آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

پاوان موکت آسانا تمرین اول شاوآسانا

0

پاوان موکت آسانا تمرین اول شاوآسانا

 

88

به پشت روی زمین بخوابید و دستها را حدود ۱۵سانتیمتر در کنار بدن قرار دهید.کف دستها به سمت بالا,یک بالش نازک یا یک پتو می تواند زیر سر قرار گیرد تا مانع ناراحتی شود.
اجازه دهید که انگشتان کمی به طرف بالا باشند.
در یک وضعیت راحت پاها را کمی از هم جدا نگه دارید و چشمها را بندید.
سر و ستون فقرات باید در یک خط مستقیم باشند.
مطمئن شوید که سر به سمت راست یا چپ میست.
بدن را کاملا وانهاده کنید و هر حرکتی را در بدن متوقف نمایید.
از تنفس طبیعی آگاه باشید و اجازه دهید که تنفس آرام,وانهاده و منظم شود.تنفس ها را از شماره۲۷تاصفر شمارش کنید و ذهنا تکرار کنید؛من دم را انجم می دهم,من بیست و هفتمین باز دم را انجام می دهم من بیست و ششمین دم را انجام می دهم,من بیست و ششمین باز دم را انجام می دهم و به این طریق ادامه دهید تا به عدد صفر برسید.
اگر در شمارش اختلافی رخ داد یا عدد بعدی را فراموش شد,شمارش تنفس ها را دوباره از عدد۲۷ شروع کنید.اگر ذهن برای چند دقیقه توانست روی تنفس باقی بماند,بدن وانهاده خواهد شد.
زمان:استراحت برطبق زمانی است که شما دارید.به طور کلی زمان طولانی بهتر است اما یک یا دو دقیقه بین هر تمرین هم کفایت می کند.
آگاهی:فیزیکی-اول روی وانهادگی کل بدن,بعد روی تنفس و شمارش آنها.
فایده:این آسانا تمام سیستم فیزیکی بدن را وانهاده می کند و باید ذهنا قبل از خواب شروع و در اثنا و بغعد از هر آسانا تمرین شود مخصوصا بعد از تمرینات دینامیک مثل سلام بر خورشید و موقعی که تمرین کننده جسما و روحا احساس خستگی می کند.شاوآسانا آگاهی از بدن را توسعه می دهد.موقعی که وانهادگی کامل است؛
آگاهی از ذهن افزایش می یابد و این حالت ,جدایی ذهن از محسوسات است.
تذکر تمرین:کوشش نکنید که بدن را در حین تمرین حرکت دهید,حتی یک حرکت جزئی ,که در این صورت انقباض عضلات را سبب خواهد شد.
تنوع:موقعی که در حالت شاوآسانا هستید از دست راست آگاه شوید و آن را وانهاده کنید.
به آرامی از مچ دست راست,آرنج,بازو,شانه,سمت راست کمر,کفل راست,تهیگاه,ران ,زانو,کاسه زانو؛ساق پا,مچ پا,پاشنه پای راست آگاه شوید و ضمن آگاهی از اعضاء آنها را یکی بعد از دیگری وانهاده کنید.
تمرین را با سمت چپ بدن و از تمام قسمتهای سر و نیم تنه تکرار کنید.مطمئن شوید که هر قسمت از بدن وانهاده است.احساس کنید که هر قسمت از بدن در زمین فرو رفته است.
این وضعیت را چندین بار تکرار کنید تا تمام تنش ها از بدن برود.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

پاوان موکت آسانا تمرین اول شاوآسانا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم