آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هاتا یوگا آسانا متوسطه خم شدن به پشت

0

هاتا یوگا آسانا متوسطه خم شدن به پشت

خم شدن به پشت به دلیل وسعت بخشیدن به قفسه سینه و افزایش ظرفیت شش ها, محرک خارجی به شمار می رود.
این تمرین ها موقعیت دینامیکی دارند و حرکاتی به جهت عکس حرکت به جلو هستند که بر اساس قدرت و انرژی در بدن شکل می گیرند.
بعضی ها برای خوش آمد دیگران خم شدن به عقب را یاد گرفته اند این افراد غالبا ظرفیت در سطح فیزیکی را دارا هستند.آنهایی که برای خم شدن به پشت مشکل دارند ممکن است در مواجهه با زندگی و عشق به زندگی دچار ترس شوند.این نوع ترسهای عمومی نتیجه تجارب تلخ گذشته هستند .انقباض روانی خودبخود سردی و بدبختی می آورد و بر هویت شخصی اثر می گذارد و خودش را به سطح ذهن و سیستم اعصاب انتقال می دهد.این نوع بدنها را بدن زره دار گویند.اثر این تمرینات به عمق بدن روانی و ذهن می رود و به دوباره شکل گیری هویت کمک می کند.
خم شدن به پشت در یک سطح فیزیکی,عضلات شکم را کشش می دهد و عضلات ستون فقرات را ضمن کشش دادن کنترل می کند و کمک موثری است برای رفع بیماریها و مشکلات ستون فقرات .با این تمرین سیستم عصبی که بین ستون مهره های کمر واقع شده است هماهنگ می شود و این امر مادامی که این سیستم اعصاب به تمام اعصاب,ارگانها و عضلات درونی بدن انرژی می دهد,سبب سوددهی به تمام بدن می شود.
ستون فقرات از مهره ها و دیسک تشکیل شده و عضلات در امتداد آن توسعه یافته اند,تعادل کلی و حفظ ستون فقرات در یک وضعیت مستقیم و مرتب,علی رغم تمام حرکات ,موکول به حمایت انقباض و هماهنگی عضلات است.این ویژگی عضلات است که در حین تمرین خودشان را خودبخود کنترل کنند.
تنش های ناآگاهانه و مزمن اغلب در ماهیچه های پشت انعکاس می یابند.در نتیجه ایجاد هارمونی آنها بسیار مشکل می شود.نود درصد ناراحتی های کمر معمولا ناشی از عدم تعادل ستون فقرات است.اگر این عدم تعدل ادامه یابد,بیماریها ی نا آشکار به طور جدی آشکار می شوند و انواع بیماریهای دیسک,سیاتیک و دردهای مهره ای ستون فقرات شروع به تظاهر می کنند.
تمرین آساناهای خم شدن به پشت می تواند این وضعیت را اصلاح کند و بر ستون نامتعادل مهره ها اثر بگذارد و در آنها نفوذ کند.چیزی که همراه با این آسانا مهم است,آمادگی کنترل و هماهنگی تنفس با حرکات تا تمام عضلات بتوانند به طور یگانه کنترل شوند.
خون ناخالص (غلیظ)باعث کندی گردش خون شده,در نتیجه تمایل به انباشته شدن در پشت را پیدا می کند که این مساله خود سبب بروز بیماریهایی از قبیل دردهای ستون فقرات و دردهای مفصلی می گردد.
زمانی که سرعت گردش خون به دلیل ناخالصی های موجود در خون کند می گردد,بازدهی فعالیت ماهیچه های پشت نیز کاهش می یابد.آساناهایی که در پی خواهند آمد برای تسریع گردش خون مفید هستند,ضمن اینکه باعث تصفیه و تخلیص خون نیز می شوند.
در این سلسله از تمرینات چون ماهیچه های شکم خصوصا ماهیچه رکتوس به طور متناوب منقبض می گردند,در نتیجه فشرده شدن اعضای داخلی شکم به خوبی ماساز داده شده,این کار به خوب عمل کردن به وظایف داخلی شکمی کمک می کند.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هاتا یوگا آسانا متوسطه خم شدن به پشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم