آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چه آیاتی را باید در هنگام خواب بخوانید

7

چه آیاتی را باید در هنگام خواب بخوانید

 

هر کس هنگام خواب آیه الکرسی را  ۳ مرتبه بخواند، خداوند او را از شرّ شیطان حفظ می کند

 در مورد آثار قرائت این آیات، مطالب زیادی در روایات آمده است؛ از جمله این که قرائت این آیات (هفتاد بار) موجب رفع شرّ شیطان های جنّی و انسی می شود . روایات این آیه را در صفاء قلب و اطمینان نفس و نفی خواطر و برطرف کردن شک، موثر می دانند.

امام صادق (علیه السلام) در روایتی می فرماید: هر کس هنگام خواب آیه الکرسی را (سه مرتبه)و «آیه شهداللّه» و «آیه سخره» و «آیه سجده» را بخواند، خداوند او را از شرّ شیطان سرکش حفظ می کند و بر او ۳۰ فرشته می گمارد که خداوند را حمد، تسبیح، تکبیر و تهلیل کنند و برای او طلب مغفرت نمایند تا از خواب برخیزد و ثواب تمام این ذکرها برای او خواهد بود.

همچنین خواندن آیه سخره در رکعت ششم از نوافل ظهر، بر بالین محتضر (براى راحت جان دادن او)، هنگام ترس از ساحر و شیطان، هنگام چموشى حیوان و عدم تمکین آن، هنگام رسیدن حاجى به عرفات .و هنگام ورود به مسجد، مستحب است.

امام صادق علیه السلام وقتی به آسمان نگاه می کردند، این آیه را می خواند: إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لآیَاتٍ لِّأوْلِی الألْبَابِ و سپس آیه ی سخره را می خواند. یعنی إِنَّ رَبَّکم اللّه الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ   آیه ۵۴ سوره ی اعراف و پس از آن دعا می کردند.

تلاوت این آیه در طهارت باطنی، طهارت خیال اثر دارد
اما طهارت خیال از اعتقادات فاسد است و جولانش در میدان آمال و امانی می باشد.
انسان باید مراتب طهارت ظاهری را بگذراند تا به مرتبه باطنی برسد. طهارت باطنی را مراتبی است که از طهارت خیال آغاز می گردد و به طهارت روح و سِرّ پایان می پذیرد.

مهمترین و مشکل ترین مرتبه طهارت و پاکی، مرتبه قوه خیال است. چرا که انسان باید آن را از تخیلات بی خود و سوء ظن های بیجا نجات بخشد.

از جمله راه های تطهیر قوّه ی خیال، مداومت در خواندن آیه ی سخرِه می باشد که به قوّه ی خیال توحّد می بخشد. زیرا قوّه ی خیال بر اساس اصل مجرّدیّتش زود به آن چه که روی آورد، خو می کند.

انسان اگر مدّتی با این آیه یا آیاتی مشابه این حشر پیدا کند، خواهد توانست نفس خود را به توحّد بکشاند. در بیانی دیگر متذکر شده اند که آیه سخره دستور العمل سائر در برنامه ی سالکان است و تأثیر آن در صفای قلب و اطمینان نفس و نفی خواطر و ازاله ی شک و وسواس موثر بوده و آدمی را به یقین می رساند … ( هفتاد مرتبه گفتن این آیات، برای نفوس طالب معارف، موثّر است و اثر آن به صورت یقینی اثبات شده است.) [کتاب شریف «شرح مراتب طهارت»؛ از رساله ی وحدت از دیدگاه عارف و حکیم حضرت علاّمه حسن زاده ی آملی]

 

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

چه آیاتی را باید در هنگام خواب بخوانید

 

7 نظرات
  1. smaeil می گوید

    سلام چراگزینه راست کلیک روازرولینکها برداشتین اینجوری اصلابدردنمیخوره شماخودتون روبزارین جای بازدیدکننده هامتوجه میشین چقدمرور کردن مطالب سایت اعصاب خوردی میاره.
    مورددوم من نرم افزار اسرارالوجود رو قبلا خریداری کردم ولی نسخه های جدیدش برام ارسال نمیشه

    1. admin site می گوید

      سلام دوست عزیزم نرم افزار اسرار الوجود ورژن ۱٫۷ آخرین نسخه بوده که به علت ساخت متا پرو دیگر اپدیت نمیشه
      در مورد کپی کردن چون بارها و بارها به دوستان تذکر دادم که مطالب سایت را با ذکر منبع در سایتشون قرار بدن ولی دوستان اصلا توجه نمیکنند و به اسم خودشون مطالب را در سایت قرار میدن.به خاطر همین جلوی کپی کردنو گرفتیم

      1. smaeil می گوید

        up_asraralvojod_1.5
        من نسخه ۱٫۵ رودارم با همین ادرس جیمیل خریداری کردم البته من زیاد خرید کردم نرم افزارهای صدباب ونرم افزارمتا.اگه میشه لطف کنین نسخه ۱٫۷ رو برام بفرستین

        1. admin site می گوید

          دوست من وارد سایت بشید و خریداری کنید از طریق پست نیست که بفرستیم . ممنون

          1. smaeil می گوید

            من منظورم فرستادن به همین ادرس جی میل بودم که نوشتم بعدش گفته بودین باخرید این نسخه نسخه های بعد به صورت رایگان ارسال میشودواگه ادرسم روبررسی کنید میبینیدکه من نسخه ۱٫۵وخیلی نرمافزارهای دیگه روخریدکردم پس لطف کنین طبق قول خودتون مبنی برفرستادن رایگان نسخه های بعدی اسرارالوجود اونو بفرستن به ادرس همین جیمیل

          2. admin site می گوید

            براتون میفرستم ممنون

      2. smaeil می گوید

        در ضمن گزینه راست کلیک که برداشتین برای بازدید مطالب سایت هم مشکل سازه چون ماهرمطلب رو توی یه تب جدید تومرورگر باز میکنیم وسپس مطالعه میکنیم
        اگه میشه درستش کنین وتوی تمام پستها قیدکنین کپی بدون ذکر منبع حرام حرام است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم