آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

نیروی حیاتی,مراحل اولیه تمرینات مانیه تیزم

0

نیروی حیاتی

شادکامی و کامروایی هر فردی بستگی با ذخیره کافی نیروی حیاتی داشته و کثرت این نیرو بر ارزش شخص افزوده، در هر کاری موفقیت را نصیب وی می‌سازد.

داشتن سیستم کامل، نیروی فکری و جریان طبیعی خون، خوش‌بینی و نشاط و امیدوار بودن، از مشخصات دارندگان نیروی حیاتی است. اکثریت با آنانی است که دارای این نیرو می‌باشند، ولی نمی‌توانند به طور کامل از ان استفاده کرده و بر خویشتن مسلط گردند، به علت این‌که نتوانسته‌اند راه صحیحی را اختیار نمایند تا دارای ذخیره نیروی حیاتی شوند، کسی نیز ایشان را راهنمایی نکرده است در صورت داشتن راهنما و مربی در نتیجه‌ی اشتباهاتی چند به ناکامی گراییده‌اند. برای روشن شدن این موضوع ناگزیرم در این باره مختصری بحث نمایم.

کارخانه‌ی بدن انسان برای تولید نیروی فعالیت و کار، احتیاج به عناصری دارد که لازم است آنها را از خارج، از محیطی که در آن زندگی می‌کند اخذ نماید. دستگاه‌های مختلف این کارخانه  به طوری که قبلاً بحث گردید، هر کدام به کار خود ادامه داده عناصر مختلف را به موادی که قابل حل و هضم است تبدیل می‌نمایند. برای موفقیت در این کار باید اولاً بدن قوی و دستگاه‌های سالم داشت، ثانیاً غذای ساده و تازه سهل‌الهضم میل نموده و هوای  نظیف و سالم تنفس کرد تا معده و  قلب و ریه‌ها سلامتی خود(سایت هیپنوتیسم دات آی آ) را حفظ نمایند و نیروی حاصله از آنها، متحدالشکل و یکسان و منظم به نقاط و اعضاء مختلفه‌ی بدن برسد، به عبارت دیگر هر قسمتی از بدن و اعضاء آن، به مقدار غذا و نیرویی که احتیاج دارد باید دسترسی داشته از آن استفاده کامل نماید. این امر به وسیله‌ی تمرینات و ورزش عضلات که توأم با حمام و نظافت و مالش‌های مختلف است حاصل می‌گردد.

پس می‌توان قبول کرد برای ایجاد نیروی حیاتی کافی، بدن انسان احتیاج دارد:

اولاً: به تمرینات مخصوص  عضلات برای تقویت و نیرومند کردن انها،

ثانیاً: به غذای مقوی و قابل هضم و ساده و تازه و کامل،

ثالثاً: به هوای معتدل و خنک و سالم و تمیز،

رابعاً: به تعرق معتدل اعضای مختلف بدن و دفع سمومات و فضولات آن،

خامساً: به حمام و نظافت اعضاء بدن.

با مراعات برنامه‌ی صحیحی که احتیاجات بالا را مرتفع سازد، دارای جسمی توانا و روحی مقتدر خواهیم بود، به طوری که  در آن افراط و تفریط به عمل نیاید.

مانیه‌تیزور باید مراعات نماید که نیروی  حیاتی خود را به حد اعتدال به مصرف رساند. از اعمالی که ذیلاً متذکر می‌شوم اجتناب و پرهیز نماید، اعضاء و حواس خود را بی‌جهت نفرساید.

۱-    عصبانی نشود، از خشمو  غضب دوری جوید.

۲-    اغذیه و ادویه‌ی محرک که ایجاد حرارت بیشتری می‌کنند میل ننماید، از حرکات مهیج که سیستم اعصاب را مغشوش و مختل می‌سازد بپرهیزد.

۳-    ورزش‌های سنگین و متمادی انجام ندهد.

۴-    از ایجاد تب مصنوعی و ضربان و فشار خون زیاد و تند که ممکن است در نتیجه‌ی اعمالی حاصل شود دوری نماید.

۵-    از کارهای فکری سخت و زیاد که مدت متمادی شخص را مشغول می‌دارد پرهیز کرده  در صورت لزوم از لحاظ مدت بر آن تقسیماتی قایل شده و در چند جلسه و مرحله صورت دهد.

۶-    عدم اعتدال در اعمال توالد و تناسل در سلسله‌ی اعصاب ایجاد اغتشاشاتی می‌نماید که نیروی حیاتی را ضایع می‌سازد، بدان جهت مراعات اعتدال در این مورد لازم می‌باشد.

۷-    باید به یبوست و اسهال که حالات غیرطبیعی است مبتلا نگردیده و همیشه مزاج را طبیعی نگاه دارد.

دستورات فوق برای آن کسانی است که می‌خواهند زندگی نمایند، چون نظر همه زندگی است، لذا مراعات آنها برای همه لازم می‌آید. در این‌جا چیزی که خارج از برنامه زندگی باشد ذکر نکرده‌ام، ولی خوانندگان گرامی که می‌خواهند نیروی مغناطیس بدن خود را تقویت نمایند، باید دستورات زیرین را نیز مراعات کرده و انجام دهند.

الف) اعضاء و دستگاه‌هایی که نیروی از دست رفته کارخانه‌ی بدن انسان را تأمین می کنند باید سالم و بدون عیب باشند. بعضی از این‌ها چون ریه‌ها دایماً کار می‌نمایند برخی نیز چون معده در مواقع معین فعالیت دارند، همیشه باید ریه‌ها، معده، امعاء و پوست بدن را سالم نگاه داشت. کوچک‌ترین ناراحتی و خلل و مرض را باید از آنها دور کرده، در سلامتی آنها کوشا بود تا بتوانند به فعالیت خود مرتباً ادامه دهند.

ب) غذایی که میل می‌شود باید مقوی و سالم بوده و خالی از هرگونه مواد مضر باشد، ضمناً باید توجه داشت آبی که برای آشامیدن مصرف می‌شود سالم و تمیز باشد.

ج) عمل جذب و دفع باید منظم و به سهولت انجام گیرد. معده و کلیه‌ها و روده‌ها باید سالم بوده در کمال صحت انجام وظیفه نمایند.

د) با حمام‌های مختلف (گرم- سرد- آفتاب) بهداشت پوست بدن را کاملاً مراعات کرده کثافات مختلفه‌ی زاید را از آن دور ساخت.

هـ )باید هوای سالم و تمیز و خالص استنشاق کرد، با تمرین تنفس عمیق از هوای خوب بیشتر استفاده نموده نیروی حیاتی را ذخیره کرد.

و) باید حواس بدن هر یک اعمال خود را به خوبی انجام دهند تا فکر و مغز به راحتی کار کرده و فعالیت نمایند.

ز) غم و اندوه، ترس و وحشت، به طور کلی افکار مضر و بد را نباید به مغز راه داد بخصوص بیم از مرگ را دور انداخته، همیشه باید  فکر خوب و مثبت را در خود پرورانید وانگهی مرگ در ردیف خواب است و خود را نباید از آن بی جهت بیمناک کرد.

به طور کلی  نیروی حیاتی مغناطیس همانا خواستن است. به وسیله‌ی  خواستن، نیروی مثبتی از دماغ تشعشع کرده در اطراف منتشر می‌شود که همه چیز را به طرف خود جذب و قدرت خود را نشان می‌دهد.

چنان‌چه دستورات ما را مراعات نمایید، نتیجه بزرگی را خواهید گرفت که از مشاهده و حس آن حیرت کرده، شخصیت خود را بالا برده، موفقیت‌های بزرگ اجتماعی به دست خواهید آورد، ضمناً از خویشتن کمال رضایت را خواهید داشت. این نخستین پله نردبان ترقی است و برای بالا رفتن ناگزیر هستید از آن استفاده نمایید.

با توجه به مراتب بالا، باید برنامه‌ای را تنظیم کرده در موقع کار و فعالیت وظایفی را انجام داده، و در هنگام استراحت و خواب از ان کاملاً استفاده نمود تا اعصاب تمدد یافته برای فعالیت‌های(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) آینده آماده باشند. در صورت انجام برنامه صحیح، خواهید توانست از هر لحاظی از خود رضایت حاصل نمایید. باید این را نیز بگویم که رضایت از خود، ایجاد خوش‌بینی کرده، شخص را به زندگی و آتیه روشن امیدوار می‌سازد. ما هم از شما خوانندگان گرامی  همین را می‌خواهیم و  بس، اگر از کارهای خود رضایت داشته باشید، کاملاً در امر تقویت اعصاب و نیروی فکری موفقیت خواهید یافت، و بدین وسیله خواهید توانست نیروی حیاتی بیشتری را در خود ذخیره کرده و به موقع از آن استفاده نموده و به حال اجتماعی که در آن زندگی می‌کنید، مفید واقع شوید.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم