آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آتش زدن و آتش سوزی

0

آتش زدن و آتش سوزی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر در خواب ببینی شهر یا محله و مکانی آتش گرفته، طوری که آتش سهمگین بود و همه چیز را سوزانده و دچار ترس و خوف شده‌ای، تعبیرش این است که در آن مکان جنگ و درگیری بوجود خواهد آمد یا بیماری سختی گسترش می‌یابد، و اگر ببینی آتش، بعضی چیزها را سوزانده و بعضی را نسوزانده و تو را دچار ترس و خوف کرده است، یـعـنـی در آنجا جنگ و درگیری بوجود می‌آید و اگر نور و زبانه و شعله نداشته باشد تعبیرش بیماری سخت می‌باشد.اگر ببینی آتش از جائی به جای دیگر افتاد ولی صدمه‌ای نزده، یـعـنـی سود و منفعتی به تو می‌رسد و اگر فقیر هستی ثروتمند می‌شوی. اگر ببینند در جائی آتش سوزی شده طوری که صدای زیاد و ترسناکی دارد و شعله‌هایش هم زبانه می‌کشد ولی صدمه‌ای نمی‌زند، یـعـنـی مردم آنجا با یکدیگر بحث و جدل و بگومگو پیدا می‌کنند و دچار درگیری لفظی و زبانی می‌شوند.اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی از آسمان آتش آمد ولی کسی نسوخت، یـعـنـی خطر عذاب الهی وجود دارد، همانطور که در قرآن کریم آمده: … ذُوقُوا عَذَابَ النَّارِ الَّذِی کُنتُم بِهِ تُکَذِّبُونَ _ … عذاب جهنمی را که تکذیبش می‌کردید بچشید (سجده-۲۰)، یا ممکن است خطری از طرف «پادشاه» متوجه تو باشد.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر آتشی از آسمان افتاد و شهر یا محله یا جائی را سوزانده است، یـعـنـی مردم آنجا در کارهایشان دچار ترس و بیم می‌شوند. اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی آتشی از آسمان آمده و چیزهای خوردنی که متعلق به تو می‌باشد را سوزانده است، یـعـنـی طاعات و عبادت‌های تو نزد خداوند مورد قبول واقع می‌شود، همانطور که در قرآن کریم آمده: … بِقُرْبَانٍ تَاْکُلُهُ النَّارُ… _ … او قربانی آورد که در آتش بسوزد… (آل عمران-۱۸۳).اگر ببینی مثل باران آتش می‌بارد، یـعـنـی از جهت پادشاهان در آنجا بلا و گرفتاری و فتنه و خونریزی بوجود می‌آید.امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر در میدان جنگ و محل درگیری آتش ببینی، تعبیرش بیماری‌های سختی مثل آبله و طاعون و سرسام و مرگ ناگهانی می‌باشد اگر ببینی آن آتش دود می‌کند،

تعبیرش برای تو بیم و ترس از پادشاه می‌باشد.جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی مکانی که متعلق به بازرگانان و تجار می‌باشد را آتش زدی و به آتش کشیدی، یـعـنـی با دوروئی و نفاق خرید و فروش می‌کنی و مال تو حرام می‌شود . ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی به مردم آتش می‌اندازی، یـعـنـی در میان مردم کینه و دشمنی می‌اندازی. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی از پاره‌ای از آتش که در دست گرفته‌ای به مردم می‌دهی، یـعـنـی مردم از کارهای تو دچار رنج و ضرر و زیان می‌شوند و با تو دشمن خواهند شد. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی برای سوزاندن اهل جائی آتش روشن کرده‌ای، یـعـنـی پشت سر مردم آنجا غیبت و بدگوئی می‌کنی. تعبیر خواب آتش انداختن و بازی کردن با آتش، یـعـنـی گفتن حرف زشت می‌باشد.

آتش زدن و آتش سوزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم