آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

خواب‌های القایی در هیپنوتیزم

0

خواب‌های القایی در هیپنوتیزم

تنها به وسیله تلقین، القا و حرف زدن می‌توان بعضی از معمولین را به خواب برد و خوابشان را سنگین کرده و باز بیدار نمود. 

بعضی از معمولین حساس دیده شده‌اند که به محض گفتن جمله «بخواب» و «بیدارشو» خوابیده و بیدار شده‌اند ولی عده‌ی ایشان خیلی کم و نادر است،سایت هیپنوتیسم دات آی آر, مثال ساده‌تر برای همین موضوع لالایی مادر برای خواباندن کودک خود می‌باشد، در اجتماع نتایج تلقین بسیار شگف‌آور است، هر کسی کم و بیش نیروی تلقین را داراست و برای پرورش آن نیز وسایل متعددی در دسترس می‌باشد که برای همه تمرین آنها مقدور است.

نیروی تلقین بستگی زیادی با شخصیت عامل دارد و خواب‌هایی که با تلقین، معمول را بدان می‌برند، موسوم و به خواب‌های القایی است و آنها نیز مثل خواب‌های هیپنوتیزمی دارای صفحات مختلف مانند لتارژی، کاتالپسی، سمنامبول و غیره می‌باشد.

تلقین و القا

بهترین تلقین عبارت از آن است که در دل ایمان و عقیده تولید نماید و بعضی برآنند که «اشخاص بی‌اراده بیشتر از دیگران که با اراده و پر ایمان هستند قابلیت تلقین را دارند» در صورتی که اگر به اشخاص بااراده نیز درست و صحیح تلقین شود عقیده و ایمان خود را تغییر می‌دهند، به طور کلی می‌توان گفت که هر عقیده تازه که در انسان بیدار می‌شود توسط تلقین یک شخص ثانوی است.

از قدیم‌الایام ناطقین و پیشوایان مذاهب مختلف از نیروی تلقین استفاده کرده‌‌اند ولی نخستین بار “شارکو” بانی مکتب نانسی بیشتر از طرق و اصول دیگر خواب، از تلقین استفاده نموده که امروز نقش بزرگی را در امر خواباندن بازی می‌نماید.

تلقین حربه‌ای است که با آن می‌توان در اشخاص نفوذ کرد و استادان این فن همیشه طوری تلقین می‌نمایند که موثر باشد یعنی اول خودشان آن را در مغز و دل قبول کرده و بعداً با کمال متانت، آرامی و اطمینان به طرف تحمیل می‌نمایند.

چنان‌که در موقع تلقین امری، عاملی دو دل باشد هیچ تأثیری در معمول نخواهد کرد زیرا بنیان آن سست بوده و خود عامل از آن متأثر نشده است، بعضی اوقات اتفاق افتاده که شخصی به خویشتن تلقین خواب کرده و خوابیده است، بیشتر مدیوم‌ها از این قبیل می‌باشند و عاملین مجرب  این‌گونه اشخاص را بهتر و زودتر می‌توانند به خواب برند. بالاخره منظور از تلقین ایجاد القا در موضوع است و القا پس از تلقین تولید می‌شود،سایت هیپنوتیسم دات آی آر, تلقین و القا با یکدیگر فرق دارند، بدین جهت باید طوری در معمول تلقین را تحمیل نمود که تولید القاء نماید و چنان‌که در دل معمول ایمان و عقیده خواب پیدا نشود هیچ‌وقت به خواب نخواهد رفت  اینجاست که استادان فن، تلقین را بر دو  قسم می‌دانند: تلقین قبول کردنی و رد کردنی. اولی آن است که تولید القا می‌کند و آن دیگری نیز عبارت از تلقینی است که معمولین قبول نکرده و رد می‌نمایند.

عاملین کم تجربه بایستی طوری تلقین کنند که قابل قبول باشد و تمرین و مشق زیاد نمایند تا در امر خواباندن موفقیت حاصل کنند. تمرینات مختلف و متعددی راجع به قوی کردن نیروی تلقین وجود دارد که همه می‌توانند در عوض چندین ماه مشق دارای  این نیرو شوند، البته متانت و خوش آهنگی نیز در تلقین خیلی موثر است.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

خواب‌های القایی در هیپنوتیزم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم