آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

مستمر برای تعلیم مانیه تیسم تقاضای کمک می‌کند

0

مستمر برای تعلیم و تدریس مانیه تیسم تقاضای کمک می‌کند.

مسمر در مقدمه کتاب کشف «مانیه تیسم  یوانی» می نویسد خیلی مایلم که دولت بیمارستانی را در اختیار من بگذارد که من بتوانم با شرکت یک دسته از پزشکان فرانسوی بیماران را بر طبق روشی که کشف کرده‌ام معالجه کنم، و در صورتی که پیشنهاد من برای تعلیم شاگردان و اداره  یک بیمارستان بزرگ مورد توجه قرار نگیرد آن‌وقت ناچار خواهم بود (البته با تأسف) که فرانسه را ترک نمایم و به جای دیگر بروم و محل اقامت جدیدی را برای خود انتخاب نمایم و در آن‌جا به مطالعات خویش در این زمینه ادامه دهم و جمعی را با این نظریه آشنا کنم که  زحمات من بدون ثمر نباشد و بعد از من دیگران هم بتوانند  از نتیجه مطالعات من برخوردار شوند.

طرفداران مسمر

از نوشته مسمر غروری استنباط می‌شود زیرا خوانندگان کتابش را تهدید به ترک فرانسه می‌نماید و این تهدید نشن می‌دهد که مسمر در فرانسه موفقیت بزرگی  کسب کرده بود و تاریخ هعمین امر را قبول می‌کند، زیرا جمعی از اشراف فرانسه که خود را مرهون این پزشک می‌دانستند از او طرفداری می‌کردند، و حتی یکی از پزشکان بزرگ فرانسوی موسوم به «شارل  دلون» که شهرت زیادی داشت برخلاف سایر پزشکان از مریدان مسمر گردید و تقریظ خوبی در یکی از مجلات فرانسه برای اسلوب تداوی وی نوشت و چون در همان موقع دکتر مسمر بیماری فلج یکی از خانم‌های درباری را معالجه کرد، خانم موصوف او را به ملکه فرانسه توصیه نمود و ملکه «ماری آنتوانت» مسمر را مورد توجه خاص قرار داد و چندین نفر از بزرگ‌ترین اشراف فرانسوی مثل شاهزاده خانم «لامبال» و شاهزاده «کنده» و «دوک دوبوربون» و «بارون مونتسکیو» نویسنده معروف تصدیق کردند که اسلوب معالجه مسمر موثر است و از همه بالاتر مارکی  دولافایت اصیل‌زاده معروف فرانسوی از مسمر طرفداری می‌کرد.

پیشنهاد پرداخت مستمری به مسمر

با وجود مخالفت آکادمی علوم فرانسه و جامعه اطبای پاریس که نخواستند نظریه مسمر را مورد  توجه قرار دهند، ولی دربار و به طور کلی دولت فرانسه توجه خاصی نسبت به روش تداوی مسمر مبذول نمود و مقرر شد که سالی بیست هزار لیور (پول طلای فرانسه) به او مستمری بدهند و به  علاوه سالی ده هزار لیور هم بابت مخارج خ انه و سوخت و روشنایی به وی بپردازند که جمعاً در سال سی هزار  لیور می‌شد.

اما پرداخت مستمری مزبور موکول به این شرط شد که سه نفر از اطبای دولت رسماً تصدیق نمایند که روش تداوی جدید مسمر موثر است و بدان وسیله می‌توان بیماران عصبی را شفا داد، لیکن مسمر از بس که با کوته نظری دانشمندان و رفیقان عصر خود مبارزه کرده بود خسته شده و دیگر نمی‌خواست قراردادهایی با دیگران ببندد که در آن قیود «اگر» و «اما» و غیره باشد و ثانیاً  مسمر نمی‌خواستت که به عنوان کمک و مساعدت و خیرات و مبرات چیزی از دولت دریافت نماید، به این دو دلیل صریحاً اظهار داشت که من  هیچ پولی را به هیچ عنوان نمی‌توانم قبول کنم مگر این‌که قبلاً اثبات و تصدیق شود که اکتشاف علمی من  دارای واقعیت است.

نامه مسمر به ملکه ماری آنتوانت درباره تعلیم مانیه تیسم

مسمر احساس می‌کرد که در پاریس نفوذ زیادی دارد به همین اتکاء نامه‌ای به شرح زیر به ملکه «ماری آنتوانت» نوشت:

علیا حضرتا: … من فقط به پاس احترام آن  علیا حضرت، حاضرم که اقامت خود را تا ۱۸ سپتامبر در پاریس ادامه دهم و تا آن تاریخ تمام بیمارانی  که به من مراجعه می‌کنند و نسبت به من اعتماد دارند معالجه خواهم کرد منظور من این ا ست که به دولت فرانسه و هر دولت دیگر تذکر بدهم که اسلوب تداوی با مانیه تیسم را سرسری  نگیرند، زیرا این‌گونه تداوی، تأثیر بسیاری در وجود انسان دارد … من تصور می‌کنم که در یک اکتشاف  علمی بزرگ که نفع آن عاید تمام افراد بشر خواهد شد صرف چهارصد و یا پانصد هزار لیور،  در نظر علیا حضرت مبلغ قابلی  نخواهد بود و همت والای آن علیا حضرت اقتضا دارد که اکتشاف من  و زحماتی که در این راه کشیده‌ام بهتر جبران شود.

مخالفان لوئی شانزدهم

اگر ملکه ماری آنتوانت نسبت به همسر توجهی داشت و می‌خواست در حق او عطوفتی نماید و تقاضایش را برآورد، در عوض شوهرش لوئی شانزدهم که به صرفه‌جویی معروف بود با صرف چهارصد و یا پانصد هزار لیور، برای یک آزمایش  بزرگ علمی، مخالفت می‌نمود.

 

قهر مسمر  از فرانسه

چون مسمر دید که تقاضایش را برنیاوردند تعلیم و توسعه یعنی وسیله مانیه‌تیسم را در دسترس او نگذاشتند، تهدید  خود را عملی  کرد و بعد از روز ۱۸ سپتامبر  از پاریس  خارج شد و به آلمان رفت.

خروج مسمر از پاریس با خروج وی وین خیلی فرق داشت، زیرا  خروج مسمر از پاریس به صورت قهر و تعرض بود، در حالی که خروج مسمر  از اطریش مثل این بود که او را از وین بیرون کرده باشند و یا فرار کرده باشد.

وقتی مسمر از پاریس خارج شد، عده‌ای از دانشمندان و رجال فرانسه که جزو پیروان او بودند، به دنبال مسمر از پاریس خارج شدند و به همراه مسمر در آلمان سکونت گزیدند.

در شهرهای فرانسه عده‌ای دیگر از مریدان وی فریاد برآوردند که وسوسهو تحریکات پزشکان و حسادت آنها سبب گردید که فرانسه از  چنین مشعل فروزان علم محروم بماند و مقالات زیادی در روزنامه‌ها به عنوان دفاع از مسمر در فرانسه منتشر شد و حتی  کاردینال هروید اسقف شهر «بوردو» از بالای منبر کلیسا صریحاً و علناً از مسمر و نظریه او   طرفداری  نمود.

حمایت لافایت از مسمر و مانیه‌تیسم

لافایت معروف که ازز فرانسه برای حمایت آزاد‌ی‌خواهان امریکا می‌رفت، نامه‌ای به  واشنگتن که هنوز رییس جمهور امریکا نشده بود نوشت که من علاوه بر توپ و تفنگ، که برای مبارزه  استقلال شما لازم است، چیزی را به امریکا می‌آورم که خیلی بالاتر از آنها می‌باشد و آن مانیه‌تیسم و نظریه دکتر مسمر است.

ژنرال لافایت معروف در طی این نامه برای واشنگتن نوشت: «یک نفر پزشک اطریشی که دو سال است به پاریس آمده نائل به کشف بزرگی شده ومریدان بسیار پیدا کرده که این بی‌مقدار نیز جزو مریدا او هستم و می‌خواهم که نظریه او را که یک کشف فلسفی بزرگ است به عنوان ارمغان برا ی شما بیاورم.

حمایت فراماسون‌ها از مسمر و مانیه‌تیسم

فراماسون‌ها یک گروه حزبی قوی و مخفی بودند که در سیاست  و علوم بر  طبق شعایر خود همواره از چیزهای تازه طرفداری می‌کردند از کاشف علمی جدید و علم مانیه‌تیسم نیز طرفداری  نمودند.

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

مستمر برای تعلیم مانیه تیسم تقاضای کمک می‌کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم