آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چگونه عکس العملهای تنشی را کنترل کنید

0

چگونه عکس العملهای تنشی را کنترل کنید

این مطلب را از کتاب دکتر فرنک کپریو و جوزف برگر در کتاب (خودهیپنوتیزمی راهی برای موفق زیستن) را قرار میدهم.

حدود یک سال قبل ما با غیر معقولترین تجربه ، که مستلزم هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزمی بود مواجه شدیم . مرد جوانی که توسط  یکی از بیمارانمان به او معرفی شده بودیم ، از راهی دور تلفن کرد و پرسید که آیا می توانیم از پشت تلفن  با او جلسه هیپنوتیزم داشته باشیم . او توضیح داد که برای دریافت مدرک فوق لیسانسش می خواهد به دانشگاهی در غرب رفته ، امتحان شفاهی بدهد .  رساله اش تصویب و قبول شده بود ، همه شرایط لازم دیگر را نیز انجام داده بود ، با این حال ، تاریخ امتحان شفاهی را که در آن باید از رساله خود با جواب دادن به سوالاتی که توسط گروهی از اعضای دانشکده از او می شد دفاع می کرد ، مرتباً به تعویض می انداخت .

او از فکر مواجه شدن با امتحان  کنندگان وحشت زده بود و به خود می گفت : اگر خودم را بد نشان دهم چه خواهد شد ؟ اگر فکرم کار نکند چه خواهد شد ؟ اگر عصبی شوم و نتوانم جوابهایی را که می خواهند به آنها بدهم چه خواهد شد ؟ اینها و فکرهای بسیار دیگر او را به ستوه  آورده بودند .  او پی برده بود که اگر مدرک فوق لیسانس  را می خواهد – چیزی که زحمت برایش کشیده بود –  ادامه راه با کنار  گذاشتن آنچه روزی مجبور  است با آن مواجه شود ممکن نیست .  قبل از تلفن به ما ، او تاریخی را معین کرده و به دانشکده خبر داده بود ,سایت هیپنوتیسم دات آی آر, زمان امتحان نزدیک می شد و او بیشتر و بیشتر مضطرب و بیمناک می شد . شبهای زیادی در تختخواب  غلت می زد و نگذان بود که آنها چه سوالهایی از او خواهند پرسید . مردد شد که آیا بقدر کافی برای این آزمایش سخت آماده است یا نه . با وجود این ، مصمم بودکه این کار را انجام دهد . او درباره هسپنوتیزم مطالبی خوانده و مشتاق کمک بود . در تلفن به ما اظهار کرد که غیر ممکن است بتواند برای جلسه هیپنوتیزم به واشنگتن بیاید . چاره ای نبود ، ما موافقت کردیم با تلفن امتحان کنیم .

در شروع کار به او توضیح دادیم  که همه هیپنوتیزمها در حقیقت خود هیپنوتیزمی است و او باید به خود بیاموزد تنش را تقلیل دهد و بر آنچه ما اضطراب انتظاری نامیده ایم  ( ترس از اینکه ممکن است همه چیز درست پیش نرود – ترس از اتفاق افتادن بدترین چیز ) غلبه کند . با آگاهی دادن اینکه تنها او نیست که این مشکل را دارد و اشخاص بسیار زیادی درسا قبل از اینکه بخواهند سخنرانی کنند یا امتحان بدهند ، یا هر چه که باعث ایجاد تنش می شود ، این مرحله هراس بی اساس را طی می کنند ، به  او دلداری دادیم . ما همچنین با اظهار اینکه وجشت بی جهت و اضطرای قبل از امتحان قطعاً می تواند توسط خود شخص از بین برود ، بدینمعنی که او قدرت این را دارد که تنش را به حداقل تقلیل دهد و در نتیجه می تواند با آرام و روشنی فکر کند ، او را تسلی دادیم .

سپس ، در جلسه دیگری در تلفن به توضیح فن خود آرامی پرداخیتم و اینکه او چگونه  می تواند تلقین پذیری خود را افزایش دهد تا افکار مثبت خود را بپذیرد . پیشنهاد کردیم که در جلسات خود تحلیلی ، دلیل ترس خود از امتحانات شفاهی و رد شدن در آن را بیابد . آیا او برای امتحانات کاملاً آماده بود ؟ آیا به اندازه کافی مطالعه کرده بود ؟ آیا فکر می کرد استادان عمداً  می خواهند او را رد کنند ؟ آیا او از ممتحن بخصوصی می ترسید ؟ به عبارت دیگر ، ما پیشنهاد کردیم که او همه مسائل را بسنجد و سعی کند دلایل ریشه ای اضطرابهای خود را پیدا کند . آخرین دستور ما این بود که او را وادار کنیم فهرستی از تقلینهای مثبتی را که می خواست به خود بهد بنویسد و آنها را در راه دانشگاه برای خود تکرار کند ، تا وقتی که هر چیز را که احتیاج به باور آن دارد ، باور کرده باشد .

او بعد از برگشتن از دانشگاه به ما گفت به آن بدی که پیش بینی می کرده ، نبوده است . قبل از امتحانات ، به امتحان کنندگان اعتراف کرده بود که کمی عصبی است ولی بسیار مطالعه کرده و امیدوار است که قبول شود . آنها با همدردی و ملاحظه کامل با او رفتار کردند . بعداً به او اطلاع دادند که قبول  شده است . تجربه او با خود هیپنوتیزمی باعث شد از این روش در زندگی روزانه خود استفاده کند ، مخصوصاً .قتی که با موقعیتی  اضطراب آمیز مواجه می شود .

ادامه دارد. . .

بخش ماهیت هیپنوتیزم.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم