آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هاتا یوگا آسانا تمرین اول وضعیت بلند کردن دستها

0

هاتا یوگا آسانا تمرین اول وضعیت بلند کردن دستها

یک گروه از تمرینات در قسمت پشت کشش ایجاد می کند و بدن را مستقیم می نماید.این تمرینات برشانه ها و عضلات ساق پا و رانها اثر کششی و درمانی دارند.معمولا این تمرینات را,افرادی به کار میبندند که ماهیت شغلی آنها ایجاب می نماید زمان زیادی را بنشینید و به دردهایی در ستون فقرات گرفتار شوند که اصلاح آن عدم تعادل ها به انجام این تمرینات نیاز دارد.عضلات برحسب طبیعتشان در این تمرین ها به این منظور کمک می نمایند.این تمرینات کشش لازم را در ستون فقرات ایجاد کرده,آنرا مستقیم و محکم نگاه می دارد تا بتواند زمان طولانی مورد نیاز وضعیت مراقبه را تحمل کرده,و ریه ها را وسعت می دهد تا با ظرفیت کامل اکسیژن لازم جذب بدن بشود.برای تمام بیماری آنها توصیه شده است,مانند کشش دستها یا وضعیت درخت خرما و غیره….
اما باید توجه داشت که هر تمرین از این گروه فقط باید تحت نظر راهنما یا معلم با تجربه انجام شود.

 

142

با پاهای به هم چسبیده و دستها در کنا پاها مستقیم بایستید.بدن را متعادل و وانهاده کنید و تمام سنگینی بدن را به پاها بدهید.
دستها را به جلوی بدن بیاورید و آنها را به طور متقاطع در جلو بدن قرار دهید.
نفس عمیق و آهسته بکشید و همزمان دستها را تا بالای سر بالا ببرید و آنها را به طور متقاطع نگه دارید و در همان وقت سر را اندکی به عقب برگردانید و به سمت بالا به دستها نگاه کنید.
با بازدم دستها را به طرفین بدن بکشید تا بازوها در یک خط مستقیم و هم سطح شانه ها قرار گیرند.
با دم و معکوس کردن حرکت,دوباره دستها در بالای سر باید همدیگر را قطع کنند.
با بازدم,بازوها مستقیم به سمت پایین به طور متقاطع در جلوی بدن قرار گیرند.
بنابراین دستها در وضعیت شروع قرار می گیرند.
این تمرین را ۵ تا۱۰ مرتبه تکرا رکنید.
آگاهی:روی همزمانی تنفس و حرکت,کشش دستها,شانه ها و انبساط شش ها.
فایده:این آسانا,شانه های نامتعادل و قوس دار و ناحیه فوقانی پشت را به حالت طبیعی بر می گرداند.هماهنگی تنفس و حرکت سبب اصلاح و افزایش ظرفیت تنفس می گردد.این آسانا همچنین باعث افزایش گردش خون می گردد و بر قلب تاثیر مثبت دارد.تمام بدن به ویژه مغز از اکسیژن زیادتریئ بهره مند می شوند.

——————————————————————————————————

hatayoga

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هاتا یوگا آسانا تمرین اول وضعیت بلند کردن دستها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم