آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرکز فکر روزولت

0

تمرکز فکر روزولت

روزولت رئیس جمهور سابق آمریکا برای انتخابات به یکی از ایالت آمریکا رفته بود، مردم رأی دهندگان هزاران هزار نفر فریاد می­کردند شعار می­دادند، تظاهر می­کردند، ولی روزولت در میان این همه سر و صدای روی نیمکتی نشسته و با کمال خونسردی مشغول مطالعه کتاب بود. و به هیچ وجه به سر و صداها نمی­کرد و شاید هم نمی­شنید.

از این جریان باز می­فهمیم که تمرکز فکر یعنی توجه و جمع کردن حواس برای انجام کاری، در واقع تمرکز فکر حالت قوی­تر است از توجه و دقت، در این تصویر ملاحظه بفرمائید که چطور کودکان دارای توجه و دقت هستند، مثل این که فیلم یا نمایش جالبی را تماشا می­کنند.

تعریفی که دکتر «نرمال-مان» از «توجه و دقت» می­کند این است که می‌گوید: توجه عبارت است از آمادگی برای ادراک و یا توجه عبارت است از واکنش، انتظار و اکتشاف.

ولی منظور علمای هیپنوتیزم از تمرکز فکر غیر از آمادگی برای ادراک است، بلکه منظور آنان این است که شخص هنگام(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) هیپنوتیزم شدن بایستی عضلاتش شل، چشم­هایش خیره و تمام نقاط بدنش کاملاً بی­حرکت باشد، و فکر کند که به هیچ چیز فکر نکند در حالی که هنگام توجه و دقت، عضلات کشیده و سفت می­شود گر چه شخص بی­حرکت و چشم­هایش خیره است، ولی ممکن است فکررش در جریان باشد.

ولی نباید فراموش کرد که گاهی توجه و دقت عادی کم کم شدیدتر می­شود و منجر به تمرکز فکر دید و شاید «خود هیپنوتیزم» شود، چنانکه در رویداد تاریخی قتل ارشمیدسدیدیم.

ادامه دارد. . .

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم