آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

آداب زندگی مسلمان درس ۳۷ عوامل سلامت و بهداشت دل

0

آداب زندگی مسلمان درس ۳۷ عوامل سلامت و بهداشت دل

آداب زندگی مسلمان درس ۳۷

عوامل سلامت و بهداشت دل

در قرآن سلامت و بهداشت دل

در قرآن و روایات اموری زنده کننده قلب و مایه بهداشت آن شناسانده شده اند : قرائت قرآن ، موعظه ، یاد خدا ، یاد مرگ، اندیشه ورزی ، نور حکمت ، معاشرت با صاحبان فضیلت و خرد ، گفت و گوی علمی ، دیدار با نیکوکاران ، دیدار با صاحبان معرفت ،اطعام درماندگان ، مهرورزی با یتیمان ، طهارت از گناه ، تقوا ، دوری از عشق غیر الهی و … .

خدای متعالی می فرماید : ای مردم ! برای شما از جانب پروردگارتان پندی هشیار کننده و درمانی برای آنچه از صفات نکوهیده در سینه هاست … آمده است .

امیر مؤمنان (ع) فرمود : قرآن را بیاموزید … و در آن بیندیشد ، زیرا بهار دل هاست و از نورش شفای دل هاست ؛ همچنین فرمود : معاشرت با صاحبان فضیلت موجب حیات دل هاست و نیز فرمود : دیدار با نیکوکاران دل را آباد می کند و فرمود : دیدار با اهل معرفت دل ها را باد می کند . در حدیث دیگر فرمود : آبادانی دل در همنشینی با خردمندان است . در وصیت خود به امام حسن (ع) نیز فرمود : تو را سفارش می کنم به … آباد کردن دلت با یاد خدا .

مردی نزد رسول خدا (ص) از قساوت و سختی قلب خود شکایت کرد . آن حضرت فرمود : هرگاه خواستی دلت نرم شود ، درمانده را اطعام کن و بر سر یتیم دست [ نوازش ] بکش .

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب اسرار الوجود عضو ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه این اپلای شوید و از آپدیت ماهانه رایگان یک ساله ما بهره مند گردید

0101011-185x185۱۰۰ باب اسرار الوجود اولین و تنها ترین ماه نامه تخصصی آموزش علوم غریبه با مسائل بسیار مهم و کاربردی با توضیحات ساده و روان که به صورت هر ماهه مطالب جدید و کاربردی از کتب خطی و قدیمی تفسیر شده و در آن به صورت به روز رسانی قرار می گیرد با تهیه این مجموعه کلیه آداب و قوائد و اصول علوم غریبه ادعیه و اذکار و همه چیز را در رابطه با علوم غریبه فرا می گیرید.

با وارد کردن کد inapply20 هنگام دانلود محصولات سایت از ۲۰ درصد تخفیف ویژه ما بهره مند گردید.


نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم