آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

هیپنوتیزم در آمریکا

0

هیپنوتیزم در آمریکا

سایر دانشمندان انگلیسی

در حال حاضر دانشمندان زیادی در انگلستان مشغول تحقیق و معالجه از طریق هیپنوتیزم می‌باشند، از جمله دکتر «جی.اچ شولتز»، دکتر «اچ هنگستمر»، دکتر «اناتول میلچنی»، دکتر «لئوولمن»، دکتر «وی-پی ویتور»، دکتر «تئودور باریور» و بسیاری دیگر.

هیپنوتیزم در امریکا

انجمن پزشکان امریکا  هیپنوتیزم را می‌پذیرند.

 در سال ۱۹۵۸ انجمن پزشکان امریکا هیپنوز را جز درمان‌های پزشکی  قرار داد و شرایط و موارد استعمال آن را تعیین کرد و به علاوه پدیده‌های هیپنوتیزم رسماً مورد قبول انجمن روان پزشکی امریکا و اقع می‌شود.

آخرین گزارش  به سال ۱۹۶۱ از انجمن روان پزشکی امریکا منتشر گردید که دامنه استفاده از هیپنوتیزم را بیش از پیش توسعه داد. و در حال حاضر در امریکا  سه مجله درباره هیپنوتیزم م نتشر می‌شود و اخیراً   یک مجله دیگر نیز به آنها افزوده شده است. «لسلی –ام-لوکرون» در کتاب  «چگونه خود را هیپنوتیزم کنیم» می‌نویسد: «در حدود ۱۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ پزشک و دندان پزشک و روانشناس در کلاس‌های خصوصی فقط اطلاعات مختصری از تکنیک هیپنوتیک پیدا کرده‌اند. در سال ۱۹۵۲ من احساس کردم که  نظایر چنین کلاس‌هایی باید به وسیله گروهی از  اموزگاران مجرب تأسیس شود و پس از اقدام در نتیجه ضمن ۷۶ سمینار اصول مقدماتی هیپنوتیزم به صاحبان حرف آموخته شد و این سمینارها در ایالت متحده امریکا، مکزیک، کانادا و جزایر کارائیب تشکیل شده و متعاقباً نظایر آنها به تدریج توسعه یافت تا بالاخره علاقه‌مندی پزشکان، باعث شد که  دو انجمن ملی تخصصی  تشکیل شود که امروز در حدود ۴۰۰۰ نفر عضو دارد و هر کدام از این دو انجمن مجله مخصوصی هر سه ماه یکبار راجع به هیپنوتیزم انتشار می‌دهند و اعضای آن همه متخصص  هستند».

دانشمندان بزرگ  هیپنوتیزم در امریکا

در امریکا دانشمندان بسیار زیادی در رشته هیپنوتیزم فعالیت می‌کنند از جمله می‌توان دانشمندان ذیل را نام برد:

ملوین پاورز

کمتر روان‌پزشک و روانکاوی است  که نام این  دانشمند هیپنوتیزور بزرگ امریکایی را نشنیده باشد. ملوین پاورز بر کتاب‌های بسیاری از علمای هیپنوتیزم از جمله دکتر اس.جی وان پلت مقدمه نوشته است و در حال حاضر موسسه بزرگی  درخصوص تعلیم هیپنوتیزم در امریکا دایر نموده است، از جمله کتاب‌هایی که ملوین پاورز تألیف کرده به این شرح است.

1051-400x250

۱-    ظهور هیپنوتیزم

۲-    روش‌های جدید  هیپنوتیزم

۳-    راهنمای علمی برای «خود هیپنوتیزم کردن»

۴-    چگونه خود را هیپنوتیزم کنیم؟

۵-    ازدیاد قدرت ذهنی از طریق خود هیپنوتیزم

این کتاب ها به فارسی ترجمه نشده‌اند، لذا متن انگلیسی برخی از آنها در زیر درج می‌شود:

قسمتی از تألیفات ملوین پاورز

۱-   HYPNOTISM REVEALED (Photographically Illustrated) 112 pages.

۲-   ADVANCED TECHNIQUES OF HYPNOSIS (Photographically Illustrated) 128 pages.

۳-   A PRATICAL GUIDE TO SELF-HYPNOSIS by Melvin Powers 120 pages.

۴-   SELF-HYPNOSIS Its theory Technique &Application 145 pages.

۵-  MENTAL-POWER THERUGH SLEEP-SUGGESTION 110 pages.

 

سایر دانشمندان هیپنوتیزم در امریکا    

۱-    دکتر «فرانک کاپریو» نویسنده کتاب «چگونه مسایل جنسی خود را از طریق خودهیپنوتیزم حل کنیم؟»

۲-    «آرنوله فورست» نویسنده کتاب «دستوراتی برای پی آمد هیپنوتیکی»

۳-    دکتر «ویلیام.اس.کراگر» نویسنده کتاب «وضع حمل به وسیله هیپنوتیزم»

۴-    دکتر «برنارد جیندز» نویسنده کتاب «مفاهیم جدید هیپنوتیزم»

۵-    دکتر «لویز آر- ولبرگ» نویسنده کتاب «هیپنوتیزم در خدمت طب» . این کتاب شامل دو جلد و جلد اول در ۳۸۰ صفحه و جلد دوم در ۴۷۶ صفحه و کتاب بسیار کامل و جامعی است درباره هیپنوتیزم.

۶-    دکتر «آندره ویت زن هافر» نویسنده کتاب ارزنده و کامل « روش‌های عمومی درهیپنوتیزم». این کتاب  شامل ۴۷۶ صفحه و تاکنون چندین بار در امریکا به چاپ رسیده است.

۷-    «هاری آرنز» نویسنده کتاب‌های «روش سرسع  هیپنوتیزم کردن» و «کشف قدرت جدید در هیپنوتیزم».

۸-    «کارل سکس فوس» نویسنده کتاب « چرا اشخاص تحت تأثیر هیپنوتیزم قرار می‌گیرند؟». من بیش از سی نفر دیگر از علمای هیپنوتیزم امریکا را می‌شناسم که ذکر نام همه آنها در اینجا زاید به نظر می‌رسد.

 در حال حاضر هر روز کتب و مجلات زیادی درباره هیپنوتیزم به چاپ می‌رسد. بین سال‌های (۱۹۶۰-۱۹۵۵) یعنی در فاصله  پنج سال تعداد ۵۰۵ جلد کتاب درباره هیپنوتیزم در اروپا و امریکا منتشر شده است و همه ساله این تعداد رو به فزونی است.

مجلات هیپنوتیزم

امروزه در ممالک متحده امریکا جمعاً پنج مجله، در انگلستان، یک مجله در فرانسه، آلمان، ایتالیا، روشیه، شوروی و سایر کشورهای اروپایی  نیز هر یک، یک تا دو مجله درباره هیپنوتیزم منتشر می‌شود.

انجمن‌های هیپنوتیزم در دنیا

 هم اکنون در قاره امریکا هجده انجمن، در اسپانیا یک انجمن، در ایتالیا یک انجمن، در انگلستان یک انجمن، در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی نیز سایر انجمن‌های هیپنوتیزم به فعالیت علمیو  درمانش  اشتغال دارند. در اتحاد جماهیر شوروی نیز بیش از سایر کشورها در خصوص هیپنوتیزم فعالیت می‌شود که ما اطلاعات خیلی زیادی درباره آن نداریم، فقط هفته‌نامه اخبار پزشکی در شماره ۱۲۴ سال سوم سه‌شنبه بیست و یکم شهریورماه ۱۳۴۶ می‌نویسد:

هیپنوتیزم  در کلینیک

در یکی از بناهای انستیتوی پزشکی شماره (۱) لنینگراد به نام آکادمیسین پاولوف، هر روز بالای یکی از درهای سفید رنگ دارای تابلوی «معالجه با هیپنوتیزم» تابلوی نوری مخصوصی که روی آن نوشته شده است «ورود ممنوع-سالن هیپنوتیزم» روشن می‌شود. سالن هیپنوتیزم به وسیله «پاول  بول» کاندید علوم پزشکی، رهبری می‌شود. موقعی که ده سال پیش کتاب(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) او تحت عنوان «هیپنوتیزم و تلقین در معالجه بیماری‌های داخلی» منتشر شد، این کتاب به فوریت کم پیدا شد و  پزشکان فرانسه ترجمه آن را در پاریس منتشر ساختند. اکنون «پاول بول» کار جدید خود را در زمینه تکمیل اثر قبلی‌اش به پایان رسانده است.

بدون شک دانشمندان بسیار زیادی در اتحاد جماهیر شوروری درباره هیپنوتیزم کار می‌کنند.

تا این‌جا  تاریخچه مختصر و کوتاه علم هیپنوتیزم  به پایان می‌رسد، مختصر و کوتاه از این نظر که درباره هیپنوتیزم از دویست سال پیش تا کنون دانشمندان  بسیاری که ما فقط اسامب تعداد کمی از آنها را تا این‌جا نام بردیم تحقیق و مطالعه کرده‌اند و هر یک از آنها مانند «مسمر» کاشف مانیه‌تیزم، قهرمان داستان‌ها و ماجراهایی کم و بیش مهیج می‌باشند.

این سایت فقط تاریخ هیپنوتیزم را از دویست سال پیش تاکنون یعنی از زمان مسمر شروع کرده است، در حالی که دکتر «میرز.انسیل» رییس انجمن بین‌المللی هیپنوتیزم در کتاب «هیپنوتیزم طبی» می‌نویسد: تاریخ  هیپنوتیزم به چهار هزار سال پیش به «خواب مقدس» معابد مصری باز می‌گردد. بنابراین اگر بخواهیم کتابی تحت عنوان «تاریخ هیپنوتیزم» بنویسیم، بایستی با صرف  سال‌ها وقت، کتابی به قطر  لااقل چهارهزار صفحه بنویسیم.

به هر حال در همین‌جا تاریخ هیپنوتیزم را به پایان می‌رسانیم و شما دانستید که هیپنوتیزم چه فراز و نشیب‌هایی را تا امروز طی کرده است و حالا به بحث بسیار مهیج‌تر و شیرین‌تر یعنی ماهیت هیپنوتیزم می‌پردازیم. در این قسمت خواهیم دید  که ذات هیپنوتیزم چیست و چگونه تأثیر می‌کند و چه عقایدی در این‌باره وجود دارد.

پایان تاریخچه مختصر هیپنوتیزم

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

هیپنوتیزم در آمریکا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم