آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چند مشکل مهم زندگی که باید آنها را ساده و حل کرد

0

چند مشکل مهم زندگی که باید آنها را ساده و حل کرد

در این نوشتار ۱۰ مشکل مهم زندگی که باید آنها را ساده و حل کرد تا به تعادل در زندگی رسید را بیان میکنیم. توماس کمپیس درباره رهایی از پیچیدگی های زندگی جمله زیبایی می گوید: خلوص و سادگی بال‌هایی هستند که انسان با آنها از مرز زمین و از تمام طبیعت‌های موقت فراتر می‌رود.

 

سادگی، تعادل، آزادی و مسرت را به همراه می‌آورد. وقتی که ما زندگی را ساده شروع می‌کنیم و این فواید را تجربه می‌کنیم‌ سوال بعدی را می‌پرسیم، « درکجای زندگی‌ام می‌توانم عوامل حواس‌پرتی را از میان ببرم و صرفا به ضروریات تمرکز کنم؟»

بر اساس سفر شخصی‌مان، گفت‌وگوی‌مان و مشاهدات‌مان، در اینجا ده مشکل مهم زندگی آورده شده است که باید در زندگی امروزی‌تان ساده‌ کنید تا یک سبک زندگی متعادل‌تر و شادتر را شروع کنید.

در ادامه ۱۰ مشکل مهم زندگی که باید آنها را ساده و حل کرد آمده است:

۱. اموال شما

دارایی‌های مادی فراوان زندگی‌ها را خیلی بیشتر از آنچه که همبشه به آنها اعتبار می‌دهیم، پیچیده می‌کنند. آنها حساب بانکی‌مان، انرژی‌مان را تخلیه می‌کنند و توجه‌مان را از مسائل اصلی منحرف می‌کنند. آنها ما را از کسانی‌که دوست‌شان داریم و از زندگی کردن بر اساس ارزش‌های‌مان جدا می‌کنند. اگر شما وقت‌تان را صرف حذف دارایی‌های غیر ضروری ‌کنید، هیچ وقت پشیمان نخواهید شد. برای اینکه بیشتر الهام بگیرید، به این مسئله توجه کنید ساده کردن: ۷ اصل راهنما برای کمک به هرکسی که اجزای غیر ضروری خانه و زندگی‌اش را حذف می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند روانشناختی برای آسان تر کردن زندگی تان

۲. تعهدات زمانی شما

بیشترما روزهای‌مان را از ابتدا تا انتها با تعهدات زمانی مانند کار، خانه، فعالیت‌های بچه‌ها، رویدادهای جامعه، امور مذهبی، سرگرمی‌ها و غیره پر می‌کنیم. تا جایی که ممکن است خود را از تعهدات زمانی که مطابق با مهم‌ترین ارزش‌های‌تان نیستند، برهانید.

۳. اهداف‌تان

تعداد اهداف‌تان را که برای رسیدن به آنها تلاش زیادی می‌کنید به یک یا دو هدف کاهش دهید. با کاهش تعداد اهداف‌تان، شما می‌توانید میزان تمرکز و موفقیت‌تان را افزایش دهید. از کارهایی که می‌خواهید در زندگی به سر انجام برسانید، فهرستی تهیه کنید و دو تا از مهم‌ترین آنها را انتخاب کنید. وقتی یک کار را تمام کردید، کارهای دیگر را به فهرست خود اضافه کنید.

۴. افکار منفی‌‌تان- بیشتر احساسات منفی هیچ فایده‌ای ندارند

رنج، تلخی، تنفر و حسادت هرگز کیفیت زندگی را برای انسان بهتر نکرده است. مسئولیت ذهن‌تان را بپذیرید. زخم‌های گذشته را فراموش کنید و افکار منفی را جایگزین افکار مثبت کنید.

۵. بدهی‌تان

اگر بدهی‌ها شما را دارند گرفتار می‌کنند، آنها را کاهش دهید. از امروز شروع کنید. برای رها شدن از بار بدهی، هر کاری که لازم است انجام دهید. هر راهی که شما کمک می‌کند بیابید. امروز تجملات را قربانی کنید تا فردا از آزادی لذت ببرید.

مطلب مرتبط: ۸ راه آسان برای رهایی از گذشته و موفقیت در زندگی

۶. کلمات‌تان

از کلمات کمتری استفاده کنید. ساده و صریح صحبت کنید. منظورتان را دقیق بگویید. از سخن چینی بپرهیزید.

۷. مواد مصنوعی

از مصرف چربی‌های ترانس، غلات تصفیه شده(نان سفید)، شربت ذرت با فروکتوز بالا و میزان بالای سدیم خودداری کنید. کاهش مصرف این مواد انرژی شما را درکوتاه‌مدت و سلامتی‌تان را در درازمدت افزایش می‌دهد. تا جای ممکن، مصرف داروهای بدون نسخه را کاهش دهید- بگذارید بدن‌تان بدون وابستگی به این‌گونه مواد به طور طبیعی خوب شود.

۸. زمان تماشای صفحه‌ی نمایش

تمرکز بر تلویزیون، فیلم‌های سینمایی، بازی‌های ویدئویی و فناوری بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، بر زندگی‌تان تاثیر می‌گذارد. رسانه‌ها ارزش‌های‌تان را باز تعریف می‌کنند و این مسئله بر زندگی‌تان چیره می‌شود. و تاثیر عمیقی بر رفتار و دیدگاه‌تان می‌گذارد. متاسفانه، هنگامی‌که شما درآن دنیا، پیوسته و یکنواخت زندگی می‌کنید، حتی متوجه نمی‌شوید که چه چیزی بر شما می‌گذرد. تنها روش درک کامل این تاثیر در زندگی‌تان این است که این صفحه‌ها را خاموش کنید.

مطلب مرتبط: با این ۴ روش ساده بر تمام مشکلات تان پیروز می‌شوید

۹. ارتباط شما با دنیا

برقراری ارتباط با دیگران خوب است، اما جریان‌های ثابت عوامل حواس‌پرتی بد است. یاد بگیرید چه وقت بلک‌بری را خاموش‌کنید، از صفحه فیس‌بوک خارج شوید یا متنی را نخوانید. بر مهم‌ها تمرکز کنید نه بر ضروریات. جریان ثابت عوامل حواس‌پرتی از سوی دیگران ممکن است حس مهم بودن، موردنیاز بودن به ما بدهد. اما احساس مهم بودن و نائل شدن به درجه اهمیت دو مسئله کاملاً متفاوت هستند.

۱۰. چند تکلیفی‌تان

تحقیقات نشان می‌دهند که انجام چند کار به‌طور هم‌زمان استرس را افزایش و بازدهی را کاهش می‌دهد. به دلیل این‌که انجام یک کار هنرگم‌شده‌ است، آن را یاد بگیرید. درآنِ‌واحد یک کار را مدیریت کنید. آنها را به‌درستی انجام دهید. و هنگامی‌که کامل شد، به کار بعدی بروید.

منبع: بیکامینگ مینیمالیست

چند مشکل مهم زندگی که باید آنها را ساده و حل کرد

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

******************************

چند مشکل مهم زندگی که باید آنها را ساده و حل کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم