آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هیپنوتیزم کردن فردی

0

هیپنوتیزم کردن فردی

شما معمولاً هنگام هیپنوتیزم کردن با یک نفر سروکار دارید و هیپنوتیزم کردن یک نفر نیز بسیار ساده‌تر از هیپنوتیزم دسته جمعی است. شما پس از آن‌که «خوابرو» حساس را انتخاب کردید، وی را روی یک صندلی بنشانید. به او بگویید که عضلات دست و پاهایش را شل کند.  به هیچ چیز فکر نکند، فقط به چشم‌های شما خیره شود و پلک نزند.

پاس دادن- قبل از شروع هیپنوتیزم فردی باید بدانید که پاس دادن یعنی چه؟

پاس دادن عبارت از این است که کف دست‌های خود را مقابل صورت خوابرو از بالا به پایین حرکت می‌دهید، حرکات دو دست یا پاس دادن ممکن است با هر دو دست به طور موازی از بالا به پایین باشد و یا از پایین به بالا باشد که برای بیدار کردن به کار برود، یا ضربدر × باشد که باز هم برای بیدار کردن به کار می‌رود  و یا به طور دایره‌وار باشد که معمولاً برای سنگین کردن خواب به کار می‌برند. حالا که فهمیدید پاس دادن یعنی چه شروع به عمل می‌کنیم.

حالا شما مقابل سوژه ایستاده‌اید … به چشم‌های سوژه خیره شوید و با هر دو دست شروع کنید به پاس دادن، و به سوژه تلقین کنید که من تا عدد ۱۳ می‌شمارم و شما کم‌کم به خواب خواهی رفت هر شماره‌ای که می‌شمارید چند مرتبه تلقین نمایید چشم‌های شما خواب آلود می‌شود، پلک‌های شما سنگین می‌شود، شما به زودی به خواب سنگین و عمیقی فرو خواهید رفت، مقاومت نکنید، راحت و آرام بخوابید.

کم‌کم سوژه به خواب خواهد رفت وقتی سوژه به خواب رفت نوبت سنگین کردن خواب سوژه فرا می‌رسد.

چطور خواب «سوژه» را سنگین کنیم؟

546

وقتی در ظاهر سوژه به خواب رفت، بند اول چهار انگشت خود را روی پیشانی سوژه قرار می‌دهیم و بند اول چهار انگشت دست چپ خود را پشت گردن در انتهای پیاز مغز می گذاریم، از ۵ دقیقه تا ده دقیقه به همین حال دست‌های خود را نگاه می‌داریم و در ضمن با صدای ملایم و آرام، گاه‌گاه تلقین می‌کنیم که «ثانیه به ثانیه خوابت سنگین‌تر می‌شود»

و سپس چهار انگشت دو دست خود را در دو طرف گیجگاه «خوابرو» می‌گذارم و با دو شصت پشت ابروهای سوژه را چندین مرتبه با کمی فشار به طرف چشم ماساژ می‌دهیم. از حالا به بعد هر دستوری که به سوژه بدهیم که انجام دهد به همان نسبت خوابش سنگین‌تر خواهد شد.

آزمایش  خواب بودن سوژه:  برای این‌که از خواب  بودن سوژه مطمئن شویم، چند آزمایش ساده انجام می‌دهیم.

آزمایش اول-  با دو شصت تخم چشم‌های سوژه را کمی فشار می‌دهیم چند ثانیه صبر می‌کنیم و سپس با شصت پلک چشم «خوابرو» را باز می‌نماییم. چنان‌چه سفیدی چشم دیده شودو  سیاهی چشم بالا باشد معلوم است که سوژه خواب می‌باشد، ولی اگر سیاهی چشم دیده شود و روبه‌رو باشد، شبیه حالتی که در حال نگاه کردن به روبه‌رو می‌باشد معلوم است که سوژه بیدار است.

آزمایش دوم-  آزمایش دوم این است که به سوژه تلقین می‌کنیم که هم اکنون دست راستش سبک شده و بالا می‌آید، کم‌کم دست راست سبک شده و بالا می‌آید، هیچ مقاومت نکن، حالا نوک انگشتانت تکان می‌خورند و دستت بلند می‌شود، بالا می‌آید و راست و کشیده قرار می‌گیرد. چندین مرتبه این قبیل  تلقینات را انجام می‌دهیم و اگر دست سوژه کم‌کم حرکت کرد و بالا آمد، معلوم  است که سوژه هیپنوتیزم می‌باشد.

ممکن است سوژه تظاهر به خوابیدن نماید و دست خود را عمداً بالا بیاورد در این صورت از طرز بالا آمدن دست به خوبی می‌توان فهمید که سوژه دست خود را با اراده بالا می‌آورد یا بی‌اراده. اگر سوژه دست خود را فوراً بلند کرد و به سرعت شبیه حالت بیداری که دست خود را بالا می‌آوریم بالا آورد معلوم است که سوژه خواب نیست و به دروغ تظاهر به خوابیدن می‌نماید، ولی اگر آرامو  ملایم و به حال بی‌اراده دست خودش بالا آمد، معلوم است که سوژه خواب است.

آزمایش سوم-  چهره و قیافه و حالات و بخصوص لرزش  مژه خواب رفته دلیل بر خواب بودن می‌تواند باشد. اگر مژه‌های خواب رفته نلرزد معمولاً دلیل بر خواب بودن است ولی این حالت همیشه دلیل نیست، اکثر اوقات دیده شده که سوژه در خواب بسیار عمیق است، ولی مژه‌های وی در حال لرزش می‌باشد دیگر از حالات خواب بودن گاهی باز شدن دهان و کمی باز بودن پلک چشم‌ها می‌باشد.

آزمایش سنگین بودن خواب سوژه- برای درک سنگین بودن خواب سوژه نیز آزمایشاتی وجود دارد، به سوژه تلقین می‌کنیم که دستش را بالا بیاورد و سپس تلقین می‌کنیم که حالا دستت مثل چوب سفت و محکم است، دیگر قادر نیستی که دستت را پایین بیاوری، حالابه پشت دست سوژه فشار می‌دهیم، و آرنجش را خم می کنیم. اگر دست سوژه مانند حالت فنریت هنگام  فشار دادن دوباره بالا آمد و یا اگر آرنجش سفت و محکم بود معلوم است که خواب سوژه سنگین است و بخصوص اگر به سوژه تلقین کنیم که ایام هفته را فراموش نماید و یا اسم خود را فراموش کند، و «خوابرو» هم فراموش کندف معلوم است که خوابش سنگین می‌باشد.

بنابراین اگر بخواهیم خواب سوژه خیلی سنگین بشود، باید به «خوابرو» تلقین نماییم که تمام عضلاتش شل و رلکس بوده و اسم خود را فراموش کرده است اگر عضلات دست‌ها و پاهای سوژه کاملاً شل و اسم خود را فراموش کرد باید بدانیم که خواب سوژه آنقدر سنگین است که آمادگی برای عمل جراحی دارد، اگر در این وضع آتش سیگاری هم به پشت دست «خواب رفته» بچشبانیم احساس سوزش نخواهد کرد.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم