آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

کشف انرژی اتمی

0

کشف انرژی اتمی

کشف و فهم انرژی اتمی تا اندازه‌ای حق را به جانب پاراپسیکولوژی‌ها و علم فیزیک امروزه نشان می‌دهد انچه را که ما ماده می‌نامیم از ذراتی که در حال حرکت دایمی می‌باشند تشکیل شده است.

سر آرتر ادینگتن:  منجم و فیزیسین معروف در این‌باره عقیده دارد که اگر یک جسم متشکل مثلاً یک میز را در نظر بگیریم، این میز از قسمت ها و فضاهای متعددی درست شده که خود آنها مخلوق و مصنوع اجتماع میلیاردها عناصر الکتریک می‌باشند، اما آنچه که به این میز  شکل و صورت و موجودیت می‌دهد اثر و نیرویی است که آنها را دور هم جمع کرده و به این صورت در آورده است. باید تصور کنیم که روان هم در حکم این اثر و نیرو است، منتهی اثر و نیرویی شگرف‌تر و با ارزش‌تر از تمام آثار و نیروهایی که تاکنون در عرصه حیات با آنها برخورد کرده‌ایم.     

نتیجه این بحث:

در این مقاله کلمه «روان» به جای «نیرو» یا «روح» به کار رفته است، به نظر من آنچه از  کشفیات فیزیک و شیمی جدید فهمیده می‌شود این است که ماده جز انرژی  یا روان چیز دیگری نیست. علمای فیزیک معاصر نیز همین عقیده را دارند  همه متفق القول هستند که ماده نیروی  در هم فشرده است و این بنا به گفته قرآن مجید، فلاسفه، دانشمندان، مذاهب جهان همان سازنده جهان است و به قول کارل چاپک فقط بعضی از مردان نظیر عیسی مسیح این استعداد را دارند که بتوانند از این نیرو استفاده کنند و کارهای عجیب و خارق‌العاده انجام دهند. از جمله این اشخاص قادرند که دیگران را هیپنوتیزم کنند در قدیم هم اکثر فلاسفه و عرفا و صوفیان از راز چنین نیرویی مطلع بودند و با ریاضت کشیدن نظیر ژنده پیل، دستگاه بدن، مغز و اعصاب خود را طوری تربیت می‌کردند که مغز آنها بتواند از این «نیرو» به هر شکل که می‌خواهد استفاده کند.

در تاریخ جهان و ایران اشخاصی نظیر ژنده پیل بسیار زیاد بوده‌اند. در رأس صوفیان بزرگ ایران می‌توان تعدادی را نام برد، مانند: منصور حلاج، ابوسعید ابوالخیر، خواجه عبداله انصاری، امام محمد منصور سرخسی، بایزید بسطامی و بسیاری دیگر.

در این‌جا فقط به شرح زندگی و کرامات مختصر یکی از آنها به نام «منصور حلاج» اشاره می‌کنیم.

منصور حلاج

 منصور حلاج  از جمله کسانی بود که نظیر ژنده پیل معجزه می‌کرد، بیماران را شفا می‌داد و  گفت «انی ان الحق» یعنی من خدا هستم. شاید بتوان گفت حرف منطور حلاج با علم امروز تطبیق می کند زیرا ماده نیرو است(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) و نیرو سازنده جهان است و انسان هم ماده است، ولی روسای قوم دستگیرش کردند و به عنوان این‌که منصور حلاج کفر می‌گوید و به سازنده جهان توهین می‌نماید به تیر آویختند و قطعه قطعه‌اش کردند. می‌گویند وقتی قطرات خون منصور حلاج بر روی زمین می‌ریخت عبارت «انا الحق» یعنی «من سازنده جهان هستم» بر روی زمین نقش می‌بست. قطعات اندام بدن منصور حلاج را سوزاندند و خاکسترش را بر آب دجله ریختند، مشاهده کردند که خاکستر منصور حلاج بر سطح آب دجله به شکل عبارت «انا الحق» در آمده است.

گر چه مطالب سایت من خیلی قطور می‌شود ولی حیف است که راجع به این موضوع و عارف بزرگ منصور حلاج چند سطحی ننویسم.

حسین ابن منصور حلاج در قرن سوم هجری در ۲۴۴ در زمان خلافت خلفای عباسی در بغداد در دهکده تورشمال  شرقی شر بیضا نزدیک شهر شیراز  متولد شد. به گفته برخی مورخین به این دلیل لقب حلاج به منصور داده‌اند که روزی در دکان پنبه‌فروشی نشسته بود، به پنبه‌ها اشاره کرد، پنبه‌ها خود به خود از دانه خارج شدند.

به گفته دیگر چون منصور افکار درونی مردم را می‌فهمیده او را لقب حلاج الاسرار داده‌اند. منصور حلاج در ۱۲ سالگی قرآن را حفظ کردو  علم ریاضی و صرف و نحو عربی را به خوبی یاد گرفت، چون قرآن را حفظ بود تفسیری بر قرآن نوشت، در سن بیست سالگی فقه و  فلسفه و  حکمت را تمام کرد و به دستور استاد پیر خود به ریاضت و تربیت نفس پرداخت. شبانه روز هزار رکعت نماز می‌خواند.

درباره شخصیت منصور حلاج کشف المحجوب می‌نویسد: درخشنده‌ترین تجلیات روح آریایی در وجود یک شخصیت اعجوبه ایرانی به ظهور پیوست، این شخص نابغه حسن ابن منصور حلاج بود.

ادوارد براون می‌گوید: با ظه ور حلاج مرحله جدیدی در عالم تصوف اسلامی پیدا شد.

نیکلسون می‌گوید: «حلاج مسیح اسلامی بود».

پروفسور ماسینیون فرانسوی ایران‌شناس نامی که از استادان و شخصیت‌های بزرگ علمی معاصر است در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۴۱ شمسی در سن ۷۹ سالگی در گذشت و قریب مدت پنجاه سال درباره حلاج مطالعه کرده است.

منصور حلاج  معتقد بود که خلوت با خداوند ازراه تسلیم به رنج و درد امکان‌پذیر می گردد.

از خودی بگذر که تایابی خدا            فانی حق شو که تا یابی بقا

هرگاه انسان به وسیله  تزکیه و تصفیه روح، به سوی خداوند صعود کرد و به آن پایه ترقی یافت از جهان مقید مادی و مکان خاکی رها شده به زمان و مکان کمال  و جلال رفته خود را می‌تواند به مقامی برساند که شخصیت خویش را فنا سازد.

در اصل یکی بوده است جان من و تو                 پیدای من و تو و نهان من و تو

 ادامه دارد. . . (بخش ماهیت هیپنوتیزم)

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

کشف انرژی اتمی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم