آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چطور خواب رفته در حال هیپنوتیزم را بیدار کنیم؟

0

چطور «خواب رفته» را بیدار کنیم؟

سوالاتی که معمولاً می‌شود این است که:‌آیا ممکن است شخص هیپنوتیزم شده بیدار نشود؟ و این مهم‌ترین سوال است که همه می پرسند. علت این پرسش هم ترس ناخودآگاه مردم از مرگ است، زیرا خواب شبیه مرگ است. عده‌ای هم هیپنوتیزم را شبیه بیهوشی و شاید قوی‌تر از آن تصور می کنند. به کرات شنیده‌اند که فلان بیمار ضمن عمل بیهوشی «رفت» یعنی در حال بیهوشی و ضمن عمل جراحی مُرد. مردم بدون این‌که خودشان در ظاهر کاملاً آگاه باشند، ناخودآگاهی آنها به آنها می‌گوید که خواب هیپنوتیزمشبیه بیهوشی قوی است و شبیه مرگ است.

به هر حال در پاسخ این سوال که آیا سوژه ممکن است از خواب بیدار نشود؟ باید بگویم که چنین چیزی امکان ندارد. حتی اگر «خواب‌کننده» هم عمداً سوژه را به حال خود رها کند و از خواب بیدار ننماید، باز هم(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) سوژه خود به خود از خواب هیپنوتیزمبیدار خواهد شد و دلیل آن این است که به محض این‌که «خوابرو» خواب شونده را به حال خود رها کند چند دقیقه بعد فوراً خواب هیپنوتیزم تبدیل به خواب طبیعی شده و «خواب رفته» بیدار می‌شود.

ولی خطر بزرگ‌تر طرز بیداری است. اگر سوژه را با عجله و تند و بدون تلقینات آرامش‌بخش بیدار کنیم، سوژه دچار سردرد و نارحاتی‌های عصبی خواهد شد و ممکن است ماه‌ها و شاید سال‌ها دچار عصبیت و یا نگرانی و اندوه و یا ناراحتی عصبی دیگر باقی بماند و هم‌چنین اگر «خواب‌کننده» فراموش نماید که اثرات تلقینات نمایشی را از بین ببرد همین اشکلات باقی خواهد ماند. پس بهتر است که سوژه را به آرامی و با تأنی و با تلقینات زیر بیدار نمود.

«پس از این که من تا عدد هفت بشمارم و در چشم‌های شما فوت کنم شما بیدار خواهید شد، هر شماره‌ای که می‌شمارم شما یک درجه بیدارتر می‌شوید. یک … دو … حالتان کاملاً خوب است، قلبتان منظم و عادی می‌زند، تنفس و نبضتان عادی است. بعد از بیداری کاملا آرامش خواهید داشت»

برخی از سوژه‌ها بعد از بیداری دچار سردرد و یا لرزش می‌شوند.

«کلیه تلقیناتی که من کردم، اثرش کاملاً از بین رفته است، شما از هر حیث حالتان عادی و خوبست، دست و پاهایتان عادی و طبیعی است، حالا کم‌کم بیدار می‌شوید … سه … حالتان خوب‌تر شد، بیدار شدید … چهار … الان خوشحال و خندان هستید … پنج … شش … وقتی من به چشم‌های شما فوت کنم بیدار شده و احساس خوشحالی و خنده خواهید کرد … هفت … شما کاملاً بیدار هستید.» بعد از شمردن عدد هفت به چشم‌های سوژه فوت می‌شود و باید باز هم تلقین شود «حالا چشم‌هایتان باز است، خیلی سر حال و با نشاط هستید، حالتان کاملاً طبیعی و عادی است» باید به یاد داشت که وقتی خواب رفته چشم‌هایش را می‌گشاید و می‌خندد، هنوز هم به بیداری کامل نرسیده است، بلکه در حال نیمه هیپنوز می‌باشد پس از نیم ساعت و شاید یکساعت کمتر یا بیشتر اثر هیپنوز هنوز باقی است، لذا هنوز تلقینات در سوژه اثر می‌کند.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم