آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرین های یوگا,تمرینات هشتم تا یازدهم

0

آسانا هفتم- حالت گاو آهن (هالاسانا)

مانند شکل زیر وقتی که روی شانه ایستاده‌اید اگر پاهایتان را به طرف زمین بیاورید این حالت را «هالاسانا» می‌گویند، چند دقیقه به این حالت باقی بمانید.

فواید «هالاسونا»

 این تمرین‌ها علاوه بر فواید یاد شده در کوچک کردن شکم و از بین بردن چربی زیادی بدن و به کار انداختن غده‌های داخلی و حفظ جوانی تأثیر بسیار دارد.

***************

آسانا هشتم- حالت معکوس با ایستادن روی سر «سیر شآسانا»

 به طوری که در شکل زیر می‌بینید، بایستی عیناً همان طور روی سر بایستید. ابتدا باید مجاور دیوار انجام دهید و یک بالش نازک زیر سرتان بگذارید. انگشتهایتان دور سر قلاب شده و هر دو آرنجتان روی زمین است شکل زیر حالت دیگر از همین کابوک می‌باشد. این حالت یکی از شاهکارهای ریاضت‌های یوگا است.

نخست وزیر اسراییل همیشه  این تمرین را انجام می‌داد و میهمان‌ها را نیز دعوت به انجام این تمرین می‌نمود.

در تلویزیون انگلستان نیز این تمرین به مسابقه گذاشته می‌شود.

درا بتدای این تمرین ممکن است دچار سرگیجه شوید، ولی به زودی رفع خواهد شد. ابتدا چند ثانیه کافی است، ولی تا ۳ دقیقه می‌توانید به همین حال باقی بمانید. مرتاضان هندی تا سه ساعت به همین حال باقی می‌مانند، من نمی‌دانم تا چه مدت می‌توانم به همین حال باقی بمانم ولی  هر وقت که بیکار بوده‌ام تا ۸ دقیقه به همین حال باقی مانده‌ام.

دانلود تمرینات یوگا

فواید «سیرشاسانا»

این تمرین فواید اعجازانگیزی دارد:

۱-    متوقف شدن پیری و  بازگشت به سوی جوانی: چون در این حالت شخص برخلاف قوه جاذبه زمین قرار می‌گیرد لذا اگر اعضا بدنش جوان‌تر نشوند لااقل از رشد متوقف می‌گردد در حالی که همه مرتاضان هندی معتقدند که در این حال جوانی باز می‌گردد.

۲-    مقدار زیادی خون به مغز می‌رسد:  در نتیجه مغز استراحت می‌کند.

۳-    تمرکز فکر تقویت می‌شود.

۴-    چون خون بیشتری به پوست سر می‌رسد پیاز مو تقویت شده و مانع ریزش موی سر می‌شود و از سفید شدن موی سر جلوگیری می‌کند.

۵-    چون خون متوجه پوست صورت می‌گردد، چین و چروک صورت ازبین می‌رود.

۶-    کلیه غدد داخلی بدن به فعالیت افتاده وزن بدن را متعادل می‌کند.

۷-    این تمرین موثرترین وسیله رفع خستگی جسمی و فکری است. دانشجویان هنگام خسته شدن از درس خواندن به جای کشیدن سیگار بهتر است در هر جا که هستند معکوس روی سر قرار گیرند (مطابق شکل بالا) و بعداً آزمایش کنند که چقدر قوای  دماغی برای  خواندن درس مجدد تجدید و تقویت می‌شود.

۸-    کلیه اختلالات معدی و گوارشی ازبین رفته هضم و جذب غذا آسان می‌شود.

********************

آسانا نهم- حالت طاوس «مایور آسانا»

مطابق شکل زیر کف دست‌ها روی زمین، آرنج‌ها زیر شکم و بدن افقی قرار می‌گیرد. چند ثانیه به همین حال باقی بمانید. این تمرین برای کوچک شدن شکم و تقویت عضلات آن بسیار مفید است.

تمرینات یوگا

«پرادیپکا» یکی از مرتاضان هندی می‌گوید این «آسانا» به زودی امراض را نابود، اختلالات معدی را محو،  نقاهت‌های عارضه از بلغم و صفرا و نفخ را نابود و عوارض  حاصله از صرف غذاهای ناسالم و پرخوری را به کلی از بین برده و اشتها را می‌افزاید و اغلب سموم کشنده و مهلک را نابود می‌کند.

آسانا دهم- حالت پیچ «آردهاماتسی اندر آسانا»

روزنامه کیهان در شماره ۸۳۶۳ خود مطلبی با یک عکس درج نموده که عیناً در اینجا نقل می‌شود.

«یوگا» در برنامه درسی مدارس انگلستان- از مدتی پیش بدین طرف در پاره‌ای از مدارس غربی  بدین نتیجه رسیده اند که بسیاری از  شاگردان ممکن است به ورزش  رغبتی نشان ندهند، از این‌روست که به جای آن فکر دیگری اندیشیده‌اند و آن هم این است که تمرین‌های معروف به «یوگا» را به میدان آورده‌اند.

تمرینات یوگا

پیشرو این نظریه آقای  «ادوارد فیلد» مدیر موسسه «هامپستد» واقع در شمال لندن است که ۹۷۰ محصل دارد. او می‌گوید: تردیدی در این وجود ندارد که عده‌ای از شاگردان با این قبیل تمرین‌ها آرامش فکری لازم  نصیبشان می‌شود و مخصوصاً این تمرین‌ها برای محصلانی  که در ورزش‌های  معمولی ورزیده نیستند، فوق‌العاده جلب توجه کرده است.

این چند دختر در شکل بالا  از همان مدرسه‌اند و مشغول یکی از تمرین‌های معروف یوگا هستند. خودشان می‌گویند: «پس از یکساعت که صرف این تمرین‌ها می‌کنیم وضعمان بسیار عالی می‌شود.»

چون این تصویر روزنامه کیهان کاملاً حالت را مشخص نمی‌کند، لذا شما به سه تصویر دیگر زیر  با دقت ملاحظه بفرمایید و خود را به همان حالت در آورید.

آموزش یوگا

آموزش حرکات یوگا

شرح حالت «آسانا»

۱-    نخست دو زانو بنشینید

۲-    حالا پای چپ را آزاد کرده و کف آن را در سمت راست زانوی راست، یعنی سمت خارج قرار دهید (شکل بالا)

۳-    پشت آرنج دست راست خود را پهلوی پای راست خود قرار دهید و کف همان دست راست را به سر کنده زانوی  راست بگذارید، دست چپ باید کاملاً کشیده باشد.

۴-    پشت دست چپ خود را پشت کمر خود قرار دهید.

۵-    سر را مطابق شکل برگردانید و کاملاً دور خود بپیچید، هر چقدر می‌توانید و دلتان می‌خواهد به همین حالت باقی بمانید. برای تعیین مدت در فکر خود بشمارید و سپس روی پای چپ بنشینید و(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) با دست راست عمل کنید  و این مرتبه به سمت راست بپیچید یعنی عکس همین عمل را انجام دهید. شکل‌های بالا.

این «آسانا» یا حالت، سلسله اعصاب را تقویت نموده، غدد مترشحه داخلی را فعال و تنظیم کرده و برای معده و کلیه‌ها بسیار مفید است.

*****************************

آسانا یازدهم- حالت لگن خاصره «سوپتاواجر آسانا»

مطابق شکل نخست دو زانو بنشینید و سپس به عقب خم شوید و ابتدا سر خود را از عقب به زمین بچسبانید و سپس سعی کنید پشت گردن و شانه‌های شما به زمین بچسبد. دست‌های خود را می‌توانید روی سینه بگذارید. نفس عمیق بکشید در فکر بشمارید، به چیزهای خارجی فکر نکنید. (شکل زیر)

فایده «سویتاواجر اسانا»

۱-    عضلات ران‌ها را به تحرک وا داشته.

۲-    عضلات و قسمت‌های داخلی شکم را تحت کشش و انقباض در می آورد.

۳-    از یبوست جلوگیری می‌کند.

۴-    به هضم غذا کمک می‌کند.

۵-    چربی‌های زیادی بدن را از بین می‌برد.

تمرین های عملی یوگا

ادامه دارد…(بخش یوگا درمانی)

****************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

*****************************

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم