آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

جنبه دوگانگی تمرکز فکر

0

جنبه دوگانگی تمرکز فکر

*       تمرکز فکر هم معالج است و هم بیماری­ زا.

*       فکر خود را به هر نقطه از بدن متمرکز کنیم، در آن نقطه احساس درد خواهیم کرد.

*       این دو دختر با متمرکز کردن فکر بر اعضای بدنشان ایجاد زخم کردند.

*       ناراحتی فکر ناشی از نداشتن تمرکز فکر است.

*       هیپنوتیزم بهترین معالج و عامل تمرکز فکر است.

حتماً به یاد دارید که در تاریخچه هیپنوتیزم خواندید که مسمر طبیب اطریشی و کشف­ کننده هیپنوتیزم، در ابتدای کار، آهن­ربائی را به عضو دردناک مریض می­ بست و مریض معالجه می شد، حالا ما می­دانیم که در آهن­ ربا خاصیتی نبوده که بیمار را معالجه کند، بلکه با بستن آهن­ ربا به عضو دردناک، فکر بیمار نخست متوجه و متمرکز به آن عضو دردناک می­شده و ثانیاً تلقین غیرمستقیم بیمار به خودش موجب بهبودی وی می­شده است. از رویداد بالا می­ فهمیم که تمرکز فکر سبب معالجه و بهبودی می­شود.

ممکن است تمرکز فکر سبب بیماری و ایجاد زخم بشود

در این خصوص دکتر «جان شنیدلر» می­گوید: «کافی است مدتی فکر خود را متوجه یک نقطه و یا عضوی از بدن نمایید مثلاً دست، پا، قلب، معده، چشم، گوش و گردن، پس از مدتی احساس خواهید کرد که دستتان یا پایتان درد می­کند. اگر فکر را به قلب خود متمرکز کرده باشید احساس می­کنید که قلبتان تند می­زند، ضبربان شدید دارد، اگر فکرتان متوجه سرتان باشد، احساس می­کنید که سرتان درد می­کند، همین طور چشم و گوش و معده و سایر اعضاء بدن».

البته من این عقیده دکتر «جان شنیدلر» را با این استثناء قبول می­کنم که اولاً استعداد اشخاص در این شکل ایجاد بیماری متفاوت است.

ثانیاً- وضع جسمانی، محیط کار، خستگی، بیماری­های قلبی و نظایر آن نیز در تأثیر تمرکز فکر بر یک عضو از بدن مؤثر است.

ایجاد زخم در اعضاء بدن به وسیله تمرکز فکر و تلقین

«فلاماریون» دانشمند بزرگ فرانسوی در کتاب اسرار مرگ و زندگی به چند مورد از مرتاضین مسیحی اشاره می­کند، که آرزوی آن­ها این بوده که مانند مسیح مصلوب در پیشانی، سینه و بازوانشان زخم ظاهر و خون جاری شود. از جمله دختری موسوم به «ماریا مارل» متولد ۱۶ اکتبر ۱۸۱۲ در کالتوم، اغلب(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) به حال جذبه زانو به زمین می­نهاد بی­حس و حرکت، بدون هیچ آب و غذا روزها به ریاضت می­پرداخت، و مسیح رنجور و مصلوب در نظرش مجسم می‌شد. و فکر خود را به زخم­های مسیح در پهلو، بازو و پا متمرکز و متوجه می­نمود تا این که در دوم فوریه ۱۸۳۴ زخم­ها بر دست و پا و پهلویش نمودار شدند و روزهای یکشنبه هنگامی که با حال جذبه (هیپنوتیزم) و اغماء در پای مجسمه مسیح زانو به زمین می­نهاد جریان خون جراحاتش زیاد می­شد، از طرف دولت فرانسه یک طبیب، یک کشیش و عده ­ای دیگر مأمور شدند که نتیجه مشاهدات خود را اطلاع دهند.

ادامه دارد…(ماهیت تمرکز فکر)

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم