آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

چند تذکر دلسوزانه,تفاوت دعـا با ســحـــر و جـــادو

0

برگرفته از مجموعه نرم افزار صدباب باطل سحر

چند تذکر دلسوزانه,تفاوت دعا با ســحـــر و جـــادو

چند تذکر دلسوزانه

در این بخش به کسانی که می خواهند از روش های معنوی برای حل مشکلات خود بهره ببرند و به ادعیه و اذکار ، اعتقاد و اعتماد دارند چند تذکر و نکته یادآوری می گردد تا هم در استفاده از مطالب ، آموزه ها و روش های این سایت ، مورد عنایت قرار دهند هم در تمامی مراحل زندگی ایشان:

 

  1. تفاوت دعا با سحر و جادو

اول این که باید بین دعا و سحر و جادو تفاوت قائل شد آنچه جادوگران انجام می دهند این است که با یک سری از اعمال شیطانی و گمراه کننده و از طریق طلسم ها ، به تسخیر اجنه و شیاطین پرداخته و مدعی هستند از طریق نیروهای ماورائی ، خواسته های شما را عملی می سازند . اینان یا گروهی شیاد و کلاهبردار هستند که هیچ قدرتی ندارند و یا افرادی هستند که با زیر پا گذاشتن اصول اولیه شرع مقدس اسلام و از طریق روش های حرام ، هم خود به تسخیر اجنه و شیاطین درآمدند و هم اینکه توانستند اجنه و شیاطین را تسخیر نمایند لذا هر آن چه اینان برای شما انجام دهند ،چون خارج از مسیر شرع انور اسلام است ، بنابر نظر کلیه علماء و فقهای دین، حرام شرعی بوده و هرگز برای شما عاقبت به خیری نخواهد آورد . این که از طریق طلسم و جادو ، دختر معصومی را بی اراده کنند و به عقد شما درآورند ( جلب محبت ) و یا به زور انواع جادو ها ، مرد یا زنی را مجبور کند شرائطی که قلباً رضایت ندارد ، بپذیرد و یا با سحر ، افرادی را بی اراده کنند که هر چه مثلاً شما بگوئید انجام بدهند ، این عمل دست بردن در حقوق و اختیارات افراد محسوب شده و حق الناس است و هیچ فقیهی چنین روشهایی را برای کسی مباح و جایز نخواهد شمرد . دوم حتی در مورد مسائل حلال ، کسی حق ندارد از طریق سحر و طلسم عمل نماید ، اگر زن یا مردی برای افزایش محبت همسر شرعی و قانونی خود هم دست به این کار بزند و به جادوگر و ساحر و رمال مراجعه نماید نیز گناه کبیره ای انجام داده است که هرگز جای بخشودن نمی گذارد . در روایت صحیح آمده است که زنی به پیامبر عرض کرد : من شوهری دارم که بامن بد رفتاری می کند ، من با سحر نظرش رابه سوی خودم معطوف کردم ، آیا عمل من ناپسند است یا خیر ؟ در پاسخ ، پیامبر اکرم (ص) فرمودند : اف لک ، کدرت البحار و کدرت الطین و … اف بر تو باد ، دریاها را مکدر کردی و زمین را مکدر کردی ، اخیار زمین و آسمان به تو لعنت می کنند زن که این حرف را شنید از آن پس برای استغفار از این گناه کبیره روزها را روزه گرفت و تمام شب ها را عبادت می کرد و توبه کرد و لباسهای مویی پوشید و سرش را هم تراشیده بود ، این خبر به پیامبر رسید فرمودند از او قبول نمی شود . علت اینکه گناهش آمرزیده نمی شود این است که این حق الناس است و باید شوهرش را راضی نماید . ( من لا یحضره الفقیه ج ۳ ص ۲۸۲ )

این در حالی است که دعا ، آن روی سکه است یعنی یک سری اوراد و اذکار و ادعیه از طریق معصومین – علیهم السلام – یا اولیاء الهی و برخی عرفای واصل و عامل که همگان به صحت و درستی عمل و اعتقادآنها گواهی می دهند ، ارائه می شود که مشتاقان و نیازمندان می توانند با عمل به آنها ، به حل و رفع مسائل خود بپردازند . مسلم است که بسیاری از اذکار ، اسماء الله الحسنی ، آیات الهی و اوراد وجود دارند که خواص و مزایای ویژه ای داشته و از نظر ساختار روحانی و ماورائی ، دارای موکلین و همراهانی هستند که اگر آن اذکار به صورت صحیح گفته شوند ، در عمل ، به کمک گوینده و ذاکر می شتابند ، لذا بین این عمل (ذکر) و نوشتن ادعیه صحیح و متوسل شدن به انواع طلسمات و جادو ها باید تفاوت قائل شد.

 

  1. عارف، دکان باز نمی کند

به یاد داشته باشیم که انسان عارف و صاحب بصیرت و برخوردار از نفس مطمئنه هرگز خود را در معرض امتحان و یا تایید من و شما قرار نمی دهد. او هرگز کرامات و مکاشفات و قدرت معنوی خود را بازاری نمی کند ، یقین داشته باشید که یک انسان با کرامت که از طریق ریاضت های شرعی و کشتن نفس به رتبه ای از سیر و سلوک رسیده که چشمان حقیقت بینی دارد . هرگز برای خوشامد ما حرفی نمی زند و بازار گرمی نمی کند و اصولاً درب منزل خود را به روی کسی نمی گشاید تا از او اسرار بپرسند ، لذا آنهایی که هر از چند گاهی در گوشه و کنار شهرها و روستاهایمان می بینیم که مویی بلند می کنند و هوهو یی می کنند و برای خود بساط و بازاری به راه انداخته اند و مریدانی دور خود جمع کرده اند که برای آنها تبلیغ نمایند تا خبرشان به گوش ما برسدکه اگر مشکلی داشتیم به نزد ایشان برویم و دستی از روی مهر بر سر ما بکشند و مبالغی از ما طلب نمایند ، مشتی شیاد و کلاهبردار هستند که خوب می دانند چگونه به قلب من و شما وارد شوند و جیب خود را پر بکنند .

هرگز دور و بر چنین افرادی نگردید . اینان اگر خیلی هنر داشتند مشکل خود را حل می کردند که به این چند ده هزار تومانی که از ما می گیرند محتاج نباشند.

 

  1. حرام بودن سحر و جادو و احضار جن

بسیاری از هموطنان شاید شنیده باشند که نظام ما با رمالان و افراد جن گیر برخورد قانونی می کند اما هنوز نمی دانند که کار این گروه ، شرعاً نیز حرام است . مرحوم صاحب جواهر که فقهای اخیر رساله عملیه خود را به تأسی از نظریات ایشان پایه گذاری می نمایند فرمودند :(حرام است و از محرمات است تعلیم گرفتن و یاد دادن سحر یا مقداری از آن را عملی کردن و تعلیم دادن)

ارتباط با اجنه نیز شدیداً مورد نهی بوده و رفتن به نزد کاهن ، پیشگو و فال گیر نزد اسلام حرام شمرده شده است. و پول دادن و پول گرفتن برای احضار جن و کف بینی و آئینه بینی و انواع طلسم ها و سحر ها نیز حرام گردیده است .پس شما خوانندگان عزیزی که تا اکنون نمی دانستید ، اکنون بدانید که در اسلام هیچ مجوزی شرعی به کسی داده نشده که برای ما فال بگیرد یا جن و روح احظار کند و راز گذشته و آینده بگویدحتی در مواردی که ضررکرده ایم باید به شرائط تن بدهیم ، فرض اگر تمام سرمایه مان را آمدند جمع کردند و بردند باید خود را سرزنش کنیم که احتیاطات امنیتی را لحاظ نکردیم نه این که چراغ به دست دنبال جن گیر و رمال و آئینه بین بگردیم که آن فرد بیاید سارق را به ما معرفی کند . بسیاری از آنها دروغ می گویند فرض که یکی راست بگوید و جن داشته باشد و به شما اطلاع دهد، این جا، دو امر خطرناک اتفاق افتاده است: اول اینکه شما با این عمل به فعل حرامی افتادید و با تصدیق یک رمال و بعداً تبلیغ او عملاً مبلغ روشی نادرست او خواهید شد . دوم اینکه حس انتقام شما را به سمت آن سارق یا سارقین خواهد کشاند و چه بسا جنایتها، قتل و حوادث دلخراش بعداً گریبان گیر طرفین گردد. بنده ی خوب خدا، اگر قرار بود من و شما اموری که از دید ما مخفی نگه داشته شده است را بدانیم که آن خدای حکیم و مهربان آن قدرت را به ما می داد، وقتی او اراده می کند که ما ندانیم سارق و دزد مال ما چه کسی است پس حتماً حکمت و مصلحتی داشته است. بردن مال ما دردش و ناراحتی اش بیشتر است یا دانستن نام دزد و تعقیب کردن او و فکر انتقام گرفتن و درگیری و قتل و جنایت های بعدی؟ کمی اندیشه لازم است که هرگز به دنبال چنین افرادی راه نیافتیم که مثلاً چیزهایی را که ما نمی دانیم برای ما علنی کنند. این یکی از همان مصادیق «میوه ممنوعه» است که نباید به سمت آن برویم. جد بزرگ ما به حرف خدا گوش نکرد و خواست بداند که مزه آن میوه درختی که خدا او را از خوردنش منع نموده است چیست و رفت و به شیطان گوش داد و میوه را خورد و شد آن چه نباید می شد و از بار آن گناه است که ما فرزندان آدم همچنان در رنج و تعب هستیم، پس چرا ما آن تجربه را تکرار کنیم و میوه های ممنوعه دیگر را بخوریم و به دنبال کشف چیزهایی باشیم که دستور داده شده و مصلحت دانسته شده که «ندانیم».

 

  1. باید کینه ها را زدود

علم و روان شناسی و سایر علوم مرتبط با سلامتی بشر ثابت کرده اند که خشم، قهر و انتقام جوئی، بزرگترین آفت و بلای سلامتی است. شما خواننده محترم، اگر قصد دارید زندگی آرام و سالمی داشته باشید، خشم ها، کینه ها و انتقام جوئی ها را بی خیال شوید و به دور اندازید. قلب های نازنین شما باید مملو از عشق به همنوعان، خویشان و فرزندان شما باشد که انرژی های شما را برای زندگی و بودن در کنار عزیزانتان افزایش دهد، دشمنان شما و آنهایی که به شما بدی کردند چه ارزشی دارند که در قلب خود آنها را محکم و دو دستی نگه می دارید و حاضر نیستید رهایشان کنید؟ باور کنید کینه و نفرت از دشمنان و کسانی که به شما ستم کرده اند آنقدر حجیم و فضاگیر هستند که تمامی قلب شما را اشغال می کنند و جائی برای عشق و دوست داشتن عزیزانتان باقی نمی گذارند. دیگران اگر به شما بد کردند بهتر است شما بخشیدن را بیاموزید و آنها را ببخشید، اگر واقعاً نمی توانید ببخشید، یک راه میان بُر وجود دارد، آنها را به خداوند بزرگ واگذار کنید. مگر نه این است که ما همواره به خداوند ایمان و اعتماد داریم و مطمئن هستیم که او بر خلاف مصلحت ما عمل نمی کند و بیشتر از پدر و مادر، دوستمان دارد، پس بیایید کینه ها و نفرت ها را رها کنید و فهرست ستم کنندگان به خود را به خداوند تحویل دهید و از او بخواهید هر طور خودش می خواهد میان شما قضاوت و عمل نماید. با این کار قلب خود را از کینه ها و نفرت ها خارج ساخته و به خود کمک خواهید کرد تا دعاهای شما در حق دوستانتان مستجاب شود. قلبی که از سیاهی نفرت و کینه پاک شده باشد می تواند نور الهی را جذب نماید و دعای صاحبان چنین قلب هایی مستجاب تر خواهد بود.

همه شما رو به خدای بزرگ میسپارم.موفق و پیروز باشید.

.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

balatarin


cloob


Donbaler


viwio


Donbaleh


Twitter


Facebook


Google Buzz


Google Bookmarks


Digg


yahoo


Technorati


delicious

نظر دهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم