آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هیپنوتیزم چرا و چگونه عمل می کند

0

هیپنوتیزم چرا و چگونه عمل می کند

چون انسانها تلقین پذیرند ، هیپنوتیزم امکان پذیر است .

کلید هیپنوتیزم تلقین پذیری است

در همه ما این استعداد وجود دارد که به صورتهای مختلفی ، تحت تاثیر دیگران قرار  گیریم . در نتیجه ، القای خواب مصنوعی به همه افراد امکان پذیر است . در مواردی فرد باید آمادگی هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزمی را داشته باشد .  همه تحت تاثیر فکر خود قرار می گیرند . این تلقین  پذیری که جزئی از وجود ماست ، خود هیپنوتیزمی را امکان پذیر می سازد  .

به دلیل آمادگی همه به تلقین پذیری ، امیل اکو روانشناس فرانسوی ، در کتاب  روز به زور ، من احساس بهتر و بهتری دارم  ، با نزدیک شدن به مشکلات مردم ، محبوبیت  و شهرت وسیعی بدست آورد .

همه ما این اصطلاح را شنیده ایم : شما می توانید با قانع کردن خودتان ، هر چیزی را بپذیرد یا نپذیرید ، بستگی دارد به اینکه که چه می خواهید انجام دهید . به همین ترتیب ، می توانید با فکرتان هر چیزی را بپذیرید یا نپذیرید ، بستگی به این دارد که به خود چه چیزی را تلقین کنید . تلقین به خود کلید جادویی برای اصلاح خویش است .

درباره هیپنوتیزم هیچ چیز مرموزی وجود ندارد . کاربرد آن تنها بر اساس رابطه روانی آگاهانه میان ضمیر آگاه و نیمه خودآگاه است . با آنکه ضمیر نیمه خودآگاه هیچ قدرتی بر عقل ندارد ، هر واقعیت یا تلقینی را که از طریق ضمیر خودآگاه به او داده شود ، می پذیرد و به آن عمل می کند .

هیپنوتیزم کننده از شخص می خواهد که تلقینها را بدون بحران قبول کند ، تا تعقل یا چگونگی تحلیل فکر ، موقتاً مسکوت مانده و تلقین بدون تغییر  به ضمیر نیمه خودآگاه برود .

این روش هیپنوتیزم شیوه ای است که از آن برای انتقال تلقین به ضمیر خودآگاه استفاده می شود . این با تمرکز  خود آگاهانه فکر و دقت بر یک شیئی یا فکر واحد تقویت می شود .

عمق هیپنوتیزم به افزایش سطح تلقین پذیری بستگی دارد . هیپنوتیزم کننده از شخصی می خواهد توجه خود را به یک گوی  چرخان ، نور چراغ ، یا شیئی که دید او را خسته کند ، متمرکز نماید . سپس به او تلقین می کند که آرام باشد ، و به او می گوید پلکهایش سنگین می شوند و چشمهایش بسته خواهند شد,سایت هیپنوتیسم دات آی آر,فرد هر تلقینی را بدون اعتراض و آگاهانه قبول می کند و هیپنوتیزم کننده می تواند مستقیماً رابطه ای با ضمیر نیمه خودآگاه او برقرار سازد .

نظریه هایی درباره هیپنوتیزم:

نظریه های بحث انگیز مختلفی درباره ماهیت هیپنوتیزم وجود دارد . پروفسور بر نهایم یکی از اولین پیشقدمان در زمینه هیپنوتیزم با بیش از ۱۰۰۰۰ تجربه ، کل این پدیده را به تلقین پذیری نسبت می دهد . شارکو هیپنوتیزم را صرفاً تظاهری از هیستری می دانست . پاولف عقیده داشت که هیپنوتیزم و خواب یکسان هستند . دکتر ون پلت هواخواه این نظریه بود که هیپنوتیزم چیزی جز تمرکز  فکزی فوق العاده نیست .

از سوی دبگر ، زیگموند فروید نتیجه گرفت که مکانیزم هیپنوتیز را می توان بر پایه این رابطه احساسی تبیین کرد که فرد  هیپنوتیزم  شده هیپنوتیزم کننده را به عنوان یک جانشین اصلی تلقی می کند .

او عقیده داشت که همه اشخاص قابل هیپنوتیزم شدن نیستند و در هیپنوتیزم ، شخص وابستگی بیش از حدی به هیپنوتیزم کننده احساسا می کند و به این دلیل هیپنوتیزم را رد کرده و روانکاوی را بجای آن برمی گزیند . ولی امروز می دانیم که این موضوع حقیقت ندارد . هیپنوتیزم کننده به احتیاج بیمار و احساس او به خود اتکایی عاطفی اهمیت  می دهد . او همان روش انتقال  متقابل را به کار می برد که روانکاو برای جبران وابستگی بیمار انجام می دهد .

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هیپنوتیزم چرا و چگونه عمل می کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم