آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

درمان از دست دادن قدرت تمرکز و علاقه

0

درمان از دست دادن قدرت تمرکز و علاقه

در مراجعات روزمره به من، ۹۰ درصد موارد را دانش آموزان و دانشجویانی تشکیل می دهند که علاقه و تمرکز خویش را برای خواندن دانشجویانی تشکیل می دهند کهعلاقه و تمرکز خویش را برای خواندن درس از دست داده اند و یا به ترس و وحشت از جلسه امتحان و امتحان دادن دچار شده اند.مقابله با ترس از جلسه امتحان کار نسبتاّ راحتی است، زیرا معمولاّ مسایل روانی پچیده نیست.

index1

تقلیل یا فقدان به مطالعه درسی یا نداشتن تمرکز در زمان درس خواندن، در برخی از موارد می توانند موضوعاتی مشکلی باشند که ریشه در بعضی از مسایل و مصائب زندگی دارند.در این موارد، در جلسات خصوصی ، ساعتها شونده خوبی برای این نوجوانان می شوم و با دقت علاقه به حرفهای آنان گوش می دهم.به این ترتیب در بساری از موارد این توفیق را پیدا می کنم که به یک جمع بندی نهایی مناسبی برسم.

در شرایطی ک مسایل عمیق تر و یا مبهم تر هستند، به روانکاوی و رواندرمانی گسترده تری نیاز است، ولی از آنجا که اغلب، اینها ابرهای کوچکی هستند که آسمان ذهن معصوم، ساده و صمیمی جوانان و نوجوانان را تیره کرده اد، خوشبختانه نیاز به درمانهای تخصصی و پیچیده به ندرت پیدا می شود.

با این حال گرچه ظاهراّ موضوع ساده است، ولی به هر حال هر موضوع ساده ای همانند آوردن آب از چشمه نیز نیاز به پیمودند راه و تحمل سنگینی ظرف آب دارد.زندگی دانشجو در یک خانواده شلوغ و پر سر و صدا و یا محیطی که صداهای ناهنجار و بلند فضا را اشباع کرده است، امکانی برای تمرکز ذهن و فکر او باقی نمی گذارد. در شرایطی که محیط برای مطالعه مناسب نیست، دستاوردهای عظیم و جالب آموزشی نیز به سادگی به دست نمی آیند.

گاه نیز مشکل انجاست که دانش آموزان ا دانشجویان به خوبی رشته تحصیلی خود را امتحا نکرده اید، ولی در بیشتر موارد یک خستگی یا دلزدگی در کار است که به سادگی می توان ان را با داشتن شایستگی و استعداد فراوان، مدتها خواندن درس را به کنار گذاشته و چند روزی را برای آماده شدن برای امتحان کافی دانسته بودند.این عمل نادرستی است زیرا که استانه فصل امتحان آنان را با خستگی شدید ناشی از سخت کاری ماجه می کند و یا اصلاّ موفقیت آنها را به خطر می اندازد.مورد نوجانانی که در شرایط شبانه روزی و پانسیون زندگی می کرده اند، فقدان سرگرمی و محبت ممکن است موجبات دلزدگی آنان را فراهم کرده باشد.

در اینجا متنی ارائه داده می شود که باکوشش فراوان و با در نظر گرفتن تمام موارد فوق تهیه شده است.این متن به ویژه برای دانش آموزانی مناسب تر است که دلیل واضح و مهمی برای کند شدن آنها در دروس به چشم نمی خورد:

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

درمان از دست دادن قدرت تمرکز و علاقه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم