آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

انجام اولین هیپنوتیزم در تاریخ

0

انجام اولین هیپنوتیزم در تاریخ

یک روز چند نفر از روستاییان، برای درمان بیماری‌های خود به کنت دوپویسکور مراجعه کردند و کنت مزبور که از مریدان وفادار مسمر بود چوپانی را موسوم به «ویکتور» تحت معالجه قرار داد و می‌خواست بر طبق اسلوب معالجه مرشد و مراد خود تا‌ آن‌جا که ممکن است بیشتر در او تولید بحران نماید.

ولی طولی نکشید که «پویسکور» نه فقط متحیر بلکه متوحش شد، زیرا چوپان جوان به جای این‌که در قبال پاس‌ها و تماس‌های «پویسکور» به اصطلاح عکس‌العملی نشان دهد و به لرزه بیفتد و به هیجان درآید، به خواب رفت و چون این واقعه، برخلاف رسم و معمول بود پویسکور برای این که چوپان را بیدار کند او را تکان داد، اما از خواب بیدار نشد و فریاد زد، باز از خواب بیدار نشد، و از روی وحشت و حیرت گفت برخیز … و ناگهان ویکتور از جا برخاست و در حالی که خوابیده بود به راه افتاد.

کنت فریاد زد بایست و چوپان ایستاد اما همان‌طور خواب بود …

از بروز این حادثه کنت به قدری حیرت کرد که در صدد برامد سوالاتی از چوپان در حال خواب کند و چوپان نه فقط به سوالات کنت جواب می‌داد، بلکه طوری پاسخ سوالات را ادا می‌کرد که گویی جوانی تحصیل کرده  و باسواد است.

بعد از این واقعه، کنت درصدد برآمد که آزمایش را تکرا نماید و بعد از این‌که چند مرتبه ویکتور و دیگران را به وسیله پاس‌ها و تماس‌های مانیه‌تیسم خوابانید نتایج دیگری هم گرفت.

مثلاً در عالم خواب هر دستوری که به خفتگان می‌داد اجرا می‌کردند و حتی بعد از بیداری هم دستورهای موقع خواب را اجرا می‌نمودند . به این طریق که کنت به آنها می‌گفت وقتی که بیدار شدید فلان کار را بکنید و آنان پس از بیداری، بدون این‌که از طرف «کنت دوپویسکور» تذکری داده شود همان کار را می‌کردند.

بعد از حصول این نتایج، کنت دوپویسکور مصمم شد که آزمایش‌های خود را در یک رساله بنویسد و منتشر کند و به دانشمندان بگوید که در روان‌شناسی کشف جدیدی به عمل آمده است.

کراراً اتفاق می‌افتاد که دکتر مسمر در حالی که مشغول معالجه بیماران خود بود، و به وسیله پاس‌های مانیه‌تیک می‌خواست در آنها تولید بحران نماید و هنگامی که چشم‌های خود را به چشمان آنها می‌دوخت … بیماران خمیازه می‌کشیدند و سست می‌شدند و پلک چشم‌های آنها بسته می‌شد.

مسمر، شاید بیش از صد مرتبه این اثر را دیده بود، و بیش از صد مرتبه متوجه شد که بیماران او بدون اراده به خواب می‌روند ولی چون غیر از بحران هدف و منظوری نداشت هیچ به این آثار توجه نمی‌کرد.

توجه سایر دانشمندان

«گوته» شاعر معروف آلمانی گرچه دورادور ناظراکتشاف جدید بود، اما شعرای دیگر برخلاف وی توجه خاصی به خواب مغناطیسی مبذول داشتند.

در بین فلاسفه معروف آن زمان «شلینک» و «هگل» علاقه زیاد به این کشف جدید نشان دادند و «شوپنهاور» معتقد بود که مسمریسم بزرگ‌تریندلیل برای اثبات این موضوع است که اراده بر غریزه و فطرت غلبه دارد زیرا به وسیله مسمریسم در سایه اراده می‌توان فطرت را تغییر داد.

«بالزاک» نویسنده فرانسوی از علاقه‌مندان اکتشاف جدید بود و تأسف داشت که چرا کشف جدید آن طور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

در ان طرف اقیانوس اطلس، یعنی در قاره امریکا نیز کشف جدید مرود توجه قرار گرفت و «ادگار آلن پوئه» نویسنده معروف، آثار ادبی بسیار جالب توجهی در این زمینه به وجود آورد.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

انجام اولین هیپنوتیزم در تاریخ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم