آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

سنگ قبر مسمر,کاشف مانیه تیزم

0

سنگ قبر مسمر

 دوستان دکتر مسمر برای این‌که قبر او از بین نرود، روی قبر، یک تخته سنگ بزرگ به شکل مثلث نصب کردند، و یک ساعت افتابی و یک قطب‌نما هم که نشانه حرکت و مرور زمان است روی قبر گذاشتند.

چون سرنوشت بعضی از مردان فوق‌العاده این است که بعد از مرگ هم مثل دوره حیات خود سبب برانگیختن خصومت و کینه مردم بشوند لذا اشخاص کوته‌نظر و کینه‌توز، سنگ قبر دکتر مسمر را شکستند و ساعت آفتابی و قطب نما را خرد کردند و تصنیف‌سازها و دانشمندان دروغی  فرصت جدیدی به دست آوردند که نام او را آلوده کنند.

771

سال‌ها گذشت، تا وقتی که دوباره مزار آبرومند برای او ساختند و سال های متمادی دیگر منقضی شد تا این‌که آیندگان دانستند که مسمر مردی فوق‌العاده بوده و کشف علمی بزرگی کرده که هنوز ما به تمام خواص و فروع و شعب آن پی نبرده‌ایم.

از داستان‌های عجیبی که درباره مسمر ساخته و یا گفته‌اند یکی آن است که مسمر یک قناری داشته که او را مانیه تیزه کرده بود، به صوری که ین پرنده زیبا هنگام صبح سر او می‌نشست و آواز می‌خواند تا ارباب را از خواب بیدار کند.

در هنگام ظهر هم موقعی که ارباب مشغول صرف صبحانه بود، قناری روی قندان قرار می‌گرفت و آواز می‌خواند، و هر وقت متوجه می‌شد قند قهوه‌ی ارباب کافی نیست، با نوک زیبای خود قند مورد نیاز را در آن می‌انداخت.

بدین ترتیب این قناری نسبت به ارباب خود اظهار ارادت می کرد تا این‌که مرگ مسمر فرا رسید و قناری را عزادار ساخت. قناری صبح  روز بعد دیگر روی سر ارباب ننشست تا بیدارش  کند و دیگر آواز نخواند و غذا نخور و در قفس خود از فرط غصه جان سپرد.

به عقیده نگارنده، مسمر پایه‌گذار یک رشته معالجات روانی امروز است و پیدایش پسیکانالیز یا روانکاوی که به نام فروید مشهور است از علم مانیه‌تیسم ریشه می‌گیرد، به این دلیل که مانیه‌تیسم به شکل هیپنوتیزم تکامل می‌یابد و فروید پس از یاد گرفتن هیپنوتیزم و به کار بردن آن روی بیماران متوجه دنیای اعجازانگیز خودآگاهی می‌شود و در هیپنوتیزم می‌دانیم که خودآگاهی به کلی خود را کنار می‌کشد و شخص هیپنوتیزم شده کاملاً تبدیل به ناخودآگاه مطلق می‌شود.

اگر مسمر مسأله مانیه‌تیسم را مطرح نمی‌کرد هیپنوتیزم به وجود نمی‌آمد و اگر هیپنوتیزم پیدا نمی‌شد پسیکانالیز (یا روانکاوی) به وجود نمی‌آمد.

درباره این‌که هیپنوتیزم چیست و فرق آن با مانیه‌تیسم چه می‌باشد و این‌که چه کسی کلمه هیپنوتیزم را وضع کرد و بعد چطور پسیکانالیز به وجود امد و فروید کی بود؟ در فصول بعد به طور اختصار و ساده بیان خواهیم کرد.

خلاصه زندگی نامه مسمر کاشف مانیه تیزم  تا این قسمت

۱-    نظریه مسمر درباره مانیه‌تیسم درست برعکس ان چیزی بود که در خارج رواج پیدا کرده بود، شیادان و کلاهبرداران در غیر مسیر حقیقی از آن استفاده کردند.

۲-    انقلاب کبیر فرانسه شروع شد، قتل و غارت و هرج و مرج همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد، در نتیجه نظریه مسمر نیز موقتاً فراموش شد.

۳-    مسمر در سال ۱۷۹۳ به زادگاه خود وین بازگشت، به توسط پلیس مدتی بازداشت شد، بعد از خروج از توقیف، در حال بلاتکلیفی به سوئیس رفت.

۴-    مسمر در یکی از قصبات ایالت «فروآنفلد» مدت بیست سال به طبابت مشغول شد.

۵-    مسمر از طرف دوستان فرانسوی برای گشایش بیمارستان و از طرف دولت انگلیس نیز دعوت شد، ولی هیچ‌کدام را نپذیرفت.

۶-    مسمر در ۵ مارس ۱۸۱۸ در سن ۸۱ سالگی به علت خونریزی مغزی در گذشت.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

سنگ قبر مسمر,کاشف مانیه تیزم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم