آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

عـــلــم حـــروف و اعداد

0

علم حروف و اعداد

علم حروف و اعداد

در اینکه خداوند یکتاست همه کتب آسمانی اتفاق نظر دارند اما راه رسیدن به اهداف الهی و اتصالِ خداوندی در هر دینی به طریقی تعریف شده است تحقیقات این مؤسسه بر این محور بنا گردیده که : دین اسلام به عنوان آخرین دین ، کامل­ترین است و راه ارتباط بین خالق و مخلوق  از مستقیم و کوتاهترین مسیر ممکن است. اما رمز این سخن در « اسمـاء الـهـی » نهفته است . زیرا انسان قادر نیست خداوند را بشناسد و در طریقت الله گام بردارد مگر از طریق دین و فطرت

در همه ادیان « نام های خداوند » تعریف شده  است اما نام های ۹۹ گانه در کلام آسمانی « قرآن » که در مجموع تحت عنوان« الله »  مطرح می­­ شود و هزار نام الهی در جوشن کبیر متعالی ترین و کامل ترین مجموعه در تعریف از خداوند بی همتا می­باشد

در مسیر عبادت و تقوا ، بر تارک سر آدمی گل هزار گلبرگی می­ شکفد که بر روی هر گلبرگ آن نامی از نام های الله نقش بسته است. اقتداری که در نام های الهی دین مبین اسلام وجود دارد خود  بیانگر آن است که چرا این دین به عنوان پایان نامه همه ادیان نام نهاده شده و سالک طریق الله در مسیر سلوک عملی خود، با این رموز با ذات الهی ارتباط می­ یابد. و این نام ها خود از حروف  الفبا تشکیل یافته­ اند و  در این ارتباط شناخت حروف الفبا یکی از مهم ترین ابزارهای انسان به شمار میرود
خداوند در قرآن در سوره بقره  می فرمایند : و ما علم اسماء را به آدم آموختیم

علم حروف و اعداد یا دانش جفر:
علم حروف و اعداد یا دانش جفر  یکی از راههـای بـررسی و تحقیـق در این مسیـر ، شنـاخت حـروف الفبـا می­باشد . هر حرف الفبا نمادی است که از لایه ­های مختلف هستی عبور کرده و با خود پیامی را به همراه دارد . در نرم افزار متا یکی از تحقیقات خود را بر این مبنا قرار داده   و   مجموعه ای از محاسبات دانش    « حروف و اعداد » را در اختیار علاقمندان نهاده است

حروف مانند بدن و اعداد مانند روح آن بدن است و ارتعاش و امواجی که از هر حرف الفبا در جهان جاری و ساری می­شود به شکل « میدان نیرویی » است که بر محتوای ماده تأثیر می­گذارد و به جهان شکل می بخشد

همچنین خواندن هر حرف الفبا نیز صوتی ایجاد می­نماید که با توجه به درجه اقتدار و نیت خواننده آن صوت ، انرژی خاصی تولید می­کند که بر ماده پیرامون ما که در محتوای جهان چهار عنصری تعریف می­شود تأثیرات شگرفی ایجاد می­نماید.

یکی از مهمترین نکات اساسی در شاهکار آسمانها و زمین یعنی کتاب قرآن، اعتقاد به جهان غیب است چنانچه پس از سوره حمد بلافاصله در ابتدای سوره بقره چنین آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم – الم – ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین

بدون هیچ شک این کتاب راهنمای پرهیزگاران است.

آنانکه نماز می­خوانند و زکات می­پردازند و به جهان غیب ایمان دارند.

اعتقاد به جهان غیب یکی از خصوصیات مهم شخص مؤمن است و در قرآن ، جهان غیبْ جهان خدا و فرشتگان درگاه الهی مطرح شده است.

از دیدگاه عرفانی ، جهان دارای چهار بعد است : ناسوت یا جهان فانی و مادی ، ملکوت (جهان ملائک) ، جبروت (جهان معنا) ، و لاهوت (جایگاه عرش کبریایی ).

در ناسوت ، جهان با چشم سر قابل رویت است ولی در بقیه ابعاد برای درک جهان غیب ، چشم دل یا چشم بصیرت نیاز است تا بتوان اسرار و حقایق را دریافت.

در ابتدا این اعتقاد به جهان غیب است که خواندن نماز و دادن زکات و دیگر مسایل دینی را معنا می­ بخشد و اعمال عبادی را حول محور الهی ، هدفمند و جهتدار و متمرکز می­سازد.

با این تفاسیر ، اعتقاد به این نکته که : الرحمن علم القرآن خلق الانسان علمه البیان . خداوند رحمان بیان و نطق و گفتار را در خلق انسان از اهم مراتب وجود قرار داده است و گفتار و بیان ، همه از اصوات و حروف و نمادهای الفبایی تشکیل یافته و هر نماد دارای اقتدار و پیامی است که خداوند در نگارش آنها سوگند یاد فرموده :

ن و القلم و مایسطرون قسم به قلم و به آنچه می­نگارد.

دانش حروف و اعداد یکی از جالبترین و عمیق ترین مفاهیم را برای اندیشه پژوهشگرِ آدمی به ارمغان می­آورد.

تا به حال برای یافتن پاسخ سـؤالات خویش و یا پیدا کردن شخصی قابل اعتماد که بتوانید بدون هیچ دغدغه با او مشکلات خود را مطرح کنید یا معلمی که از او راهنمـایی بخواهید، به چند مدرسه و کلاس وکتاب و درس و… مراجعه نموده­ اید؟ تاکنون چند کتاب و مقاله به زبان سـاده و سلیس و بدون غلط راجع به عــلــوم غـــریــبــه مطالعه کرده ­اید؟ آیا با صرف این­همه وقت و بـودجه به آنچه می­خواستید رسیده ­اید؟

پیامبر اکرم محمد (ص) آمد تا صراط مستقیم را به مردم نشان دهد و مردم را به دین خدا و اعتقاد به جهان غیب و عالم فرشتگان و رعایت عدل و قـوانین شرع دعوت کند. اولیـن ودیعه که برای امت خود به امانت گذاشت کتاب آسمانی بود و پس از آن عتـرت و خاندان مبارکش که همه در راه آرمانهای الهی تا پای جان کوشیدند

کتاب آسمانی قرآن که توسط مولود کعبه گردآوری شده و قرنهاست که در دل و جان مسلمانان نور هدایت تابانیده، سرتاسر از واژه ­ها و حروف تشکیل یافته و اسماء الهی که راه گشا و آرام بخش دلهاست همه از حروف و کلمه ترکیب گردیده و شکل همه اذکار و اصوات و صداها با حروفات به تصویر کشیده شده است.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کـرده­اید که برای محافظت از نیروهای منفی چرا به خواندن چهار قل سفارش شده ­ایم و یا چرا سوره تـوحید ثلث قرآن است و سه بار خـواندن آن برابر یکبار ختم قـرآن می­باشد و یا اگر حرف  ف  هر روز دویست بار به مدت خاصی تکرار شود راز  لا اله الا الله   بر دل شخص هویدا می­گردد و  یا …..   چرا و چگونه چنین چیزهایی امکان دارد؟

مگر پا در مدرسه عالم نگذاشته­ ایم تا به صفت الهی  علم  آراسته شویم و زاد و توشه سفر آخرت به آسمان های بالا را هر چه غنی ­تر بربندیم؟ مگر نه اینکه عمر این جهان در برابر جهان آخرت جز نیم ـروزی یا نیم شبی بیش نیست؟ پس چرا سرگردانی؟! پس چرا سر در گریبانـی؟! بیایید از اول الفبا بیـآموزیم! الفبـای عشق. الفبای فـرشتگان. الفبـای اولیـا الله.

نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم