آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

حالتهای تفکری برای تمرکز فکر

0

حالتهای تفکری برای تمرکز فکر

تعداد این حالت‌ها نیز بسیار زیاد است، ولی در اینجا فقط من به دو تا از آنها که از همه مفیدتر است اشاره می‌کنم، ارزش این دو حالت تفکری معادل ارزش نگاه کردن به نقطه سیاه است، ولی به علت وضع خاص نشستن، ایجاد تمرکز فکر را تسهیل می‌نماید.

۱-  وضع نشسته

مطابق شکل زیر به ترتیب زیر بنشینید

۱-دو زانو- ولی نوک انگشتان پا عمود بر زمین و نشیمن روی پاشنه‌های پا قرار می گیرد.

۲-ستون فقرات کاملاً کشیده و مستقیم.

۳-انگشتان کشیده و کف دست‌ها روی دو زانو، دست‌ها سیخ و کشیده.

۴-سر کاملاً بالا، زبان کاملاً بیرون آمده و دهان باز.

۵-چشم‌ها به نوک بینی دوخته می‌شود، هر چقدر وقت دارید می‌توانید به همین حالت باقی بمانید. تصویر زیری (سایت هیپنوتیسم دات آی آر) نیز نوع دیگری از حالت تفکری است. در نماز شما نباید به هیچ چیز فکر کنید، این حالت هم شبیه نماز است در واقع یک نوع عبادت و نماز هندی است، با این تفاوت که در این حالت خود بخود شما معمولاً قادر نیستید به چیزی فکر کنید و این عمل بهترین وسیله ایجاد تمرکز فکر است.

031

04

۲-  وضع درازکش  (یا حالت نعش)

 این حالت برای ایجاد آرامش بسیار مفید است و مقدمه‌ای باری تمرین خود هیپنوتیزم کردن می‌باشد.

«جیمس هویت» در کتاب «یوگا»ی خود می‌نویسد: جوکی‌ها همه روزه برنامه آسانای خود را به حالتی ختم می‌کنند که موجب آسایش تمام بدن و انباشتن آن با انرژی جدیدی می‌گیرد. این حالت را «ساوآسنا» یا حالت نعش گویند.

انجام این تمرین برای مبارزه با فشارها و کشمکش‌های امروزی زندگانی دارای چنان ارزشی است که بایستی از کوچک‌ترین فرصت در بین اوقات کار برای انجام آن استفاده گردد.

طرز عمل:  بین کلیه روش‌هایی که من خوانده‌ام روش «لسلی- لوکرون» از همه بهتر بوده است و آن روش بدین ترتیب است.

۱-به پشت روی زمین بخوابید، پای راست خود را بلند کنید و آنقدر در هوا نگاه دارید تا خسته شده و  یک مرتبه شل و  آزاد رها کنید و دیگر هیچ  حرکت ندهید.(تمرین خودهیپنوتیزم)

۲-با پای چپ به همین ترتیب عمل کنید و هیچ حرکت ندهید.

۳-دست‌های خود را درهمان حال بالا بیاورید، انگشتان خود را آنقدر جمع و باز کنید که دستهایتان به کلی خسته شود و آزاد رها کنید تا به زمین بیفتند، نظیر یک تکه جسم بی‌جان.

۴-حالا سر خود را بلند کنید و آنقدر از راست به چپ و از چپ به راست بچرخانید تا به کلی خسته شود و مانند یک جسم بی‌جان رها کنید.

۵-حالا چشم‌های خود را ببندید و فکر خود را متوجه نوک انگشتان پای راست نمایید احساس کنید که تمام عضلات انگشتان از هم باز می‌شوند، همین‌طور فکر خود را متوجه کف پا پاشنه پا، عضلات ساق پا و ران‌ها بنمایید و تصور کنید که عضلات شل و وانهاده می‌شوند. 

۶-همین عمل تفکری را با پای چپ، دست راست، دست چپ و اعضاء شکم و سینه، سر و صورت انجام دهید.

۷-عضلات صورت خود را شل رها کنید و تصور کنید پوست صورت و چروک‌ها از هم باز می‌شوند.

۸-حالا هیچ نقطه‌ای از بدن شما نباید کوچک‌ترین حرکتی بنماید.

۹- این عمل را دو تا سه مرتبه تکرار کنید.

۱۰-چند دقیقه به همان حال کاملاً بی حرکت باقی بمانید، حالا سراسر بدن خود را شل رها کرده‌اید سعی کنید به هیچ چیز فکر نکنید، فقط به ضربان بدن و قلب خود گوش کنید. در ابتدا تمرین و در روزهای اول ضربان قلب خود را ممکن است نشنوید، ولی روزهای بعد کم‌کم خواهید شنید، مشروط بر این که در یک اتاق کاملاً ساکت و بدو نسروصدا باشید.

۱۱-چند نفس  عمیق بکشید و از جا برخیزید.

نتیجه عملیات:

 انجام این عملیات علاوه بر فوایدی که در آنها ذکر شد، موجب می شود که شما بهتر بتوانید بر احساسات خود غلبه کنید، به سهولت می‌توانید بر عصبانیت غالب شوید، از انتظار رنج نبرید، در مقابل کم لطفی‌ها و بی‌وفایی‌ها و نادرستی‌ها زیاد متأثر و غمگین نشوید، وقایع و حوادث ناشی از زندگی رمان‌ها و فیلم‌های تراژدی شما را به گریه نخواهند انداخت، به سهولت می‌توانید دست از عشق بکشید و با بیماری عشق و  شهوت خوب می‌توانید مبارزه کنید و بالاخره کلیه عواطف و احساسات خود را می‌توانید در اختیار داشته باشید شما از صبح  که بر می خیزید تا عصر کلیه حرکات و احساسات خود را می‌توانید کنترل کنید. بدین معنی هر وقت که احتیاج باشد می‌توانید خود را شدیداً متأثر و عمگین کنید و هنگام عدم احتیاج تأثیرات خود را تبدیل به نشاط و سرور کنید.

۱-کنترل حرکات: برای  کنترل حرکات خود بهتر است تصور کنید که از شما در هر وضع و در هر حال فیلمبرداری می‌نمایند، پلک‌ چشم‌های خود را کنترل کنید، مثلاً کمتر پلک بزنید، سخنان خود را کنترل کنید، لب‌ها و زبان خود را کنترل کنید، مراقب باشید هنگام صحبت پوست صورت شما چین و چروک نیفتد، حرکت دست‌های خود را کنترل کنید، آنها را حرکت ندهید، و یا وقتی  حرکت می‌دهیدسایت هیپنوتیسم دات آی آر) با اراده و باژست دست‌های خود را حرکت بدهید، پاهای خود را هنگام راه رفتن کنترل کنید، نشستن، برخاستن، خوابیدن، کندن و پوشیدن لباس، غذا خوردن، آب خوردن، چای خوردن، کار کردن همه و همه کار خود را تحت کنترل درآورید. مثلاً سعی کنید کلمه «من» را در یکروز تکرار نکنید.

۲-کنترل احساسات: اگر خنده‌تان می‌گیرد اراده کنید نخندید، و اگر خنده‌تان نمی‌آید اراده کنید بخندید. اگر خبر متأثر کننده یا داستان و فیلم غم‌انگیز می‌بینید سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید.

هر وقت عصبانی می‌شوید سعی کنید عصبانیت خود را تبدیل به خونسردی نمایید.

پیشوای بزرگ مسلمانان حضرت علی‌(ع) می‌فرمایند: «بهترین نوشیدنی‌ها نوشیدن جرعه خشم است.» ممکن است شما عصبانیت خود را نتوانید کنترل کنید، ولی به مرور وقتی همه حرکات خود را کنترل کردید به زودی قادر خواهید بود عصبانیت خود را هم به سهولت از بین ببرید.

وقت و محل تمرینات: شاید شما هر روز نتوانید تمرینات بالا را انجام دهید، اگر نتوانستید هفته‌ای دو یا سه روز این کار را بکنید و یا ممکن است یک روز در میان هر روز دو یا سه ساعت خود را در اداره و خیابان‌ها تحت کنترل در آورید. این تمرینات به مرور چنان اراده شما را تقویت خواهند کرد که به سهولت قادر خواهید بود کلید کلیه شهوات خود را در دست داشته باشید و هیچ‌گاه از عشق و شهوات و سایر عواطف رنج نبرید، به زودی قادر خواهید بود کلیه اعتیادات خود را ترک کنید.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

حالتهای تفکری برای تمرکز فکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم