آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

پیدایش انسان,ماده اولیه انسان

0

ماده اولیه انسان

در آغاز خلقت حیات چهار عنصر پیش قراول آفرینش موجودات زنده بوده­اند و این عناصر اربعه در نمایشنامه زندگی اساسی­ترین نقش­ها را به عهده گرفته‌اند. این چهار ستاره هنرمند عبارتند از:

کربن، چهار دست، ازت سه دست، اکسیژن دو دست و هیدروژن یک دست.

untitled-11

منظور از دست، همان ظرفیت این عناصر است. از همان روزهای اول و آغاز کار دنیا عناصر اربعه H-O-N-C فراوان­ترین مواد و فعال­ترین اتم ­ها در سطح زمین بودند.

کم کم ترکیبات مختلفی انجام شد، متان به وجود آمد و سپس باز هم از ترکیب و اتحاد این عناصر –گلیسیرین-قندها- اسید چربی- پروتئین­ها نوکلئوئیدها و بسیاری از مواد دیگر به وجود آمدند.

از همه عجیب­تر این که از تمام این ترکیبات یک نوع اسید از انواع اسیدهای نوکلوئیک به وجود آمد به نام DNA که این اسید سازنده «ژن»های انسانی می­باشد. اسید نوکلئیک با پروتئین ترکیب شد و (نوکلوپروتئین)به وجود آمد، که آن را می­توان یک حادثه بزرگ انقلابی جهان نامید. زیرا «مولکول­های نوکلئوپروتئین­ها می­توانند بزایند و زیاد شوند و یا تولید مثل کنند».

این خاصیت معجزه آسای این مواد شیمیایی عجیب است. پدید آمدن نوکلئو پروتئین در دریاهای اولیه، بحرانی­ترین لحظات تاریخ آفرینش حیات را به وجود آورد.

خلاصه معلوم شد که یک ماده شیمیایی یک مولکول بی­جان، می­تواند مواد مغذی جذب و تولید مثل کند این عمل همان است که موجودات زنده انجام می­دهند.

و اما این مولکول «نوکلئوپروتئین» شروع به جذب بیسشتر مواد مغذی آب دریا نمود و تکامل پیدا کرد و دور آن قشری از مواد پروتئین به وجود آمد و بدین ترتیب شبه ویرو­س­ها به وجود آمدند.

پیدایش شکل اولیه انسان

وجود ما معمائیست حافظ                       که تحقیقش فسونست و فسانه

بعد از ظهور شبه ویروس­ها، باز هم تکامل رو به توسعه رفت، این شبه ویروس­ها مواد مغذی بیشتری را از آب دریاها می­گرفتند، و اطراف توده مرکزی عبارت از مولکول­های اسیدنوکلوئیک بودند قشر ضخیم­تری به وجود آورد و بالاخره آخرین سطور داستان ظهور حیات به طرز زیر نوشته شد:

این توده­های مرکب و تکامل­یافته معروف­ترین اجرام خلقت یعنی «سلول­»ها بودند و آن جانداران که میلیاردها سال پیش به هستی قدم گذاشتند موجودات تک سلولی بودند.

در این جا ملاحظه می­فرمائید که اولین بار حیات به وسیله آب به وجود م­آید و خداوند در قرآن کریم می­فرمایند: «الم نخلقکم من ماء مهین یعنی آیا شما را از(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) آب پست نیافریدیم. و جعلنا من الماء کل شی هی یعنی: همه چیز را از آب زنده کردیم» باری به دنبال آن همه ماجراها و تحول­ها و اتحادها و ائتلاف­ و تنازع­ها و جهش­ها بالاخره اولین موجودات تک سلولی که جداً توانستند به عنوان یک جاندار عرض اندام کنند در زمین ظهور کردند و داستان ظهور حیات پایان یافت و جد بزرگ انسان ظاهر شد.

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم