آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

قمر در برج عقرب و قمر در صورت فلکی عقرب

7

قمر در برج عقرب و قمر در صورت فلکی عقرب

بعضی از مراجع و علما نهی حدیث مذکور را ناظر به قمر در برج عقرب، و برخی ناظر به قمر در صورت عقرب دانسته‌اند.

مثلا سید علی سیستانی از مراجع فعلی و مرحوم فاضل هندی از علمای قدیم، این نهی را صریحا مربوط به نوع اول (برج) دانسته‌اند و علامه مجلسی از دسته دوم است. برخی مراجع مثل آقای خوئی و تبریزی نیز احتیاطا احتراز از هر دو را قائل شده‌اند.

طبیعتا با توجه به ابهام حدیث مذکور در نوع پیشامدهای بد و شدت آن، اجتناب از وقوع عقد در این ۵ روز از ماه به‌نظر کار سختی نمی‌رسد. خصوصا برای کسی که می‌خواهد یکبار در عمرش عقد دائم کند!

قمر در برج عقرب و قمر در صورت فلکی عقرب

 

قمر در عقرب

نکته: این نهی، مربوط به وقوع عقد شرعی است نه مراسم عروسی و…

به هر حال توجه داشته باشید که آنچه باعث تغییرات فصول و ایجاد تغییرات آب و هوا و … میشه قرار گرفتن خورشید در بروج فلکی هستش نه در صور فلکی! یعنی جا به جایی صور فلکی ربطی به تغییر فصول نداره مثلا حالا که درجه ۲۹ از صورت فلکی دلو در نقطه اعتدال بهاری قرار گرفته باز هم وقتی خورشید به این نقطه برسه اول بهاره و هوا بهاری میشه و فرقی نمیکنه کدوم صورت فلکی در این برج قرار داشته باشه. مسئله روز شرف الشمس هم که این روزها مورد بحث و جدل زیادی واقع میشه از این قاعده مستثنی نیست یعنی روز شرف الشمس در درجه ۱۹ از برج فلکی حمل قرار داره نه در درجه ۱۹ از صورت فلکی حمل! بنابراین مطابق فرمایش جناب علامه حسن زاده آملی حفظهم الله همچنان روز ۱۹ فروردین روز شرف الشمس بوده و تغییرات و جابه جایی صور فلکی باعث تغییر روز شرف الشمس نشده و نخواهد شد.

بطور خلاصه در امور روزمره و مسائل مذهبی و طبی و … باید صور فلکی رو معیار بدیم ولی در بعضی علوم مخصوصا برخی از علوم ارثماطیقی بروج فلکی رو معیار قرار میدن که مورد استفاده و نیاز عمومی نیست و اکثریت مردم با همون صور فلکی سر و کار دارند و نیازی به بروج فلکی پیدا نمی کنند.بنده در نرم افزار متا سافت و همچنین در سایت ۴soq.ir هم از صور فلکی را معیار قرار دادم. لازم بذکر است که این ساعات مطابق با برخی از تقویم نجومی موجود در بازار نیست.

و برای نوشتن تعویذات و احضارات شما باید صور فلکی را مبنا قرار دهید که در نرم افزار متا و سایت چهار سوق هم بر مبنای صور فلکی است

البته جناب علامه حسن زاده حفظهم الله درباره مسئله قمر در عقرب توصیه کردند که بهتره هم برج فلکی و هم صورت فلکی رو رعایت کنیم هر چند که در بحث قمر در عقرب هم، صورت فلکی رو صحیح می دونند ولی باز هم دستور به رعایت احتیاط دادند

در اینجا از دو تقویم و محاسبه مبتنی بر دو نظر صحیح از اساتید این حوزه از ساعات ذکر شده است که از اولین ساعت ورود تقویم اول تا آخرین خروج تقویم دوم بجهت احتیاط ساعات مشخص شده است.

نکته قابل ذکر بعدی اینکه ممکن است این ساعات با تقاویم نجومی دیگر اختلاف داشته باشد و این بدلیل نوع استخراج مستخرجین است که براساس نرم افزارهای دقیق و آسترولوژی ودیک محاسبه شده است که شما میتوانید جانب احتیاط را رعایت کنید.این اختلافات حدود یکروز است در قبل یا بعد از ساعات زیر است.

قمر در عقرب01لینک دانلود جدول قمر در عقرب سال ۹۵ (جدول فوق)با کیفیت بالا

قمر در برج عقرب و قمر در صورت فلکی عقرب

7 نظرات
  1. ناهید می گوید

    برای تغییر اسمم ،من رو راهنمایی کنید چه اسمی انتخاب کنم که برای من مناسب باشه و برای آرامش و آسایش به ارمغان بیاره ?به دلایل خیلی زیادی من مجبور شدم توی این نامم رو عوض کنم ولی نمیدونم چه نامی مناسب انتخاب کنم .با تشکر

    1. hamid-azar می گوید

      سلام در همین سایت در بخش معجزات ابجدی دربخش برسی نام
      https://citar.ir/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D9%85%D8%A7/

  2. ناهید می گوید

    سلام ،ببخشید میخوام اسمم رو عوض این نام برای زندگی و ارامشم دردسر ساز است میشه منو راهنمایی کنید

    1. hamid-azar می گوید

      https://citar.ir/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D9%85%D8%A7/
      به این لینک مراجعه کنید و یا صبر کنید تا نرم افزار متا۴ منتشر شود و بعد در آن بسیار کامل تر برسی کنید

  3. سید علی میرسالاری می گوید

    با عرض سلام و تحیت
    احتراماً خواهشمندم جدول ورود ماه به برج عقرب و خروج ماه از صورت فلکی عقرب در سال ۱۳۹۶ را ارائه و مرحمت بفرمایید و در صورت امکان این جدول را هر سال در اول اسفند برای سال جدید مرحمت بفرمایید. باتشکر و سپاس فراوان

    1. admin site می گوید

      سلام
      به روی چشم دوست من ممنون از پیشنهادتون

  4. امید می گوید

    سلام.
    نظر شخصی من در نظر گرفتن هر دو مورد هم برج و هم صورت
    اما یک نظر دیگری هم دارم و آن این است که برای شمس برج ملاک می باشد و برای قمر صورت ملاک است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم