آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

روش‌های مختلف هیپنوتیزم معالجی

0

روش‌های مختلف هیپنوتیزم معالجی

از فرضیه «سیرقهقرایی» چنین استنباط می‌شود که برای هیپنوتیزم نمودن بیماران بایستی اجباراً روش‌های مختلفی وجود داشته باشد.

هر جریان و روش‌کاری که منجر به «بازگشت به قهقرا» بشود، هیپنوز را تسهیل می‌نماید.

ولی هیپنوتیست‌ها در حال حاضر اکثراً عادت کرده‌اند که فقط از یک روش برای  هیپنوتیزم کردن استفاده نمایند و متأسفانه با یک روش هیپنوتیزم هم نمی‌توان بیش از بیست تا سی درصد را هیپنوتیزم کرد، به این دلیل که هر کس بنا بر ساختمان شخصیتی خاص خود، سازوکارهای دفاعی ناخودآگاه خاصی به کار می‌برد.

یک نفر به علت مکانیسم دفاعی خاص ممکن  است با یک روش هیپنوتیزم نشود، ولی همان فرد، با یک روش دیگر که هم‌آهنگ با مکانیسم دفاعی وی می‌باشد ممکن است به سهولت هیپنوتیزم شود.

در هیپنوتیزم معالجی پزشک هیپنوتیست مجبور است همه مراجعین  را هیپنوتیزم نماید و برای این کار لااقل باید به پنج روش آشنایی داشته باشد که نخست «خوابرو» را آزمایش کند و ببیند که مکانیسم دفاعش چگونه است و با کدام روش می‌توان وی را هیپنوتیزم کرد.

دکتر «مایرز» برای پزشک هیپنوتیست پنج روش زیر را لازم می‌داند که بایستی در آن تخصص و مهارت داشته باشد.

۱-    هیپنوتیزم کردن با روش «وانهادن»

۲-    هیپنوتیزم کردن با روش «حرکت دادن غیرارادی دست»

۳-    هیپنوتیزم کردن با روش «حرکت تکراری»

۴-    هیپنوتیزم کردن با روش «نگاه خیره مستقیم»

۵-    هیپنوتیزم کردن با روش «تحرک روانی»

روش اول- روش اول «وانهادن» برای بیمارانی به کار می‌رود که به سهولت قادرند عضلات خود را «وانهاده» یعنی شل نمایند. این روش برای شخصیت‌ها «پاسیو» و غیر مستقل  بسیار مناسب است.

روش دوم- پزشک هیپنوتیز کننده در روش «حرکت غیرارادی دست» بایستی مهارت و تبحر داشته باشد زیرا برخی بیماران که دچار مکانیسم‌های هیجانی هستند و با هیچ یک از روش‌های دیگر هیپنوتیزم نمی‌شوند. با این روش به سهولت هیپنوتیزم می‌شوند.

روش سوم-  پزشک هیپنوتیست بایستی روش «حرکت تکراری» را خوب بداند زیرا بیماران «منفی‌کار» در مقابل سایر روش‌های دیگر مقاومت می‌کنند، در حالی که با روش «حرکت تکراری» فوراً هیپنوتیزم می‌شوند.

روش چهارم- گاهی اوقات در «هیپنوآنالیز» در بیمار یک واکنش هراس ناگهانی بینهایت شدید به وجود می‌آید، بیمار از خواب هیپنوتیزم بیدار می‌شود. در حالی که دارای اضطراب و وحشت می‌باشد. (سایت هیپنوتیسم دات آی آر)در چنین وضعی چشم‌ها تنها راه چاره موثر دوباره  خواب کردن بیمار می‌باشد، چون بیمار دچار هراس و اضطراب شده روش‌های دیگر موثر نیستند. پزشک هیپنوتیزور بایستی نگاه خود را در چشمان بیمار خیره کند و تلقینات لازم برای هیپنوتیزم کردن مجدد بیمار به کار ببرد.

روش پنجم-  روش «تحرک روانی» برای بیماران خیلی مشکل به کار می‌رود. اگر پزشکی در به کار بردن این پنج روش مهارت و تبحر داشته باشد خیلی کم اتفاق می‌افتدا که بیماری را حداکثر در دو یا سه جلسه هیپنوتیزم ننماید

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم