آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرکز فکر چه فایده­ ای دارد؟

0

تمرکز فکر چه فایده­ ای دارد؟

*       به کمک تمرکز فکر بهتر می­توان درس یاد گرفت.

*       بدون داشتن تمرکز فکر نمی­توان مسائل ریاضی را حل کرد.

*       تمرکز فکر، عامل اصلی اختراعات است.

نبوغ یعنی داشتن تمرکز فکر

در مبحث اول شما فهمیدید که معنی تمرکز فکر چیست؟ حالا در این مبحث درباره فواید تمرکز فکر و ضررهای نداشتن تمرکز فکر صحبت می­کنیم، حالا برای شما خواهم گفت که داستن تمرکز فکر در یادگیری و حل مسائل و اختراعات چقدر مفید است و همچنین نداشتن تمرکز فکر چه ضررهایی دارد. عقیده هندی­ها و عرفا و متصوفین درباره تمرکز فکر چیست؟ چطور تمرکز موجب معجزات و کرامات می­شود خواهیم گفت. همانطور که داستن تمرکز فکر موجب سلامتی می­شود، همانطور ممکن است موجب ناراحتی فکر و بیماری روحی و جسمی شود.

تمرکز فکر در یادگیری و حل مسائل:

آقای دکتر (اس -ال) در متابش میگوید:روزی دانش ­آموزی به من مراجعه کرد و گفت من در سر کلاس وقتی معلم درس می­دهد چشمم به دهان معلم و روی تخته سیاه دوخته می­شود، ولی فکرم جای دیگر می­رود و درس را نمی‌فهمم و یاد نمی­گیرم، بدتر از همه این که هر وقت کتاب می­خوانم باز هم چیزی نمی­فهمم و یاد نمی­گیرم، برای این که فکرها به جاهای دیگر می­رود، من این دانش­ آموز را چندین مرتبه هیپنوتیزم کردم، فکرش متمرکز شد، ولی اشخاص و دانش ­آموزان و دانشجویانی نظیر این دانش­ آموز بسیار، بسیار زیاد هستند که در سر کلاس درس به علت نداشتن تمرکز فکر درس را نمی­فهمند و یاد نمی­گیرند و همچنین به علت نداشتن تمرکز فکر موقع خواندن دروس، چیزی یاد نمی­گیرند.

بنابراین ملاحظه می­فرمائید که داشتن تمرکز فکر در یادگیری دروس چقدر مفید است موفقیت یا مردودی در امتحانات بستگی زیادی به داشتن یا نداشتن تمرکز فکر دارد.

همینطور هنگام حل مسائل کسی که تمرکز فکر نداشته باشد، نمی­تواند مسئله را حل کند ولی همین که دانش­ آموز یا دانشجو اشتیاق داشت و اراده کرد ثانیه به ثانیه هنگام حل مسئله، تمرکز فکرش زیاد می­شود، درست مانند میزان الحراره­ ای که ثانیه به ثانیه در اثر حرارت جیوه آن درجه به(سایت هیپنوتیزم دات آی آر) درجه بالا می‌رود همان گونه تمرکز فکر شبیه جیوه میزان­ الحراره هنگام حل مسئله درجه به درجه زیاد می­شود بنابراین هر چه بیشتر مسئله­ ای را بخوانید و هر چه بیشتر و دقیق­تر راجع به آن فکر کنید به همان اندازه تمرکز فکر شما بیشتر خواهد شد، تا بالاخره قادر خواهید شد که آن مسئله را حل کنید مگر آن که فرمول­های مربوطه و قواعد آن نوع مسئله را ندانید و یاد نگرفته باشید.

ادامه دارد. . . (بخش ماهیت تمرکز فکر)

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم