آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

حالات مختلف هیپنوتیزم در مکتب سالپتریه

0

حالات مختلف هیپنوتیزم در مکتب سالپتریه به شرح زیر است:

(توجه: هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت فقط با ذکر منبع بلامانع است.در غیر این صورت مدیریت سایت هیپنوتیسم دات آی آر هیچ گونه رضایتی در این باره ندارد)

۱-  لتارژی

تعریف: در حالت لتارژی «لیثاغورتی» اعضاء بدن معمول بی حس شده کاملاً سست می‌شود به طوری که می‌توان سوزن و کارد به بدن وی فرو کرد بدون این که احساس درد نماید در این حالت عملیات جراحی بهتر صورت می‌گیرد. هم‌چنین چشم‌های معمول در حالت صرعی بسته یا نیمه بسته بوده نبض تندتر می‌زند. این حالت کاملاً شبیه به مرگ است.

طریقه به دست آوردن این حالت: شئ غیر براقی (کدر) را دربرابر چشم‌های معمول نگاه داشته می‌گوییم بدان نظر خود را معطوف دارد، بعد از چند دقیقه کم‌کم  نفس بطئی و چشم‌ها اشک ریز شده و به خواب می‌رود.

معمولین حساس: اشخاصی که مبتلا به بیماری هیستری باشند مستعد بوده و به این خواب خواهند رفت.

طریقه بیدار کردن: معمول را می‌توان با فوت در چشم‌هایش از این حالت  بیدار کرد.

۲-    کاتالپسی

تعریف: این خواب علمی و کلاسیک بوده می‌توان معمول را چون  تیرچوبی خشک و بی‌ حالت جمود انداخت، به طوری که سرش را روی یک  صندلی  و پاهایش را روی صندلی دیگری قرار داد و ساعتی در آن حالت نگاهداشت، در این حالت می‌توان وزنه سنگینی را روی سینه معمول قرار داد، بدون ا ین‌که  احساس ناراحتی یا سنگینی بنماید، یا این که تا شود.

طریقه به دست آوردن این حالت: چنان‌چه شئی درخشان و براقی را در مقابل چشم‌های معمول قرار بدهیم و بگوییم بدان نگاه نماید، بعد از چندی به خواب کاتالپسی خواهد افتاد. یا در یک اتاق تاریکی ناگهان نور قوی و شدید را به روی معمول بتابانیم به این حالت افتاده چشم‌هایش بی‌حرکت خواهد شد. هر حالتی را عامل به اعضاء بدن معمول بدهد مورد قبول واقع شده تبعیت خواهد کرد، هر کاری را با اراده عامل انجام خواهد داد بدون این که اراده‌ی شخصی در آن دخالت نماید.

معمولین حساس: اشخاصی که به بیماری هیستریکی مبتلا بوده یا عصبانی باشند به این حالت استعداد خوبی نشان می‌دهند.

طریقه بیدار کرد: چنان‌چه در چشم‌های معمول فوت کنید فوراً از خواب  بیدار خواهد شد.

۳-  سمنامبول

تعریف: در این خواب قوای عضلانی معمول بی‌اندازه نیرومند شده احساساتش چندین برابر می‌شود به طوری که صداهای دور را می‌شنود، حرکات دور دست را مشاهده می‌نماید، دیده مکرر در این حالت صورت می‌گیرد به طوری که با بستن دستمال ضخیمی روی چشم‌های معمول، کتابی را می‌تواند بخواهند.

طریقه به دست آوردن این خواب: در این حالت نمی‌توان مثل خواب لتارژی و کاتالپسی از وسایل فیزیکی استفاده کرده معمول را بدین حالت انداخت، ممکن است به وسیله وارد ساختن فشار به مناطق خواب یعنی بند انگشتان و بازوها آن را به دست آورد، اگر به چشم و گوش و بینی, سایت هیپنوتیسم دات آی آر, معمول فشار آورده و تلقین کنند، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد ولی آسان‌ترین طریقه این است که ابتدا معمول را به خواب لتارژی یا کاتالپسی برده بعداً خوابش را تبدیل به خواب سمنامبول نمایند این طریقه سهل‌ترین و آسان‌ترین راه به دست آوردن این حالت است.

معمول حساس: به طوریکه قبلاً نیز  در خواب‌های کاتالپسی و لتارژی  بیان شد اشخاص مبتلا به مرض هیستری بدین خواب استعداد کاملی نشان می‌دهند.

طریقه بیدار کردن: با فوت نمودن به چشم‌های معمول، می‌توان وی را از خواب بیدار کرد.

ادامه دارد…

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم