آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

ظهور عجایب ­المخلوقات,ماهیت هیپنوتیزم

0

ظهور عجایب ­المخلوقات

ده میلیون سال است که از ظهور اولین «پرایمت» های برتر، میمون­ها، عنترها، بوزینه­ها و اقوام آن­ها می­گذرد. در ظرف این مدت هیچ اتفاق جالبی نیافتاده است، مگر در دو میلیون سال پیش … دو میلیون سال پیش مهم­ترین اخبار آفرینش خبر ظهور یک موجود عجیب­الخلقه در روی کره زمین بوده است.

علاوه بر ۱۳۹ نوع بچه­های جورواجور که در جهان پیدا شد، در دو میلیون سال پیش یک بچه دیگر که شاید بچه سر راهی بوده است، پیدا می­شود این بچه­ها هیچ شبیه سایر افراد خانواده خود یعتنی میمون­ها نبودند، بچه­های ضعیف و نهیف با یک کله گنده، دماغ بزرگ، چشم­ها و لب­ها ورقلمبیده­پاهای دراز، بدن گرو بی مو و بی ریخت.

بازی این بچه بی ریخت ونوظهور و آن عجایب الملوقات دومیلیون سال پیش … همین اشرف­ مخلوقات امروز یعنی «آدم» است.

این بود پایان ماجرای ظهور آدم در زمین.

254

نتیجه:

همه موجودات زنده از ترکیب و تکامل همین عناصر در سطح زمین به وجود می­آیند

حتی اگر بگوئیم منشاء انسان آب است، سخنی به گزاف نگفته­ایم، زیرا که خداوند نیز در قرآن کریم می­فرمایند : «الم نخلقکم من ماء مهین یعنی آیا شما را از آب پست نیافریدیم» و «و جعلنا من الماء کل شیء حی یعنی و همه چیز را از آب زنده کردیم»و پیغمبر (ص) می­فرمایند: «آدم از خاک است»

2551

تو از خاکی بسان خاک تن در ده درین پستی

        که تا گردی چو جان و عقل هم والی و هم والا

پس اگر بگوئیم:

خدا در روی همین کره زمین هم است و همه چیز خدا است؟

باز هم سخنی رخلاف مذهب و علم نگفته­ایم، زیرا به طوری که قبلاً هم گفتیم پیغمبر (ص)در سوره­ی حدیه آیه (۳) می­فرمایند: «خدای عبارت است از اول و آخر و ظاهر و باطن و آن­چه هست».

طرحی از تکامل ماهی تا انسان من الماء کل شی حی

۱       ماهی­ها: پس از تکامل اسید نئوکلوئید سلول و پس از تکامل سلول بالاخره ماهی­ها به وجود آمدند.

۲       دوزیستی­ها: ۵ میلیون سال پس از ماهی­ها دوزیستی­ها به وجود آمدند.

۳       خزندگان: در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون سال طول کشید تا خزندگان در روی زمین پیدا شدند.

۴       ابتدایی­ترین پستانداران: ۱۵ تا ۲۰ میلیون سال طول کشید تا خزندگان به شکل ابتدایی­ترین پستانداران تکامل پیدا کردند.

۵       نیمه میمون­ها: باز هم پستانداران تکامل یافتند، تا دسته­ای از آن­ها به شکل نیمه میمون­ها در آمدند ولی میلیون­ها سال طول کشید.

۶       میمون­ها: باز هم میلیون­ها سال طول کشید تا نیمه میمون­ها به شکل میمون­های زیباتر و کامل­تر تکامل یافتند.

۷       انسان گونه­ها: میمون­ها به شکل انسان گونه­ها تکامل یافتند، ولی این تکامل میلیون­ها سال طول کشید.

۸       انسان کنونی: بالاخره انسان کنونی به وجود آمد ولی بعد چه خواهد شد؟ شکل و قیافه انسان کنونی میلیون­ها سال بعد چطور خواهد بود؟

که تفسیر این آیه قبلاً بیان شده است، و در سوره بقره آیه ۱۱۵می­فرمایند: «و لله المشرق و المغرب فاینما تولوا فثم وجه اله» و خاور و باختر از آن خداست پس به هر کجا که رو کنید چهره خدا هم آن جا است» یعنی خدا همه جا است.

گفتــند که شش جهت نور خــــدا است            

فریاد ز خلق خاست کآن نور کجا است

بیگانه نظر کرد به هر سو چپ و راست              

گفتند دمی نظر بکن بی چپ و راست

و در (قل هو الله احد و الله صمد) بگو اوست خدای بی همتا و اوست خداوندی که خلائی در او وجود ندارد. «صمد»  به معنی توپر است. به معنی این است که خلائی وجود ندارد، به معنی این است که همه چیز خدا است.

و  به این آیه توجه فرمایید :«و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله قد رمی= این تو نبودی که تیراندازی کردی در، آن هنگامی که تیراندازی کردی بلکه (این) خدا بود که تیراندازی کرد.» از این آیه قرآن چه می­فهمید؟

از این آیه فهمیده می­شود که پیغمبر (ص) می­گوید، انسان خدا است و یا به تفسیر وحدت وجودیون همه چیز خدا است، و حضرت علی (ع)می­فرماید: «خدا در درون اشیاء است نه چنان که با آن درآمیزد. در برون اشیاء است، نه چنان که از آن بریده باشد.»

انسان باهوش وقتی مشاهده می­کند که با ترکیب عناصر موجود در سطح زمین و از اختلاط و ترکیب آب ، هوا و مواد، موجودات زنده و جاندار ساخته می­شود نتیجه می­گیرد که :

انسان هم می­تواند موجود جاندار از جمله «آدم» بسازد!

به عقیده من دیر یا زود انسان قادر خواهد شد موجود زنده و «آدم» هم بسازد کما اینکه هم اکنون دانشمندان بیولوژیست به طوری که اخیراً در مجلات و مطبوعات خوانده­ایم توانسته­اند سلول زنده بسازند و به زودی ساختن سلول زنده راه تکامل را در پیش خواهد گرفت

ساقیا جام می ده که نگارنده غیب           

    نیست معلوم که در پرده اسرار چه کرد

تا که بر نقش زد این دایــره مینایی      

کس ندانست که در گردش پرگار چه کرد

چند خبر از روزنامه کیهان

ساختن سلول زنده

چون دانشمندان معتقدند که از ترکیب عناصر مثلاً کربن و ئیدروژن ونظایر آن موجود زنده ساخته می­شود، لذا از سال­ها پیش زیست­شناسان به فکر ساختن سلول زنده افتاده­اند برای اطلاعات بیشتر شما، مطالب نشریه شماره ۸۱۹۸ روزنامه کیهان شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۳۴۹ را عیناً در اینجا درج می­کنیم.

«بحث و جنجال بر سر سلول آزمایشگاهی ادامه دارد».

ساختن موجودات زنده آزمایشگاهی امکان پذیر است

خالق سلول زنده به دنیا اعلام خطر کرد

«از این پیروزی علمی، در راه­های انسانی و صحیح استفاده کنید.»

انسان موجودات زنده مصنوعی را درکنترل کامل خود می­گیرد.

عصر جدیدی در تاریخ علم آغاز شده است.

اعلام این خبر که یک دانشمند انگلیسی مقیم آمریکا توانسته است یک سلول زنده بخه وجود آورد، مردم را در سراسر جهان به حیرت انداخته است. حتی شایع شده که این دانشمند انگلیسی به نام «جیمز دانیلی» می­خواهد یک موجود انسانی خلق کند اما دانشمندان به صحت این خبر تردید دارند.

بسیاری از بیولوژیست­های معروف درباره اهمیت فراوان این کشف پروفسور «دانیلی» رئیس بخش بیولوژی دانشگاه «بوفالو»نیویورک سخن می­گویند اما در انتظار آنند که اطلاعات بیشتر و جامع­تری از اقدامات علمی این دانشمند انگلیسی انتشار یابد.

همه دانشمندان می­گویند،برخلاف آن چه روزنامه­های انگلیسی نوشته­اند، پروفسور «دانیلی» نگفته است که می­خواهد «زندگی» خلق کند بلکه گفته است یک سلول زنده از قسمت­های دیگر سلول­ها به وجود آورده است.

گزارش­های رسیده درباره این کشف بزرگ علمی حاکی است که سلول زنده مذکور می­تواند تولید مثل کند و بدین گونه امکان ساختن موجودات زنده­ای که بتواند درکره مریخ زندگی کنند فراهم شده است.

پروفسور دانیلی که هزینه تحقیقات ۵ ساله­اش در این مورد به وسیله سازمان ملی هوانوردی و فضایی امریکا «ناسا» پرداخت شده است، شب گذشته در نیویورک گفت: من دو هفته دیگر اطلاعات دقیق­تری در مودر تحقیقات خود در اختیار مردم خواهم گذاشت اما پیشاپیش باید بگویم که این(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) پیروزی علمی ممکن است آینده خطرناکی داشته باشد و از هم اکنون باید کوشش شود که از این کشف علمی در راه­های انسانی و صحیح استفاده شود.

چند تن از بیولوژیست­های آمریکائی اظهار عقیده کرده­اند که «دانیلی» به یک طریقه مونتاژ سلول­ها دست یافته است که می­توان آن را قدم اول ساختن موجودات زنده مصنوعی تلقی کرد.

آنها اظهار عقیده می­کنند چنانچه این کشف پروفسور «دانیلی» دنبال شود می­توان امیدوار بود که در سال­های آتی انسان، موجودات زنده مصنوعی پدید می­آورد و این موجودات را در کنترل کامل خود داشته باشد.

مصاحبه با خالق سلول مصوعی

دیروز رادیو «بی- بی- سی» یک مصاحبه تلفنی با پروفسور دانیلی ترتیب داد. دانیلی در مصاحبه خود تأیید کرد که یک سلول زنده را به کمک عناصر سلول‌های دیگر، یعنی هسته پرده وسیتوپلاسم، آفریده است، وی همچنین گفته که این تجربه بزرگ علمی در آزمایشگاه زیست­شناسی نظری دانشگاه «بوفالو» انجام شده است و مسائل دیگری هم وجود دارد که فعلاً چیزی درباره آن­ها نمی­گوید.

وی اضافه کرد: به گمان من باید با احتیاط پیش برویم تا بتوانیم منافع و خطرات را با هم بررسی نماییم، ما به عصری داخل می­شویم که در آن می­توان هرگونه جامعه بیولوژیکی را ترکیب و یا تألیف کرد.پروفسور دانیلی معروفیت جهانی دارد و کارهای او شایان توجه فراوان است.

موجوداتی که می­توانند درکره مریخ زندگی کنند

«جیمز دانیلی» می­گوید: این کار گشایش راهی است به یک عصر تازه، عصر موجودات زنده، آزمایشگاهی. فی المثل ما موجودات ذره بینی، گیاهان جدید و دست آخر انسان­های جدید می­سازیم که قادرند در کرات آسمانی از جمله مریخ زندگی کنند.

دانشمندان در مورد کاری که انجام شده است بالاخص خلق موجودات زنده­ای که بتوانند درمریخ زندگی کنند دچار تردید شده­اند.

این کشف درست یا نادرست، زمینه دیگر پیشرفت­های علم شناخت و تشخیص «سلول» را نقض می­کند. همه کسانی که در این زمینه خاص زیست­شناسی و به تحقیق و بررسی مشغولند تقریباً یک صدا می­گویند که خلق موجود زنده در آزمایشگاه غیر ممکن است و یا لا محاله از حد توانایی علم بشر امروز خارج است؛ اما گروه محققان دانشگاه «بوفالو» که مخارج تحقیقاتی آن­ها را «ناسا» سازمان ملی هوانوردی و فضایی امریکا، تأمین می­کند عقیده دارند که ظرف ۱۰ یا ۲۰سال آینده انسان می­تواند موجودات زنده آزمایشگاهی خلق کند.

256

پروفسور «جیمز دانیلی» و همکارانش با «یاخته» یکی از ساده­ترین واحدهای موجود در ارگانیسم زنده، کار کرده­اند.

این واحد ساده در واقع حامل و منبع اطلاعات و خصوصیات موروثی است. یاخته مرکب از هسته، سیتوپلاسم و غشاء است. این قسمت‌هاب مختلف. . .

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم