آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

عقیده روانشناسان امروز راجع به خاصیت معالجه کننده آهن‌ربا

0

عقیده روانشناسان امروز راجع به خاصیت معالجه کننده آهن‌ربا (۲)

روانشناسان معتقدند کحه آهن‌ربا بیماری‌های عصبی را معالجه می‌کند، ولی نه به علت اینکه این خاصیت در خود آهن‌ربا باشد، بلکه این خاصیت در خود شخص بیمار است، که ما به او تلقین می‌کنیم که آهن‌ربا درد را از بدن خارج می‌کند، یعنی اگر شما بجای آهن‌ربا یک قطعه آهن سیاه، یا هر فلز دیگری به عضو دردناک بیمار ببندید و بگوئید که این آهن‌ربا است و درد شما را خوب خواهد کرد، درد عصبی بیمار خوب خواهد شد البته این فقط یک اظهار عقیده است، شاید در عمل درست در نیاید، باید آزمایش شود، کما اینکه در همین  چند سال پیش دانشمندی بنام «بورک» پیدا شده و می‌گوید، چرا وقتی دست خود را به دستگیره آهنی درها می‌گیریم، حالت برق‌زدگی در ما پیدا می‌شود، و در بعضی‌ها حالت «کاتالپسی» یعنی خشک شدن دست و بدن ظاهر می‌گردد «دکتر بورک» مشاهده نمود که هر وقت یک نفر بیمار «در خوابگرد» دست بدست گیره مسی در می‌گیرد به حالت «کاتالپسی» در می‌آید یعنی عضلاتش می‌گیرد و سفت می‌شود ولی همین شخص دستکش چرمی به دست کند، دستگیره مسی در هیچ اثری در او نمی‌کند، بنابراین اثر فلزات در بیماران هیستری در حدود سال ۱۸۵۰ کشف شد. «دکتر بورک» مدت ۲۵ سال به مطالعه متالوسکپی پرداخت و در سال ۱۸۷۶ به دانشمند مشهور دیگری به نام «کلودبرنارد» که رئیس انجمن زیست‌شناسی بوده رجوع کرد.

«گلودبر نارد» چند نفر از پزشکان بزرگ و مشهور را مانند «شارکو» «لویز» و «دومن پالیه» را مامور کرد که به کشفیات «بورک» رسیدگی کنند. این هیئت سه نفری به مدت یکسال در بخش شارکو در روی بیماران هیستری آزمایش کردند و بالاخره کشف «بورک» را قبول نمودند و در اولین کنگره هیپنوتیزم که در سال ۱۸۸۹ در پاریس پایتخت فرانسه تشکیل شد، گزارش دادند که کشفیات بورک در خصوص اثر الکتریسیته، آهن‌ربا، نور و حرارت و نظایر آن در دستگاه اعصاب اثر دارند و تغییراتی بوجود می‌آورند.

مسمر بدنباله کارهای «پاراسلس» می‌رود

دکتر مسمر آهن‌رباهائی به شکل‌های مختلف روی شکم یا دست یا سر و پای بیماران می‌بست پس از چند روز بیماران معالجه می‌شدند، و مسمر از این نیروی عجیب آهن‌ربا بیشتر در تعجب بود، تا اینکه روزی بیادش افتاد که هشت سال پیش از این یعنی در سال ۱۷۶۶ رساله دیپلم دکتری خود را تحت عنوان «نیروی ستارگان» نوشته است. در آن زمان مسمر عقاید دانشمدان و فلاسفه قرون وسطی را مطالعه کرده بود، و تحت تأثیر عقاید آنان منعقد شده بود که از ستارگان آسمان نیروئی ساطع و خارج می‌شود، که این نیرو در همه موجودات جاندار و بی‌جان روی زمین اثر می‌نماید، و در درون موجودات  فرو می‌رود، ولی نمی‌دانست این نیرو در کجا است؟ ولی حالا که نیروی آهن‌ربا را در معالجه امراض عصبی می‌دید تصور می‌کرد که نیروی ستارگان که در اجسام فرو می‌رود همین نیرو است و تصور می‌کرد همین نیروئیکه در آهن‌ربا وجود دارد در همه موجودات اعم از انسان و حیوان و نبات و جماد وجود دارد.

مسمر به فکر کشف هیپنوتیزم نبود

مسمر هیچ‌گاه نمی‌دانست هیپنوتیزم چیست؟‌ و هیچ وقت به فکر کشف هیپنوتیزم هم نبود مسمر فقط تصور می‌کرد که از ستارگان آسمان نیروی عجیب و مرموزی وارد زمین می‌شود، و در درون همه چیز نفوذ می‌کند، و این نیرو در آهن ربا نیز وجود دارد و مسمر فقط به این فکر بود که به راز این نیروی در دل هن‌ربا بیشتر پس ببرد و از این نیرو در معالجه بیماران استفاده بیشتری نماید.

مسمر شبیه کریستف کلمب

وضع مسمر در کشف هیپنوتیزم بی‌شباهت به کشف کریستف کلمب نیست، کریستف کلمب وقتی پس از زحمات زیاد به آمریکا رسید یعنی آمریکا را کشف کرد، تصور می‌کرد به هندوستان رسیده است، و تا زمانی هم که زنده بود متوجه نشد که آمریکا را کشف کرده است.

مسمر هم ابتدا به فکر راز نیروی آهن‌ربا بود و می‌خواست از نیروی آهن‌ربا در معالجه بیماران استفاده کند، که بالاخره نتیجه تلاش‌ها و کوشش‌هایش منجر به کشف علم هیپنوتیزم شد. مسمر تا زمانی که زنده بود، حتی کلمه هیپنوتیزم هم به گوشش نخورد، زیرا سال‌ها بعد از مسمر پزشکی بنام «جیمز برید» کلمه هیپنوتیزم را بکار برد، این کلمه به مرور زمان متداول گردید.

زیاد کردن نیروی آهن‌ربا

مسمر در عمل می‌دید که نیروی آهن‌ربا کم است و فقط آهن‌ربا می‌تواند از چند سانتیمتری آهن را به طرف خود جذب کند، بنابراین در صدد برآمد برای ایجاد نیروی زیادتر برای معالجه بیمار چند قطعه آهن‌ربا به کار ببرد، مثلاً اگر تا بحال برای معالجه درد شکم بیماری فقط یک قطعه آهن‌ربا بکار می‌برد، حالا چند قطعه آهن‌ربا بکار می‌برد یکی به شکم می‌بست، یکی به پشت، یکی به پهلوی راست و یکی به پهلوی چپ، تا اینکه نیروی زیادتری تولید شود و بیمار زودتر معالجه گردد.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

عقیده روانشناسان امروز راجع به خاصیت معالجه کننده آهن‌ربا (۲)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم