آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

یوگا، ورزش گریز از گرفتاری­های تمدن

0

یوگا، ورزش گریز از گرفتاری­های تمدن

مربی یوگای بیتل­ها می­گوید: یوگا قلب را آرام می­کند، مقاومت پوست را بالا می­برد و مانع اعتیاد به الکل می­شود. یوگا وسیله درمان بیماری­های به ظاهر شفاناپذیر جسمانی است!

چندی است که در گوشه و کنار تهران، تمرین و تعلیم «یوگا» رواج یافته است. می­دانید چرا؟ آخر بشر متمدن امروز محکوم به گذراندن زندگی پر فراز و نشیبی است که در ان هیجان، شتاب و دغدغه حاکم بر همه چیز است!

این شتاب و هیجان برای اکثر افراد بشر بیماری­های روانی و ناراحتی­های عصبی به دنبال دارد و زندگی آدمیان کمتر از ثبات و استحکام برخوردار است. این نگرانی­­ها و واکنش­های عصبی جسم و روح انسان امروزی را بیمار کرده است و نیروی جسمانی و روحی­شان را به تحلیل و زوال برده است.

تعداد این گونه بیماران هر روز بیشتر می­شود و تمام مردم از این امراض ماشینی امروز به ستوه آمده­اند با استفاده از روش­ها و انجام دادن اعمالی که از طرف متخصصان یوگا به بیماران توصیه شده است به این آرامش جسم و روح رسیده ­اند.

در یوگا برای رسیدن به مقصود باید به تفکر و اندیشه پرداخت و این اساسی‌ترین دستورالعمل یوگا است. حرکات و نرمش­های خاصی که انجام آن­ها ساعت­ها طول می­کشد، فقط برای رسیدن به این مرحله و تمرکز قوای فکری برای اندیشیدن است.

متفکر یوگا پس از این مرحله خود را خارج از جهان مادی می­یابد و به یک آسایش طولانی روحی دست پیدا می­کند.

منع دارو- طرفداران یوگا هیچ­گاه از داروهای پزشکی استفاده نمی­کنند و اعتقاد  دارند به جای سود بردن از داروها و روش­های پزشکی باید از یوگا برای درمان سود جست.

دکتر «هربرت بنسن» و دکتر «آر. کبیت» محققان دانشگاه هاروارد تحقیقات کاملی در این باره به عمل آورده ­اند و گزارش مفصلی از پژوهش­های خود در مجله آمریکن ژورنال فیزیولوژی به چاپ رسانده ­اند.

در این گزارش ذکر شده است که پس از آزمایش­های فراوان روی اشخاصی که از یوگا برای درمان بیماری­های خود استفاده کرده اند به این نتایج رسیده‌اند:

قلب کندتر می­زند، مقاومت پوست بدن در مقابل عوامل خارجی زیاد می­شود و مقدار کربن دو اکسیدی که بدن تولید می­کند، کاهش می­یابد اشخاص پیرو یوگا معتاد به الکل نمی­شوند و تمام این دگرگونی­های جسمی مقدمه آن انبساط خاطری است که متفکر معتقد به یوگا به آن می­رسد.

یوگا ریاضت نیست- این دو «متفکر یوگا» معتقدند یوگا ریاضت کشیدن و خود را رنج دادن نیست اعمال و روش­های یوگا را هر کس به سادگی می­تواند فرا گیرد و از آن­ها برای درمان خود سود جوید. مکان اصلی به وجود آمدن یوگا کشور باستانی هندوستان است و در این کشور یوگا سابقه تاریخی دارد.

از بزرگان یوگا می­توان «ماهاریشی ماهش یوگی» را نام برد که بیتلها نیز مدتی او به انجام دادن حرکات یوگا پرداختند «ماهاریشی» می­گوید هر کس که می­خواهد به جسمی سالم و روحی آزاد و آسوده دست پیدا کند باید از یوگا کمک بطلبد.

او اضافه می­کند، یوگا وسیله­ ای برای درمان انواع بیماری­های شفاناپذیر جسمانی است. امراضی که انسان مدام به آن­ها(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) فکر می­کند و این دغدغه خاطر علاوه بر جسم، روح را نیز کسل و بیمار می­کند و تنها وسیله درمان، پاگذاشتن به دنیای  یوگا است و آن گاه انسان پی به ارزش­های معنوی جهان می­­برد و زندگی را به گونه­ ای دیگر می­

نگرد.

«ماهاریشی» یوگا را راهی به سوی یک زندگی سالم­تر می­نامد. او معتقد است یوگا شروع و پایانی ندارد، یوگا همیشه وجود دارد و تمام جهان را در بر می­گیرد. یکی از نکات مهم که در یوگا باید به آن توجه کرد، رژیم غذایی است.

«سیوامی وایو کانادا» یکی دیگر از متفکران یوگا به رژیم غذایی توجه بسیار دارد و شاگردان او که در سراسر جهان پراکنده ­اند دستورالعمل غذاییش را به کار می­برند.

او می­گوید: نصف شکم را غذا، یک ربع آن را آب و ربع دیگرش را برای تمرینات یوگا خالی بگذارید، برنامه غذایی یک متفکر یوگا چنین است:

صبحانه- نصف لیوان آب پرتقال طبیعی، دو عدد تخم مرغ جوشانده، یک قطعه نان تست و یک فنجان قهوه یا چای بدون شکر.

ناهار- نصف لیوان آب پرتقال طبیعی، مقدار کمی گوشت پخته، سالاد سبزی و قهوه یا چای بدون شکر.

شام- نصف لیوان آب پرتقال طبیعی، کمی گوشت بریان، کلم پخته، دو عدد سیب زمینی پخته و قهوه یا چای بدون شکر.

مواد اولیه این برنامه غذایی در روز دوم و سوم اندکی تفاوت می­یابد و از روز سوم به بعد دوباره غذای روز اول تکرار می­شود.

با به کار بردن این برنامه غذایی، بدن متفکر یوگا، برای انجام حرکات آماده می­شود و متمرکز کردن قوای روحی آسان­تر می­شود. البته می­بینید که برای ورزش یوگا باید پول درست و حسابی هم داشت.

برای انجام دادن حرکات یوگا وقت معینی را نمی­­توان تعیین کرد و در هر لحظه انسان می­تواند حرکات آن را انجام دهد، ولی پیروان یوگا بیشتر در بامداد به انجام حرکات می­پردازند.

آن­ها معتقدند یوگا بر عمر انسان می­افزاید و شخص تا آخر عمر از سلامتی جسمانی که بهترین ودیعه و کالاست، سود می­برد.

در حال حاضر دانشگاه «بیل» و دانشگاه «کلرادو» آمریکا دوره ­های مخصوصی برای آموزش و پرورش کسانی که به یوگا علاقمندند ترتیب داده ­اند و به این آموزش­ها (عبور از جهان مادی و ورود به دنیای معنویات) نام نهاده­ اند و تشکیلاتی به نام انجمن بین­ المللی دانشجویان طرفدار یوگا امروزه در ایالات متحده آمریکا تمام اشخاص علاقمند به یوگا را راهنمایی و ارشاد می­کند.

ادامه دارد…(بخش یوگا درمانی)

****************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

*****************************

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم