آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

متن صلوات ابراهیمی

1

صلوات ابراهیمی، یا همان “صلوات ابراهیمیه”، به یک نوع از صلوات‌های اسلامی گفته می‌شود که برای مداومت خیر و برکت در زندگی و رفع مشکلات روحانی و جسمانی استفاده می‌شود. این صلوات در قرآن کریم یا کتب تشیع به طور مستقیم ذکر نشده است، ولی در کتب احادیث اسلامی و تفاسیر قرآن به صورت پراکنده اشاره شده است.

خواص صلوات ابراهیمی شامل موارد زیر می‌شود:

  • رفع تنگی و روانی و رفع مشکلات روحانی و جسمانی
  • رزق‌افزایی و برکت در روزی و زندگی
  • آرامش و طمانینه شدن دل
  • دفع و برطرف کردن بلایایی که برای شخص بوجود می‌آیند
  • درمان بیماری‌ها و بهبودی حال عزیزان
  • تسخیر دشمنان و مخالفان و جلوگیری از ضرر و خسارت آنان به شخص.

پیدایش این صلوات به امام علی (ع) و خاندان او منسوب شده است. در برخی از منابع، گفته شده است که امام علی (ع) این صلوات را برای مردم تدوین کرده است و این صلوات را به ابراهیم خلیل‌الله (ع) نسبت داده است. همچنین، برخی از منابع، پیدایش این صلوات را به زمان پیامبر اسلام (ص) و فرماندهی او در جنگ‌های اسلامی و دفاع از اسلام منسوب می‌کنند. به هر حال، نخستین اشاره به صلوات ابراهیمی در کتب احادیث اسلامی مربوط به قرن هشتم میلادی است

صلوات ابراهیمی، یکی از معروف‌ترین صلوات‌های اسلامی است که به نام حضرت ابراهیم (ع) نسبت داده شده است. متن این صلوات به شرح زیر است:

اللهم صل علی محمد و آل محمد کما صلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم، إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ. و بارک علی محمد و آل محمد کما بارکت علی ابراهیم و آل ابراهیم، إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ.

معنی این صلوات به شرح زیر است:

“خدایا! بر محمد و خاندانش، همان‌طور که بر ابراهیم و خاندانش صلوات فرستادی، صلوات بفرست و بر محمد و خاندانش، همان‌طور که بر ابراهیم و خاندانش برکت فرستادی، برکت بفرست. زیرا تو ستوده و شایان ستایش هستی.”

این صلوات به خاطر شرایط خاص و نیکویی که حضرت ابراهیم (ع) در خدمت خداوند داشت، بسیار مقبول بوده و اغلب در مراسم‌های مذهبی و عبادی تکرار می‌شود.

و من الله توفیق: حمید آذر

1 نظر
  1. عبدالله می گوید

    سلام صلوات فاتح چطورالهم صل علی سیدنامحمدالفاتح لمااغلقوالخاتم لما سبب ناصرالحق بالحق والهادی الی صراطک المستقیم وعلی اله حق مقداره العظیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم