان درستى تقدیر کن.

کسیکه زیاد تر از حد لزوم طعام بخورد غذا به بدن خود نرسانده بلکه ضرر وارد اورده است و کسیکه بمقدار لازم بخورد بدون کم و زیاد بمزاج خود خدمت کرده است.همچنین اب , پس راه تندرستی اینست که بمقدار کافی بخوری و در حالیکه هنوز اشتهای به طعام داری دست از خوردن بکشی اینچنین غذا خوردن برای معدهه و بدنت صالحتر و برای عقلت پاکیزه تر و بر جسم و شکمت سبکتر است. چیزهای خنک و سرد را در تابستان و گرم را در زمستان و معتدل را در بهار و پاییز مصرف کن البته بمقداری که بتوانی تحمل کنی و رغبت به آن داشته باشی.

در اول غذا بخوراکهای سبک که بدنت از ان تغذی میکند شروع کن انهم به اندازه عادت و بحسب طاقت معده و نشاط روح

اما مقداری از زمان را که باید در خوردن رعایت کنی از قرار ذیل است در هر روز یک مرتبه هنگامی که هشت ساعت از روز بر امده باشد

یا در هر دو روز سه مرتبه ,یکمرتبه اول روز یکبار اخر روز بار سوم در روز بعد هنگامیکه هشت ساعت از صبح گذشته باشد و در آن روز احتیاجی به غذای شام پیدا نخواهی کرد .باید این وعده های غذا نیز بمقداری باشد که از اعتدال نگزرد زیاده و نقصانی در ان نرود در حالیکه هنوز اشتهایت باقی است دست از طعام بردار و شربتی روی غذایت بنوش باید عتیق و حلال باشد .
واضح است که هوای پاک و معتدل در جسم و روح انسان اعتدال و پاکی می آفریند و هوای آلوده و ناپاک تن و روان آدمی را به هر اندازه که آلوده باشد آزار می دهد. از این رو امام رضا علیه السلام درباره اهمیت مزاج شناسی و تأثیرات آن بر بدن آدمی در رساله ذهبیه خطاب به مأمون می فرماید: أن قوه النفس تابعه لأمزجه الأبدان، وأن الأمزجه تابعه للهواء ویتغیر بحسب تغیر الهواء فی الأمکنهو….؛ قوا و نیروهای نفس آدمی تابع مزاج بدن آنها است و مزاج انسان تابع تغییرات هوا ، بدین سان اگر هوا گاهی سرد شود و گاهی گرم ، بدن های آدمیان نیز به سبب تغییر آن دگرگون می گردد ، پس اگر هوا معتدل و پا برجا باشد جسم آدمی نیز معتدل و پابرجا می گردد

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

چند نکته مهم در روش غذا خوردن از امام رضا (ع)

1 نظر
  1. ای یار یارخوشگل یارشیرین عسل من هیجانرو عشقم بمون امشب بغل من.......... می گوید

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم