آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

خواب طبیعی در هیپنوآنالیز

0

خواب طبیعی در هیپنوآنالیز

 غالباً خواب هنگامی به صورت یک وسیله دفاعی از طرف بیمار به کار برده می‌شود که فنون ویژه‌ای نظیر هیپنوگرافی و هیپنوپلاستی هنگام هیپنوآنالیز به کار برده می‌شود. در اولی یعنی هیپنوگرافی بیمار جدال‌ها و ناراحتی‌های درونی خود را در نقاشی و رنگ‌آمیزی نشان می‌دهد بدین ترتیب که بیمار را هیپنوز می‌نمایند و تابلو و قلم‌مو در اختیار وی می‌گذارند که نقاشی و رنگ‌آمیزی نماید. دکتر روانشناس متخصص از طرز نقاشی و رنگ‌آمیزی به خوبی ناراحتی‌های درونی بیمار را تشخیص می‌دهد.

در دومی  یعنی هیپنوپلاستی، نخست بیمار هیپنوتیزم می شود و سپس مقداری خمیر مجسمه سازی به دست او می‌دهند تا هر شکلی را که می‌خواهد درست کند و دکتر روانشناس متخصص با مجسمه‌ای که بیمار می‌سازد به چگونگی و علل ناراحتی روانی بیمار پی می‌برد. از خواب به عنوان یک وسیله دفاعی در مقابل افشاء یک موضوع واپس زده شده یا فرونشانده شده، دردناک و سخت در مقابل هیپنوز به کار برده می‌شود، زیرا هم اکنون بیمار به طور کامل و عمیق هیپنوتیز شده است. در این شرایط  پزشک دیگر نمی‌تواند با تلقینات خواب به طریقی که در بالا گفته شد مقابله نماید چون در حال حاضر القاء فعالیت محرک بیمار ضروری و لازم است. در نتیجه بهتر این است که برای تأکید بر این‌که بیمار خواب نیست، حرکت خودکار تلقین شود. بنابراین به سوژه می‌گوییم: « چشم‌هایت باز هستند، دستهایت به طور خودکار و غیر ارادی حرکت می‌کنند، خواب نیستی و هم اکنون دستهایت یک تکه خمیر مجسمه برداشته و با آن چیزی درست می‌کنند.»

خواب طبیعی  به صورت یک وسیله دفاعی  در مقابل خواب هیپنوتیک

ممکن است خواب طبیعی به طریق دیگری به صورت یک وسیله دفاعی  در مقابل هیپنوز به کار رود. در ضمن  هیپنوتیزم کردن به سوژه تلقین می‌شود که تو به خواب می‌روی، در همین حال برخی بیماران ممکن است با به خواب رفتن  طبیعی از تأثیر سایر تلقینات فرار کنند(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) زیرا در خواب طبیعی برخلاف خواب هیپنوتیکی  بیمار صدای پزشک را نمی‌شنود. تشخیص این گونه دفاع ممکن است با اشکال صورت گیرد، زیرا شل و رلکس بودن ماهیچه‌های صورت، خمیازه کشیدن، تنفس منظم و حتی خرخر کردن با صدای بلند، هم در خواب طبیعی و هم در خواب مصنوعی  ممکن است رخ دهد. حرکات جزیی برخی از اعضا بیمار که برای قرار گرفتن در وضع راحت‌تری انجام می‌گیرد ممکن است علامت انتقال از خواب هیپنوتیک به خواب طبیعی باشد.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

خواب طبیعی در هیپنوآنالیز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم