آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آداب زندگی مسلمان درس ۵۰پوشش های ناپسند

0

آداب زندگی مسلمان درس ۵۰پوشش های ناپسند

آداب زندگی مسلمان درس ۵۰

پوشش های ناپسند

رسول خدا (ص) می فرماید : هلاکت زنان امت من در دو چیز سرخ فام است : طلا و لباس نازک و نیز می فرماید: ای علی ! هر مردی از همسرش اطاعت کند خدا او را به رو در جهنم افکند . علی (ع) پرسید : این چه اطاعتی است ؟ فرمود : در پوشیدن لباس نازک به وی اجازه دهد ؛ همان گرامی به علی (ع) فرمود : ای برادر ! به تو سفارشی می کنم آن را رعایت کن که شاید خدا سودی به تو برساند : لباس خشن و مناسب اندام بپوش تا غرور و تکبر تو را نگیرد ؛ همچنین فرمود : از خصلت هایی که موجب هلاکت قوم لوط شد پوشیدن حریر ( ابریشم ) بود .

امیر مؤمنان (ع) می فرماید : شش چیز از اخلاق قوم لوط در این امت است : پوشیدن بلند از روی تکبر که بر زمین کشیه می شود ، گشودن و باز گذاشتن دکمه های پیراهن و قبا و … ؛ همچنین می فرماید : لباس نپوشید، چرا که آن لباس فرعون است ؛ نیز می فرماید : هر کس لباس فرعون است ؛ نیز می فرماید : هر کس لباس فاخر بپوشد به تکبر گراید و متکبر در آتش دوزخ است .

امام باقر (ع) می فرماید : رسول خدا (ص) امتش را از به دست کردن انشگتر طلا و پوشیدن انواع لباس زرباف و ابریشمی و ارغوانی نهی فرمود .

امیر مؤمنان (ع) پیوسته می فرمود : امور این امت همواره به خیر و صلاح خواهد بود مادامی که به سان عجم ها [ بیگانگان ] غذا نخورند لباس نپوشند ، پس هرگاه چنین کردند خدا خوارشان می کند .

امام صادق (ع) می فرماید : کفش باریک و نوک دراز نپوشید ، چرا که آن ، کفش فرعون است و نخستین بار او آن را پوشید .

به فرموده امام صادق (ع) رسول خدا (ص) مردان را از پوشیدن لباس زنان و زنان را از پوشیدن مردان نهی         می فرمود .

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب اسرار الوجود عضو ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه این اپلای شوید و از آپدیت ماهانه رایگان یک ساله ما بهره مند گردید

0101011-185x185۱۰۰ باب اسرار الوجود اولین و تنها ترین ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه با مسائل بسیار مهم و کاربردی با توضیحات ساده و روان که به صورت هر ماهه مطالب جدید و کاربردی از کتب خطی و قدیمی تفسیر شده و در آن به صورت به روز رسانی قرار می گیرد با تهیه این مجموعه کلیه آداب و قوائد و اصول علوم غریبه ادعیه و اذکار و همه چیز را در رابطه با علوم غریبه فرا می گیرید.

با وارد کردن کد inapply20 هنگام دانلود محصولات سایت از ۲۰ درصد تخفیف ویژه ما بهره مند گردید.


نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم