آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

عقیده اشتفن تسوایک در باره مانیه تیسم

0

عقیده اشتفن تسوایک

اشتفن تسوایک نویسنده معروف اطریشی و نویسنده کتاب «کاشف مانیه تیسم» نیز عقیده بر «مغناطیس حیوانی» «مانیه تیسم» دارد، زیرا در کتاب یاد شده می‌نویسد: «…. و اگر می‌بینیم که بیماران دکتر مسمر غالباً معالجه می‌شدند برای این است که خود مسمر دارای نیروی معنوی و مغناطیسی زیادی بود و از وجود این مرد امواج توانائی ساطع می‌شد، که در بیماران تولید بحران می‌نمود و آن‌ها را معالجه می‌کرد. گرچه مسمر از چگونگی نیروی مرموزی که از او خارج می‌شد اطلاع نداشت و نمی‌دانست که ماهیت آن چیست؟ معذالک از همان آغاز کار به پیشرفت‌های جدیدی در فن تداوی روحی نائل گردید و کشفیات جالب توجهی در این راه کرد…»ـ.

 

تجربیاتی که مسمر ضمن عمل مانیه تیم بدست آورده بود

مسمر در عمل تجربیاتی بدست آورده بود که این تجربیات در حال حاضر نیز به قوت خود باقیست، و امروز هم دانشمندان علم هیپنوتیزم از آن تجربیات استفاده می‌کنند و هنگام عمل هم خود مجدداً بهمین تجربیات می‌رسند و تعدادی از آن تجربیات به قرار ذیل است:

۱-   در برخی از بیماران زودتر از سایر بیماران تحت تأثیر مانیه تیسم قرار می‌گیرند و دچار بحران می‌شوند، به عبارت دیگر استعداد بعضی‌ها برای مانیه تقیسم شدن بیشتر از دیگران است در صورتیکه برخی این استعداد را کمتر دارند.

۲-   نیروی مانیه تیسم در حال دسته جمعی خیلی بیشتر است تا موقعیکه یک نفر به تنهائی تحت تأثیر مانیه تیسم قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر وقتی عده بیماران زیاد باشد و در یک جا جمع باشند، نتیجه بهتر و درخشان‌تری بدست می‌آید و دلیل این امر را مسمر در انتقال مانیه تیسم از فردی به فرد دیگر و جمع شدن یا متمرکز شدن نیروی مانیه تیسم در یک جا می‌دانست.

۳-   مسمر در تجربه و عمل دریافت که مانیه تیسم همه بیماری‌ها را معالجه نمی‌کند، بلکه فقط برخی بیماری‌ها را که امروزه به عنوان بیماری‌های عصبی و روانی شناخته شده‌اند معالجه می‌کند.

 

مطالبی که هنوز مجهول است

ولی مطالبی وجود دارد که هنوز هم مجهول است، از جمله اینکه بدرستی معلوم نیست که چرا بعضی‌ها زودتر هیپنوتیزم می‌شوند و بعضی‌ها دیرتر، در حالیکه تجربه نشان می‌دهد که دیر هیپنوتیزم شدن، یا هیپنوتیزم نشدن مربوط به اراده نیست، بلکه به عکس گاهی کسانیکه اراده نیرومنید دارند زودتر و بهتر هیپنوتیزم می‌شوند برخی علل زود هیپنوتیزم شدن را مربوط به استعدادهای مختلف می‌دانند و معتقدند که کسانیکه تلقین که کسانیکه تلقین پذیرتر هستند زودتر هیپنوتیزم می‌شوند و برخی می‌گویند کسانیکه ایمان و اعتقاد و اطمینان بیشتری به هیپنوتیزم و هیپنوتیزم کننده دارند زودتر هیپنوتیزم می‌شوند، ولی من عملاًَ گاهی عکس این موضوع را مشاهده نموده‌ام که در پیرامون مطالب فوق در صفحات بعد بیشتر صحبت خواهم کرد.

مجهولات دیگر اینکه به چه دلیل و چرا بعضی از اشخاص به محض اینکه دست خود را به محل دردناک بیمار می‌گذارند درد بزودی رفع می‌شود، گرچه امروز روانکاوان پاسخ این پرسش را داده‌اند و علل آن را در محتویات شعور باطن می‌دانند که تجربیات ضمیر و درون بیمار رابطه‌ای در یکی از جهات با عامل دارد.

که البته این سخن جزئی از حقیقت است و علل دیگری هم دارد که صفحات آینده بحث خواهد شد.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

عقیده اشتفن تسوایک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم