آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آداب زندگی مسلمان درس ۵۷ ویژگی های مسکن و مرکب

0

آداب زندگی مسلمان درس ۵۷ ویژگی های مسکن و مرکب

آداب زندگی مسلمان درس ۵۷

ویژگی های مسکن و مرکب

محله و همسایگان خوب : امیر مؤمنان (ع) می فرماید : ارزش و شرافت خانه ، به حیاط وسیع و همنشینان نیکوکار و صالح است و برکت خانه ، به بودن آن در منطقه خوب و محوطه وسیع و همسایگان همراه و خوب است .

استحکام بنا : رسول خدا (ص) می فرماید : به راستی خدای متعالی دوست دارد هر یک از شما هرگاه کاری   می کند آن را محکم و استوار کند .

امام صادق (ع) می فرماید : پیامبر (ص ) پس از خاکسپاری سعد بن معاذ و محکم کردن قبر او فرمود : می دانم این قبر به زودی ویران می شود ؛ ولی خدا دوست می دارد هرگاه بنده او کاری می کند آن را استوار سازد .

رسول خدا (ص) می فرماید : خدا کسی را که در خانه ویران ساکن شود ، دوست ندارد .

سقف متعادل : امام صادق (ع) میفرماید : سقف خانه را به اندازه متعادل بسازید (هفت ذراع ) زیرا فراتر از آن جایگاه شیاطین است .

وسعت و تمیزی : امام صادق (ع) می فرماید : از سعادت انسان است که اتاق نشیمن خوب داشته باشد و آستانه خانه اش وسیع باشد و سرویس بهداشتی و حمام تمیز داشته باشد . همان حضرت می فرماید : یکی از راه های نجات [ و فایق آمدن بر مشکلات زندگی ] داشتن خانه ای است که از وسعت لازم برای گنجایش فرد و          خانواده اش برخوردار باشد ؛ همچنین می فرماید : شومی خانه در آن است که حیاطش کوچک ، همسایگانش بد و عیب هایش بسیار باشد .

رسول خدا (ص) می فرماید : همسر سازگار ، مرکب راهوار و خانه وسیع از نعمت های دنیاست اگر چه برای دنیا نعمتی نیست .

بهره گیری درست : همان گرامی می فرماید : هر کس از روی هوس هر غذایی را بخورد و هر لباسی را بپوشد و هر مرکبی را سوار شود خدا به او نظر لطیف نکند تا بمیرد یا از آن دست بردارد .

حضرت امام کاظم (ع) فرمود : خدا را سزاست هر خانه ای که در آن نافرمانیش کنند ، خرابش کند تا خورشید بر آن بتابد و ( از پلیدی معنوی ) پاکش کند [ پس معصیت خدا موجب ویرانی خانه می شود ] .

رعایت شرایط زمان در انتخاب مسکن : حضرت امام رضا (ع) خانه ای خرید و به یکی از موالین خود فرمان داد تا به آن خانه منتقل شود و فرمود : منزل تو تنگ است ، آن شخص گفت : این خانه ( منزل تنگ ) را پدرم بنا کرده است . آن حضرت (ع) فرمود : اگر پدر تو نادان بود سزاوار است که تو مانند او باشی ؟

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب اسرار الوجود عضو ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه این اپلای شوید و از آپدیت ماهانه رایگان یک ساله ما بهره مند گردید

0101011-185x185۱۰۰ باب اسرار الوجود اولین و تنها ترین ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه با مسائل بسیار مهم و کاربردی با توضیحات ساده و روان که به صورت هر ماهه مطالب جدید و کاربردی از کتب خطی و قدیمی تفسیر شده و در آن به صورت به روز رسانی قرار می گیرد با تهیه این مجموعه کلیه آداب و قوائد و اصول علوم غریبه ادعیه و اذکار و همه چیز را در رابطه با علوم غریبه فرا می گیرید.

با وارد کردن کد inapply20 هنگام دانلود محصولات سایت از ۲۰ درصد تخفیف ویژه ما بهره مند گردید.


نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم