آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هاتا یوگا آسانا متوسطه وضعیت سوم پیچ کبرا

0

هاتا یوگا آسانا متوسطه وضعیت سوم پیچ کبرا 

 

211در وضعیت نهایی کبرا قرار گیرید.ساق پاها را حدود نیم متر از هم جدا کنید انگشتان پا باید زمین را لمس کنند و پاشنه های پا به سمت بالا باشند بنابراین پاها روی زمین استراحت می کنند.
مانند حالت کبرا نیم تنه را از زمین بلند کنید.
سر را به سمت بالای نیم تنه بچرخانید و به شانه راست نگاه کنید,سپس سر را بیشتر بچرخانید و به پاشنه پای چپ خیره شوید.
در وضعیت نهایی بازوها مستقیم یا اندکی خمیده می باشند.کمر و نیم تنه در حال پیچیدن هستند.
کوشش کنید کشش مورب را در شکم احساس کنید.
پشت کمر را وانهاده کنید و ناف را در حد توان به زمین پیوند دهید.
برای چند ثانیه در وضعیت آخر بمانید.
صورت را به سمت جلو برگردانید و تمرین را از طرف دیگر تکرار کنید,بدون آنکه حالت بدن تغییر دهید.
به حالت شروع بر گردید و بدن را روی زمین قرار دهید.
این یک دور است.
تنفس:دم,موقع بالا آمدن.
حبس دم,موقع چرخش سر به طرفین.
بازدم,موقع به پایین آمدن و روی زمین قرار گرفتن.
زمان:تکرار تمرین ۳ تا ۵ دور.
آگاهی:فیزیکی-روی کشش عضلات ستون فقرات و شدت آن.
روحی-روی چاکرای سواد هیستانا.
فایده:همان فواید کبرا با این تفاوت که بر روده ها اثر و نفوذ زیادتری دارد.
توجه:معنوی لغوی”تیریکا” در سانسکریت ,مثلث می باشد.این وضعیت را از آن جهت مثلث می گویند که وضعیت قرار گرفتن بالاتنه و پاها و سیر نگاه در پشت بدن,از چشم تا پای مخالف جهت گرداندن سر,اضلاع یک مثلث را تشکیل می دهند.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هاتا یوگا آسانا متوسطه وضعیت سوم پیچ کبرا 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

متن دوم